Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

transporter herspuiten.

vragen over de T4
Plaats reactie
Bert V
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:12

transporter herspuiten.

Bericht door Bert V »

Hallo allemaal,
Ik heb terug na een aantal jaar een transporter gekocht ( bouwjaar 1996 )
Deze stond vol met reclame van de vorige firma. Na het afhalen van de letters blijkt dat er toch meer krassen en roestplekken zijn dan gedacht.
Nu is mijn vraag aan jullie, ik zou mijn bus zelf willen herspuiten, is dit te doen en hoe ga ik te werk?

Volstaat het om gewoon alles af te schuren, eventueel bij te plamuren, en dan gewoon te spuiten? of heb ik het mis?

Bert
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: transporter herspuiten.

Bericht door Roger B. (11)61 »

tja, ten eerste moet je je vooraf even afvragen welke eissen je aan het eindresultaat wil stellen...
moet dat superstrak en als nieuw uit de fabriek uit zien, ga dan maar naar een goede spuiter en dan kost het ook wat....

Ben je niet zo veeleissend dan kan er al meer, maar zelf spuiten is niet niks....

voorwerk is superbelangrijk en als je daar iets niet goed gedaan hebt wordt dat bij het spuiten afgestraft.

ter voorkoming van stof in de (nog natte) verf, is het huren van een (goede, zo stofvrij mogelijke) spuitcabine zeker aan te raden.

Koop GOEDE lak en blanke lak bespaar daar niet een paar tientjes op, dan krijg je spijt.

Zorg dat de auto voor het spuiten volledig vet en stofvrij en droog is.

het spuiten zelf is ook nog een vak apart en ook dat bepaald hoe het eindresultaat er uit gaat zien
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: transporter herspuiten.

Bericht door pluuke »

Bert V schreef:gewoon alles af te schuren, eventueel bij te plamuren, en dan gewoon te spuiten
Eh....sorry, maar als je dit soort vragen stelt, lekker door een vakman laten doen.
In ieder geval het spuiten.
Anders straks een hoop (dure) lak verna^%$id en een bagger resultaat.

Misschien bij een spuiter die jou wat wil helpen wel het een ander in de voorbereiding zelf doen.
Onderschat het niet, spuiten is maar onderdeel van de hele klus.
Voorbereidng is idd waar alles om draait.
Als je niet weet waar je naar toe moet werken, wordt het niks.
Maar ook het spuiten zelf (mengverhoudingen (lak / verdunner / harder), hoe dik, volgorde, etc. etc.
Dan zou ik niet met een bus beginnen !
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Bert V
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:12

Re: transporter herspuiten.

Bericht door Bert V »

hallo,

bedankt voor jullie reactie,
ik zal inderdaad mss toch meer eens bij een spuiter gaan horen.


Groetjes,

Bert
Plaats reactie