Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitbouwen handgrepen

vragen over de T5
Plaats reactie
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Uitbouwen handgrepen

Bericht door Kobus »

Iemand ervaring met het uitbouwen van de handgrepen van de voorportieren? Kan dat van buitenaf, dus zonder de deurbekleding te verwijderen? Moest dit onlangs bij een Golf 4 doen maar da's nog knap knutselen.....
stop the rat race
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Uitbouwen handgrepen

Bericht door bartt4 »

golf 4 is peule schil deur open stoppie er uit. krk aan trekken schroefie los,sleutel gedeelte er uit trekken dan staalkabeltje los maken en krukdeel schuiven en eruit draaien.. Bij t4 geloof ik zelfde manier maar niet 100 % zeker
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Uitbouwen handgrepen

Bericht door Inbouwer »

Het losmaken gaat het beste om met ze 2e te zijn. Open het raam volledig van het voorportier en laat iemand met een platte schoevendraaier van buiten af tussen de naad de handgreep omhoog duwen. De andere persoon pakt de greep binnen beet en door wat heen en weer te bewegen kun je de kap van de handgreep recht omhoog trekken. Het is een handigheidje, maar op deze manier kun je echt zonder dat er een lipje afbreekt de kap van de handgreep verwijderen. De 2 kruiskop schoeven los halen en nu kun je proberen met wat wrikken de handgreep los te trekken van de deurbekleding zonder deze lost te halen. Als je nieuwe handgrepen gaat plaatsen dan kun je bij de nieuwe handgrepen zien waar de weerhaakjes zitten.

Succes er mee.
:wjw
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Uitbouwen handgrepen

Bericht door bartt4 »

Gaat het om buiten of de binnekant krukken?
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Uitbouwen handgrepen

Bericht door Inbouwer »

Het uitbouwen van de handgrepen buiten gaat als volgt. Handel uittrekken en met een Torx 20 aan de binnenzijde van de deur het boutje wat losmaken. Hou de handel naar buiten getrokken. Nu kan je het blokje aan het einde van de greep naar buiten trekken. Staalkabel los maken met een klein schoevendraaiertje. Nu kun je de handel er uit schuiven.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Uitbouwen handgrepen

Bericht door Kobus »

Super, ik ga het volgende week proberen. Ik wil ze in de kleur van de auto spuiten want het originele plastic gaat er steeds slechter uitzien. Twijfel alleen nog of ik er aan de bestuurderskant een dichte handgreep (zonder slot) in zet of niet.
stop the rat race
Plaats reactie