Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Volkswagen Transporter in het nieuw

vragen over de T4
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door wilko »

Volkswagen trekt de nieuwe designtaal door naar de bedrijfsauto´s. De vernieuwde Transporter krijgt een neus in de stijl van de nieuwe Polo. Behalve de uiterlijke vernieuwingen, voert VW ook wijzigingen onderhuids door. De 2.0 TDI commonrail vervangt de 1.9 TDI. De vermogens bedragen 84, 102, 140 en 180 pk. Geen vijfcilinders meer dus. Deze nieuwe motoren voldoen aan de Euro 5 normen. Ook de zeventraps DSG doet zijn intrede op de bestelbus.
Nieuw op de Transporter is het ESP met hillholdfunctie om het wegtrekken vanuit stilstand op een helling makkelijker te maken. Ook de side assisthulp wordt leverbaar op de bestelauto. Ook voor de Caddy staan wijzigingen op stapel, niet lang geleden kwamen foto´s van een ingepakt exemplaar voorbij.

Bron http://www.nu.nl/auto/2064169/volkswage ... nieuw.html

wie knutselt enn nieuwe :driveT4 :driveT5
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door frank884 »

jammer dat de 5 cylinders verdwijnen
ze hebben een mooi geluid, en zijn bij de T4 zuiniger dan de 4 cylinder ABL
dsg heb ik in de Passat 2.0 TDI en A6 3.0 TDI Diesel gereden en dat is een aanwinst zo'n Bak
tov de ouderwetse automaat.

maar ik hoef me er niet druk om te maken
deze bussen vallen voorlopig nog lang niet in mijn budget mischien wel nooit!
de :driveT4 die ik nu heb :T44EVER mogelijk laten lopen dat is meer mijn doel.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door hendrikus »

frank884 schreef:jammer dat de 5 cylinders verdwijnen
ze hebben een mooi geluid, en zijn bij de T4 zuiniger dan de 4 cylinder ABL
.
de 5 cilinders in de t5 vind ik niet echt mooi klinken. Zeker bij een koude start is het net een trekker. Vind in een T4 wel weer beter klinken als in een T5. Onze werk T5 met 4 cilinder klinkt een stuk fijner als de T5 met 174pk 5 cilinder die we hiervoor hadden.

En DSG is inderdaad een genot. Maar de Audi 3.0tdi heeft toch geen DSG, maar een gewone automaat bak. De 3.0tdi heeft volgens mij teveel koppel voor de huidige DGS bakken
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat de T5 -5 cilinder anders klinkt komt door de pompverstuivers die in de T5 motor zitten, totaal andere motorconstructie.
(de TD5 uit de defender en discovery van Landrover klinkt ongeveer net zo als de TDI uit de T5, en dat zijn ook pompverstuiver motoren.)

een 2liter 4 cilinder met 180 pk.............eerst nog zien of die motor ook regelmatig (ruim) over de 500.000km gaat zonder revisie....

geef mij maar een motor met minder pk/liter cilinderinhoud, die zijn doorgaans minder snel versleten............


het neusje is in elk geval niet lelijk geworden, lijkt meer op de T4 wijsneus dan op de T5 eigenlijk............ persoonlijk vind ik het hoog en lomp lijken van de T5 juist mooi, dat is een beetje weg met de nieuwe neus...........jammer
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door F. de Boer »

Het ziet er gelikt uit.

Een 180pk met dsg, ja leuk.(al is het geen 5 pitter) :nuts

Doe mij er maar 1. :yes
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33890
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door Multivan Generation »

ben benieuwd wat voor turbo's het zullen gaan worden.

2 van dezelfde grootte of een kleine + een grote...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door Charles 1065 »

Geluid is iets om over te twisten, maar het gegrom van een 5 cylinder maakt mij vrolijk :yes :T44EVER
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door rick_k »

Het mooiste geluid vind ik anders nog een Nissan Patrol 3.3 diesel of een Toyota Landcruiser 4.2 diesel. Van die lekkere 6 cilinders.

Maar goed, ik merk het wel wat ze gaan doen. Voor mij geen VW meer hierna, ik vind ze veel te duur geworden.

mvg Rick
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door bartt4 »

rick_k schreef:Het mooiste geluid vind ik anders nog een Nissan Patrol 3.3 diesel of een Toyota Landcruiser 4.2 diesel. Van die lekkere 6 cilinders.

Maar goed, ik merk het wel wat ze gaan doen. Voor mij geen VW meer hierna, ik vind ze veel te duur geworden.

mvg Rick
inderdaad waren de 3.3 turbo diesels van de patrol supper motoren met top geluid. Veel plezier van beleefd inde nog particuliere grijskenteken jaren.
Had open pijp van af spruitstuk. HHHmmmmmmm was net een vrachtwagen wat een turbofluit heerlijkkkkkkk
Afbeelding
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door frank884 »

een 2liter 4 cilinder met 180 pk.............eerst nog zien of die motor ook regelmatig (ruim) over de 500.000km gaat zonder revisie....

geef mij maar een motor met minder pk/liter cilinderinhoud, die zijn doorgaans minder snel versleten............



Hier ben ik het helemaal mee eens
die nieuwe trend uit heel kleine motoren
(ook in personenwagens bijv golf benzine 120 pk uit een 1.4 met turbo enz erop)
dat kan die wel leveren om even in te halen, maar als je in bussen (werkpaarden) die flink zijn beladen
met een dikke aanhanger er continu aan dan moet die dat vermogen constant
leveren en uren aan een stuk en in die gevallen heb ik liever een flinke cylinderinhoud
en een motor die zonder uitgemergeld te worden dit vermogen over lange tijd aan kan.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door frank884 »

hendrikus schreef:
frank884 schreef:jammer dat de 5 cylinders verdwijnen
ze hebben een mooi geluid, en zijn bij de T4 zuiniger dan de 4 cylinder ABL
.
de 5 cilinders in de t5 vind ik niet echt mooi klinken. Zeker bij een koude start is het net een trekker. Vind in een T4 wel weer beter klinken als in een T5. Onze werk T5 met 4 cilinder klinkt een stuk fijner als de T5 met 174pk 5 cilinder die we hiervoor hadden.

En DSG is inderdaad een genot. Maar de Audi 3.0tdi heeft toch geen DSG, maar een gewone automaat bak. De 3.0tdi heeft volgens mij teveel koppel voor de huidige DGS bakken


Heeft Wel een DSG Bak
A6 Quatro 3.0 TDI met een 7 traps DSG bak
bouwjaar feb 2009
loopt als een speer, maar het is wel laag zitten als je een vrachtwagen / transporter gewend
bent.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Elan
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 feb 2009, 20:05
Locatie: Dongen

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door Elan »

De 5 cylinder uit de t5 gaf veel meer problemen als die uit de t4.
Waren redelijk slechte motoren waarvan de koppen niet goed genoeg werden voorzien van olie.
Liepen dus ook erg vaak stuk, maar goed dat deden de eerste 2.0 tdi motoren ook..
Het bedrijf waar mijn zwager werkt heeft gewoon alle T5 bussen gekocht met een 102 pk en ze laten chippen bij JD. Dit ivm de vele klachten over de 5 cylinder
Schijnen nu zelfs iets vlotter te zijn als de 5cylinder 130pk. Misschien door de 5 bak?
Een nadeel... Bij een eventuele software update tijdens onderhoud kán het zomaar zo zijn dat de 'chip' verdwenen is...
JD programmeert hem dan gratis weer terug, maar Lochem is toch een eindje weg vanaf hier!

Over de oude 6 cylinder diesels gesproken; ik heb nog een Volvo 740 staan met een 6 cylinder vw diesel.
Dát geeft pas een ouderwetse dieselklop als ie koud is! Is de motor uit een LT bus
Later heeft volvo dat kunstje nog eens geflikt met 'onze' motor in een Volvo 850 Tdi

Is er eigenlijk iemand die ooit een motor uit een Volvo 850 TDI heeft ingebouwd in een T4, of moet er teveel worden aangepast?
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door Roger B. (11)61 »

is toch gewoon de ACV die bij volvo in de 850 (en eerste 70's ) ligt? lijkt me dat dat op wat aanbouwseltjes na de zelfde motor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Elan
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 feb 2009, 20:05
Locatie: Dongen

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door Elan »

...maar dan met andere software ofzo? Hadden i.i.g af -fabriek 140 PK als ik me niet vergis
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Volkswagen Transporter in het nieuw

Bericht door hendrikus »

frank884 schreef:
Heeft Wel een DSG Bak
A6 Quatro 3.0 TDI met een 7 traps DSG bak
bouwjaar feb 2009
loopt als een speer, maar het is wel laag zitten als je een vrachtwagen / transporter gewend
bent.
volgens mij heeft de A6 nog altijd een 6traps tiptronic hoor. Volgens Audi.de trouwens ook. De DSG bakken zijn volgens mij helemaal nog niet bij Audi te vinden, wel bij oa VW en Skoda. Dit heeft volgens mij alles te maken met het feit dat de DSG transmissie maar tot 400 of 450nm berekend is.

Ik ben wel een liefhebber van de 5 cilinders uit de T4, vind ze in de T5 gewoon minder fijn.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Plaats reactie