Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Midlife update T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Mark783
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jul 2007, 00:22
Locatie: Wognum NH

Midlife update T4

Bericht door Mark783 »

Hoi,

Al een tijdje ben ik zoekende wat ik nou toch moet met mijn T4.

Ik ben er enorm gelukkig mee, maar....

Heb nu een 1.9td uit 1996 met 430.000km op de teller.

Ook rij ik steeds meer met mijn boot achter de auto en heb meer vermogen nodig.

Dus een 1/2 jaar geleden besloten de bus te verkopen en iets anders terug te kopen. natuurlijk de vraag wat dan....

Een andere T4, tja na de gene die ik nu heb is het niet echt een vooruitgang.
Een T5, pff wat een geld! Zoveel geld heb ik niet over voor een auto
Landrover Dicovery, leuke auto, maar wel erg engels, oftewel een hoop onderhoud.

Nu kwam ik van de week een advertentie tegen op MP http://link.marktplaats.nl/249815303 waarin ze een motor transplantatie kunnen doen.

Ik heb deze man aangeschreven en hij gaf me een (volgens mij) redelijk voorstel:

-compleet moter pakket 102pk moter code ACV moter is nog lopend te zien is nog niet uitgebouwd 3000inc montage
moter ,remmen,compleet uitlaat,versnellingsbak,aandrijving,achterassen,instrumentenpaneel Blauw,pedalen set,schakelpook
enz enz te veel om op te noemen wat er wervangen wordt

-ABS 250euroinc montage

-Airbags (moet in combinatie van nieuwe type comfort dashboard) 500euro inc montage

De donor auto is uit 2000 met 157000km op het blok.

Wie kan mij vertellen met welke extra kosten ik nog te maken krijg, ik neem aan dat de auto opnieuw door de RDW moet worden gekeurd en ik ga er vanuit dat ik nog wel belasting hierover moet betalen (of hoeft dat niet aangezien de donor auto op nederlands kenteken staat/stond)

Ken iemand dit bedrijf en zo ja heeft er iemand ervaring mee.

Ik zie dit als een serieuze optie, mocht de motor ombouw goed gelukt zijn, laat ik de bus volgend jaar spuiten en kan ik er weer 15 jaar tegen aan.

Graag hoor ik jullie reacties

Mark
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Midlife update T4

Bericht door koos 890 »

Mark , als je toch een andere motor erin hang zou ik de 111 kw nemen . Dan heb je zeker genoeg om er een boot achter te hangen. En nee , ik ken de man niet , maar wel veel advertenties gezien op MP van hem.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Midlife update T4

Bericht door René »

Keuring is 700 euro, afmelden en etc wegen iets van 50 euro samen.
Olie, remolie, koelvloeistoffen, stuurbekrachtingingolie snaren en filters en dergelijke was ik bij mijn ombouw ook nog eens 300 euro kwijt.

MAAR jouw shassinummer eerst even checken.
Of je code M1 of M2 remmen in je type goedkeuring hebt.

Anders wordt het niet alleen een keuring op meer motorvermogen maar op nog meer punten.

Leg de vraag per e-mail voor aan de RDW met jouw shassinummer.
Als je dan antwoord krijgt heb je het op papier. Er wordt ook bij de RDW te veel geroepen door verschillende mensen waar je later niet meer op terug kunt komen.

Om veel gewicht en vaak te trekken adviseer ik een 102pk ipv een 150pk.
De versnellingsbak van een 102pk is er beter op berekend en heeft een ander verzet.
( het werkpaard en het luxe paard onderscheiden zich hier. )

Bij een 150pk moet jij ook nog aan een nieuw wijsneus a =/- 900 euro excl spuiten.
En om het goed te doen dan ook nieuwe achterwielophangingen en stabilisatorstang.

Heb een 102pk gehad en rij nu een 150pk.

Berrie
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Midlife update T4

Bericht door Pascal-141 »

Berrie en Rene schreef:Om veel gewicht en vaak te trekken adviseer ik een 102pk ipv een 150pk.
De versnellingsbak van een 102pk is er beter op berekend en heeft een ander verzet.
( het werkpaard en het luxe paard onderscheiden zich hier. )
Inderdaad , de 102PK is de ideale voor het sleurwerk (aanhanger)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Mark783
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jul 2007, 00:22
Locatie: Wognum NH

Re: Midlife update T4

Bericht door Mark783 »

Hoi Berrie,

Bedankt voor je "insiders" tip.

Mijn chassis nummer volgens het kenteken bewijs begint met WV1, ik zie nergens in de code een M staan.

Wat houdt dit in?

Ik heb niet nog te maken met BTW/BPM? Ook heb ik momenteel geen gordels op de achterbank (was nog niet verplicht in 1996), heb ik die nu wel nodig?

Mark
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: Midlife update T4

Bericht door Gaas »

Heey Mark, je hebt :mail .

Tjooooooowww :T44EVER
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Plaats reactie