Multivan Generation schreef:2 interkoelers is een langere weg vanaf de turbo naar de inlaat,
en ik denk, dat je hierdoor rendement zou kunnen verliezen..
Maar als je een lange intercooler monteerd zoals hier in de dit topic , dan heb je ook al rendements verlies?
Want dan heb je ook al een langere weg !
Het rendementsverlies zit hem dan in het opdruk brengen van de lucht, hoe groter de intercooler hoe groter de lucht inhoud?
Hoe moet ik dit zien?
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Heb nog praktisch zo'n zelfde intercooler liggen. Is van een sprinter. Formaat praktisch gelijk, alleen zitten de aansluitingen beiden haaks op het koelblok, zowel links als rechts.
Wilde hem op mijn vorige auto bouwen, maar is er nooit van gekomen.
Misschien iets voor iemand van hier?
Ding is 100% goed.
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
je kunt ook twee intercoolers parallel zetten, dan heb je geen langere weg en gedeelde weerstand voor de IC, dus minder rendementsverlies--> meer winst
voor 625 euro kun je ook een 150PK ic vinden en die voor je radiator plakken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Elan schreef:Heb nog praktisch zo'n zelfde intercooler liggen. Is van een sprinter. Formaat praktisch gelijk, alleen zitten de aansluitingen beiden haaks op het koelblok, zowel links als rechts.
Wilde hem op mijn vorige auto bouwen, maar is er nooit van gekomen.
Misschien iets voor iemand van hier?
Ding is 100% goed.
Moet dat kosten? heb er al 1 maar zoek er nog 1 namelijk wie weet wat te regelen in combinatie met uitlijnen