Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bodemplaat laadruimte

vragen over de T4
Plaats reactie
Bert V
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:12

bodemplaat laadruimte

Bericht door Bert V »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje,

In mijn t 4 heb ik geen bodemplaat liggen, dit weekend heb ik mijn laadruimte geverfd en nu zou ik er een bodemplaat willen inleggen. Kan ik dit het beste vastvijzen in de bodem van de wagen of is het toch beter om te lijmen? Ik heb schrik voor roestvorming als ik gaten ga boren, maar anderzijds lijmen is ook niet zo stevig volgens mij, wat is het beste?


Groeten,

Bert Visser
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bodemplaat laadruimte

Bericht door Roger B. (11)61 »

heb je bevestigingspunten voor sjor-ogen op de bodem? dan kun je deze gebruiken om de plaat op vast te bouten.

Voor de T5 zijn kunststof "kuilen" verkrijgbaar (origineel VW-part) waar de sjor-ogen weer in gemonteerd worden, deze "kuil" kun je in de vloerplaat laten vallen (met randje erop) en dan zo de plaat vast leggen.

zo'n "kuil" is een cilindervormig bakje met aan de bovenrand een naar buiten uitstekend randje en aan de onderkant een bodem met in het midden een gat voor de bout van het sjor-oog. Ze zijn pakweg 1,5 cm diep zodat een 18mm plaat er goed mee vastgezet kan worden.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33910
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bodemplaat laadruimte

Bericht door Multivan Generation »

als je het met carosserie kit of bijvoorbeeld sikaflex 252 vastlijmt,
dan komt het niet los hoor..
En als je het rondom afkit, kun je het nog gemakkelijk schoonmaken ook,
desnoods met water..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie