Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

HELP!

vragen over de T4
Plaats reactie
marit
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2009, 14:26

HELP!

Bericht door marit »

Hallo,

Ik ben een happy T4 gebruiker. Al jaren dezelfde auto en sinds kort heb ik een nieuwe hobby.

Vanwege mijn werk (evenementen) en hobby (surfen :yes ) slaap ik veel in de auto. Mijn T4 (Gup genaamd) is een dubbelcabine waar het middenstuk (plastic ding) eruit gehaald is en heeft ondertussen al 240.000 km gereden door heel europa.

Ik slaap op de grond met mijn voeten onder de achterbank wat lang genoeg is maar geen plek voor opbergruimte.

Nu had ik het geweldige idee om meer ruimte voor spullen te creeren door mijn achterbank naar achter te klappen en een frame te maken in de laadruimte zodat ik daarop kan slapen en ruimte eronder heb voor vanallesennogwat.
De achterbank die er nu in zit, kan niet klappen.

Ik zoek dus eigenlijk zo'n bank

maar beter nog:

Wie kan mij hierbij helpen (tegen betaling)
liefst zo snel mogelijk nu het seizoen nog gunstig is.

Ik hoop zo dat iemand snel positief reageerd :adhd

Grtz
marit :yingyang
marit@hyperhyena.com
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: HELP!

Bericht door Multivan Generation »

welkom op :wjw

Begrijp ik goed dat je nu op kenteken een dubbele cabine hebt,
en deze wand plus bank er uit zou willen hebben,
de wand verwijderen en er een klapbare bank in wilt plaatsen?

Technisch is het zo wie zo uitvoerbaar,
maar qua regeltjes (belastingdienst + RDW) is het dan een ander verhaal...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: HELP!

Bericht door Egbert&Manon »

Moet het tussenschot er ook tussenzitten, als er BPM betaald is?

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: HELP!

Bericht door RickyT5 »

Goede vraag.. is het niet zo dat het van belang is wat op het kenteken staat: grijs of geel??
Rick
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: HELP!

Bericht door sgsdebruijn »

Welkom,
Verder wel handig om voortaan even een goede topictitel te bedenken die op je vraag slaat.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
marit
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2009, 14:26

Re: HELP! mijn T4 in een goede slaapt4 om te toveren

Bericht door marit »

Geel kenteken.

Het tussenschot is er al jaren uit en nooit problemen mee gehad.
Ik heb 'm nog wel maar het lijkt met niet handig die er in te moeten hebben als ik er een goed bed in wil maken.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: HELP!

Bericht door Egbert&Manon »

Voor zover ik weet is jouw bank vastgeschroefd op de bodem.
Een slaapbank heeft een railbevestiging.
Je zou dan rails op de vloer moeten hebben om het op te lossen.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: HELP!

Bericht door Roger B. (11)61 »

als de bus geel kenteken is (bpm betaald destijds en nu geel kenteken tarief wegenbelasting) is het alleen een technische kwestie, moet dus te doen zijn met een bank(en) van een multivan of caravelle (al kan de bank van een caravelle niet als slaapbank plat gelegd worden geloof ik, alleen rugleuning naar voren plat)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
vwcad
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:52

Re: HELP!

Bericht door vwcad »

de bak van een chevrolet chevy van kan (al dan niet elektrisch) neergeklapt worden... Misschien dat je met zoiets wat kan....ff zoeken op marktplaats, is genoeg van te vinden...
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: HELP!

Bericht door DNS »

De Multivan banken van de eerste generatie bevestig je trouwens gewoon met 4 bouten door de bodem van de bus heen, het frame en de bank kun je dan vervolgens onderuit schuiven tot bed. Heb zo'n bank zelf in mijn (surf)camper ook, maar ik heb zelf meestal de surfspullen toch bovenop de neergeklapte bank liggen omdat je onder de bank alleen maar je zeilen (tot 6.2), masten en gieken kwijt kan... surfplanken passen er helaas niet onder vanwege de te kleine openingen in het frame en met de afwerkkap ervoor passen ook masten en grotere gieken er ook niet onder.

Als je er alleen in slaapt kan je naast je spullen slapen, maar als je samen op pad gaat moeten de boardjes er toch uit (of boven in het verhoogde dak in mijn geval).

Andere oplossing is inderdaad je huidige bank vervangen door eentje die voorover kan klappen (uit de Caravelle bijvoorbeeld) en dan in het verlengde daarvan inderdaad een frame in elkaar te zetten zodat het een geheel met de neergeklapte bank, en dus een bruikbaar bed vormt. Alleen moet je daarbij ook weer rekening houden met het frame van de bank als je er surfplanken onderdoor wil leggen. Je kan natuurlijk ook kiezen voor smaller bed met ruimte voor je surfplanken ernaast. Je zou dan eens kunnen kijken voor een neerklapbare twee-persoons bank (ook weer uit de Caravelle), maar dat scheelt je achterin natuurlijk wel een zitplaats.

Een oplossing is in ieder geval zeker te vinden, dus ik hoop dat het je gaat lukken er iets moois van te maken.

Veel plezier toegewenst met je busje en je geweldige hobby :toppie
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: HELP!

Bericht door Multivan Generation »

Matje heeft nog een multivan bankje liggen...
:knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: HELP!

Bericht door Herman744 »

Hallo,

Kun je je eigen achterbank niet achterstevoren plaatsen en langs de zijkant van je bus een bed maken, dat even hoog is als je bank.
Is maar een idee.

Groeten,
Herman744
Plaats reactie