Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bearlock of alarm

vragen over de T4
Plaats reactie
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Bearlock of alarm

Bericht door gert99 »

Hoi WJW-lers,

Ben momenteel in de fase dat ik moet kiezen voor alarm (SCM nummer ??) of bearlock voor mijn omgebouwde T4 van DC naar camper(alles ligt momenteel open), heeft iemand tips hierover, eventueel verzekeringsacceptatie, inbouwadressen, prijzen, ook moet ik nog een cv inbouwen, is het handiger om een origineel VW systeem in te bouwen of via de automaterialen zaak waar ze een setje hebben voor een plm. 125 euro, voor achterklep schijnt het dat ik wat aanvullend materiaal nodig omdat hier de sluiting wat anders werkt. Thxs voor eventuele info

Grtz. Gert

P.s. zoek nog steeds een LWB paneel grijs voor rechts onder raam tussen schuifdeur en achterklep????, iemand???
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Bearlock of alarm

Bericht door frank884 »

Een alarm wat staat te toeteren als er iemand inbreekt daar kijkt niemand meer van op
en dat interseerd ook amper iemand wat.
Met een bearlock kom je echt niet zomaar "rijdend" weg
en bij een T4 is die heel gemakkelljk te bedienen gewoon een pin in de vloer drukken
en hij is vergrendeld en ontgrendelen de sleutel omdraaien en met een veer komt de pin uit de vloer
"als het niet gemakkelijk te bedienen is wordt het niet gebruikt"
Ik heb nu 3 jaar de bearlock erin en ben er zeer tevreden over
In Polen hebben heel veel mensen dit in de wagen in div varianten vaan met losse pinnen.
in 2006 in laten bouwen bij het inbouwstation van de Bearlock fabriek in Polen (lubon bij Poznan)
voor 123 euro omgerekend compleet inclusief montage wat ze daar overigens in 45 minuten
hadden gedaan, want hun doen niks anders!!.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Bearlock of alarm

Bericht door Gretschi »

Helemaal met Frank eens. Vanaf de aanschaf meteen laten plaatsen, was wel wat meer kwijt,

groetjes Peter
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bearlock of alarm

Bericht door Beckontheroad »

+ een Bearlock heeft geen onderhoud. diverse electronische alarmsystemen krijgen zo nu en dan na verloop van tijd klachten..

JB]
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Bearlock of alarm

Bericht door SCOTT »

frank884 schreef:Een alarm wat staat te toeteren als er iemand inbreekt daar kijkt niemand meer van op
en dat interseerd ook amper iemand wat.
Met een bearlock kom je echt niet zomaar "rijdend" weg
en bij een T4 is die heel gemakkelljk te bedienen gewoon een pin in de vloer drukken
en hij is vergrendeld en ontgrendelen de sleutel omdraaien en met een veer komt de pin uit de vloer
"als het niet gemakkelijk te bedienen is wordt het niet gebruikt"
Ik heb nu 3 jaar de bearlock erin en ben er zeer tevreden over
In Polen hebben heel veel mensen dit in de wagen in div varianten vaan met losse pinnen.
in 2006 in laten bouwen bij het inbouwstation van de Bearlock fabriek in Polen (lubon bij Poznan)
voor 123 euro omgerekend compleet inclusief montage wat ze daar overigens in 45 minuten
hadden gedaan, want hun doen niks anders!!.

waarom hebben ze in polen er nog een bearlock slot op staan, ze komen hier toch alles pikken, en niet anders om :nuts :klappen
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Bearlock of alarm

Bericht door Egbert&Manon »

SCOTT schreef: waarom hebben ze in polen er nog een bearlock slot op staan, ze komen hier toch alles pikken, en niet anders om :nuts :klappen
Hier is je antwoord :toppie

Firma Nied?wied?-Lock to ?wiatowy producent mechanicznych zabezpiecze? dr??ka zmiany biegów. Ich prekursorem i wynalazc? jest prezes firmy, Zygmunt Nied?wied?. 15 letnie do?wiadczenie w dziedzinie zabezpiecze? owocuje zaawansowanymi technologicznie produktami zapewniaj?cymi bezpiecze?stwo milionom u?ytkowników pojazdów mechanicznych. Oferta ponad 1500 blokad bolcowych i ryglowych jest wci?? rozszerzana o nowe konstrukcje, dopasowywane do pojawiaj?cych si? modeli samochodów.

Duidelijk toch?

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Bearlock of alarm

Bericht door frank884 »

Waarom zou een potentiele dief uit Polen zoals je zegt helemaal naar Nederland reizen
om hier een outo te gaan stelen en die 800km door Duitsland gaan verplaatsen naar Polen toe,
als je er ook een in Polen zou kunnen stelen?? want daar rijden tegenwoordig ook zeer goede auto's rond,..... dus ik denk dat het risiko van diefstal in Polen zelf nog wat hoger ligt dan hier.

En ik zou het niet te snel generaliseren ze komen hier toch alles pikken
mijn schoonouders in Polen zijn nog bang dat ze de Belastingdienst wat tekort doen
tewijl creatief omgaan met de belastingen toch in Nederland een van de grootste volkssporten is.

