Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Pulsgever plaatsen T4

vragen over de T4
Antera
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2009, 10:08

Pulsgever plaatsen T4

Bericht door Antera »

Hallo,

Ik vraag het hier omdat ik nergens het juiste antwoord kan vinden. Mijn Zwager heeft een T4 van het nieuwere model maar nog wel zonder pulsgever op de versnellingsbak. Nu is de vraag is het mogelijk om de pulsgever op de versnellingsbak van het nieuwe model T4 op het vorige model T4 past? Of moet ik perse een losse pulsgever gaan monteren voor de Navigatie?

Graag zou ik ook willen weten waar ik de sensor zou moeten plaatsen als deze ook in het andere model past. Graag met foto's indien mogelijk en ook zou ik dan graag willen weten welke onderdelen ik dan nodig heb om deze te plaatsen. eventueel bestelnummers vermelden indien mogelijk.

dank jullie wel.

Mark
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

welkom zeggen we dan maar als eerste...

hoe bedoel je nieuwere model als ie geen electrische snelheidsmeter heeft? volgens mij vanaf 95 al alle T4 modellen electrisch signaal...............
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Antera
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2009, 10:08

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door Antera »

Roger B. schreef:welkom zeggen we dan maar als eerste...

hoe bedoel je nieuwere model als ie geen electrische snelheidsmeter heeft? volgens mij vanaf 95 al alle T4 modellen electrisch signaal...............

Hallo,

dit is dus niet het geval ik vrees dus dat hij een overgangs model heeft. Zou iemand mij anders eens kunnen vertellen waar die sensor zou moeten zitten op de bak?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

welk bouwjaar en motortype heeft ie?

de mechanische tellerkabel zou je bij de rembekrachtiger in de buurt door het schutbord moeten zien lopen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Antera
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2009, 10:08

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door Antera »

Aap is uit de mouw voor zover. De bus is van 13-10-1993 dus heeft dus vrees ik zo ie zo niet dit signaal aan board standaard? Hij zei eerst dat hij van 95 was maar na het kenteken na te kijken was hij toch iets ouder.

Maar is dit dan om te zetten of moet hij geloven aan een pulsgeven tussen zijn tellerkabel?
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door bartt4 »

Ik heb bij demijne gewoon een losse pulsgever er tussen gezet werkt prima koste meende in 3 tientjes
RUBBEREXPRESS
Antera
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2009, 10:08

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door Antera »

bartt4 schreef:Ik heb bij demijne gewoon een losse pulsgever er tussen gezet werkt prima koste meende in 3 tientjes

en mag ik vragen waar deze pulsgever vandaan komt aangezien een pulsgever normaal toch 100 + euro's kost
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

die vraag schoot mij ook gelijk binnen, 80 a 100 euro is vrij normaal bedrag voor pulsgever.

een 93-er heeft 100% geen standaard pulsgever aan boord (kan uiteraard wel door eerdere eigenaar geplaatst zijn) Denk dat een pulsgever op de bak lastig is danwel duur.


gewoon pulsgever tussen bak en kabel of tussen kabel en teller plaatsen. Iets minder gecharmeerd ben ik van de versie waarvoor je de teller kabel moet onderbreken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door bartt4 »

gekocht via brezan of lasaulec 1 van de 2 rekenning net ff opgezocht was 32 euro goed jaar geleden.
RUBBEREXPRESS
vwcad
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:52

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door vwcad »

een corrado maakt ook gebruik van een pulsgever. Ik heb er net 1 aangesloten op mijn bus om een teller met blauwe verlichting in te bouwen.
op de sloop zijn dat soort pulsgevers redelijk makkelijk te vinden. Je haalt de tellerkabel bij het schutbord los en dan zet je daar de pulsgever op. Volgens mij kan je op je km.teller ook een aansluiting maken zodat ie via een puls wordt aangestuurd ipv via de kabel...
Antera
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2009, 10:08

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door Antera »

bartt4 schreef:gekocht via brezan of lasaulec 1 van de 2 rekenning net ff opgezocht was 32 euro goed jaar geleden.

graag een artikelnummer als je wilt dat is makkelijker terug te halen hier bij brezan dan :-)
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door bartt4 »

heb geen artikel nummer op de bon staan staat alleen pulsgever zal morgen een vragen of ze ze nog kunnen leveren en waar ze die vandaan hebben
RUBBEREXPRESS
Antera
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2009, 10:08

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door Antera »

bartt4 schreef:heb geen artikel nummer op de bon staan staat alleen pulsgever zal morgen een vragen of ze ze nog kunnen leveren en waar ze die vandaan hebben

Als je dat zou willen doen. en waar word deze dan geplaatst precies?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

vwcad schreef:Volgens mij kan je op je km.teller ook een aansluiting maken zodat ie via een puls wordt aangestuurd ipv via de kabel...
volgens mij niet, een mechanisch aangedreven snelheidsmeter is een totaal andere constructie dan een electrisch aangedreven teller...
Ik dacht dat het bij sommige tellers wel mogelijk is een pulsgever in de tellerunit in te bouwen zodat je van daaruit puls-benodigende apparaten kunt aansturen, staat me vaag iets dergelijks bij van T4 wiki volgens mij (daar even zoeken op kombiinstrument)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
vwcad
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:52

Re: Pulsgever plaatsen T4

Bericht door vwcad »

Roger B. schreef:
vwcad schreef:Volgens mij kan je op je km.teller ook een aansluiting maken zodat ie via een puls wordt aangestuurd ipv via de kabel...
volgens mij niet, een mechanisch aangedreven snelheidsmeter is een totaal andere constructie dan een electrisch aangedreven teller...
Ik dacht dat het bij sommige tellers wel mogelijk is een pulsgever in de tellerunit in te bouwen zodat je van daaruit puls-benodigende apparaten kunt aansturen, staat me vaag iets dergelijks bij van T4 wiki volgens mij (daar even zoeken op kombiinstrument)
dan heb ik dat gezien. Ik had op mijn oude groene dash een extra apparaatje zitten naast de kabelaansluiting.... Misschien dat de topicstarter met zoiets ook gebaat is?
Plaats reactie