Het is wel inderdaad zo dat "de meeste Polen" die hier zijn om te werken dat niet doen uit luxe
de meestedaarvan kunnen in Polen amper rondkomen, zijn vaak de laagst opgeleide groep, en daaronder zitten ook sommige mensen die het niet zo nouw nemen met andermans eigendom, maar dat is in Nederland echt niet anders.
Polen die het economisch goed hebben, een hoge opleiding hebben en resp een redelijk tot goed salaris dat zijn niet de Polen die hier het werk komen doen wat wij niet willen doen,en onder het loon waarvoor een Nederlander het zou doen, en waarvoor werkgevers ze hier naartoe halen.
Laatst gewijzigd door frank884 op 20 sep 2009, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Bearlock of alarm

Bericht door frank884 »

Egbert&Manon schreef:
SCOTT schreef: waarom hebben ze in polen er nog een bearlock slot op staan, ze komen hier toch alles pikken, en niet anders om :nuts :klappen
Hier is je antwoord :toppie

Firma Nied?wied?-Lock to ?wiatowy producent mechanicznych zabezpiecze? dr??ka zmiany biegów. Ich prekursorem i wynalazc? jest prezes firmy, Zygmunt Nied?wied?. 15 letnie do?wiadczenie w dziedzinie zabezpiecze? owocuje zaawansowanymi technologicznie produktami zapewniaj?cymi bezpiecze?stwo milionom u?ytkowników pojazdów mechanicznych. Oferta ponad 1500 blokad bolcowych i ryglowych jest wci?? rozszerzana o nowe konstrukcje, dopasowywane do pojawiaj?cych si? modeli samochodów.

Duidelijk toch?

Egbert
Voor die enkeling die het Pools niet meester is, op de site van http://www.niedzwiedz-lock.pl/enindex.php kun je links ook op het Engelse vlaggetje klikken en dan lukt het mischien beter!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Bearlock of alarm

Bericht door SCOTT »

Sorry, ik drukte me verkeerd uit:

Ik weet niet hoe het bij jullie gesteld is... maar in belgie zie je ze 'rondhangen' en de volgende dag zie je politie bij mensen hun thuis staan , omwille van dat de wagen gestolen is... en dat zal niet gebeurd zijn om in belgie blijven rond te rijden...

Het zijn meestal dan ook nog wagens van hogere 'classe' ....
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Bearlock of alarm

Bericht door frank884 »

SCOTT schreef:Sorry, ik drukte me verkeerd uit:

Ik weet niet hoe het bij jullie gesteld is... maar in belgie zie je ze 'rondhangen' en de volgende dag zie je politie bij mensen hun thuis staan , omwille van dat de wagen gestolen is... en dat zal niet gebeurd zijn om in belgie blijven rond te rijden...

Het zijn meestal dan ook nog wagens van hogere 'classe' ....
Er zitten er zeker een aantal bij die niet deugen daar heb je zeker gelijk in
je moet altijd oppassen, maar ze zijn echt niet allemaal zo.

Mijn schoonvader In Polen "had"een VW Passat (2003) die is vorig jaar in Polen bij hem voor het huis gestolen, en het tuig was zo onbeschoft dat ze 4 dagen later hem opbelde
dat hij zijn wagen (omgerekend) voor 3000 euro van hun kon terug kopen
mijn schoonvader die toch al hartpatient is plofte bijna aan de telefoon van zoveel onbeschoftheid.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Bearlock of alarm

Bericht door SCOTT »

frank884 schreef:
SCOTT schreef:Sorry, ik drukte me verkeerd uit:

Ik weet niet hoe het bij jullie gesteld is... maar in belgie zie je ze 'rondhangen' en de volgende dag zie je politie bij mensen hun thuis staan , omwille van dat de wagen gestolen is... en dat zal niet gebeurd zijn om in belgie blijven rond te rijden...

Het zijn meestal dan ook nog wagens van hogere 'classe' ....
Er zitten er zeker een aantal bij die niet deugen daar heb je zeker gelijk in
je moet altijd oppassen, maar ze zijn echt niet allemaal zo.

Mijn schoonvader In Polen "had"een VW Passat (2003) die is vorig jaar in Polen bij hem voor het huis gestolen, en het tuig was zo onbeschoft dat ze 4 dagen later hem opbelde
dat hij zijn wagen (omgerekend) voor 3000 euro van hun kon terug kopen
mijn schoonvader die toch al hartpatient is plofte bijna aan de telefoon van zoveel onbeschoftheid.

Dat klopt, je hebt er altijd goede en slecht, bij ons is dat ook.

Op een ander forum ook omtrent met vw en audi gebeuren, was enkele jaren geleden een vw passat gestolen, en de eigenaar krijgt nu bericht van de politie dat ze de wagen terug gevonden hebben in polen...
Bij nader inzien, contact opgevraagt, blijkt dat een gewoon pools gezin daar de vw passat gekocht hadden bij een autohandelaar daar in polen. dus ze wisten totaal niets af van een gestolen auto en handelaar natuurlijk verdwenen....

Wat kan je doen dan als 'belg'? Je gaat de auto terug halen in polen, een hoop kosten kwijt, laat staan wat de restwaarde en de toestand van de wagen nog is dan ....

dus wat heeft ie kunnen doen.... niets ....



erg he
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Bearlock of alarm geen van bijde

Bericht door bartt4 »

heb geen alarm en geen beerslot. Gewoon limoengroen spuiten paar herkenbare details plaatsen en voor het geval ze hem dan toch nog mee willen nemen goed verzekeren. Ow en als ze hem mee nemen asjeblief niet terug vinden. Bouw wel een nieuwe mocht me dat gebeuren (alhoop ik niet) als me verzekering dan uitkeerd
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bearlock of alarm

Bericht door Multivan Generation »

@ Gert,
Pieter heeft er pas eentje (een bearlock) in laten bouwen aan de kanten van Nijmegen,
en dat was voor hem het goedkoopste adres in Nederland.

Gebruik even de zoekfunctie aub, ik denk 3 weken terug was er een topic over...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Re: Bearlock of alarm

Bericht door gert99 »

Thxs voor info zover.........
Plaats reactie