Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

radiocode

vragen over de T4
mayr
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007, 00:34
Locatie: enschede

radiocode

Bericht door mayr »

Help veel te lang van de stroom af....Toch benieuwd of Klaas bij de VW-dealer zijn code van de radio heeft kunnen achterhalen ?? bericht van juni 2008!
Ik heb nu ook deze problemen, code kwijt?? Kan je alleen naar een officiele VW-dealer of zijn er andere mogelijkheden? Graag wil ik ook een mailtje van Wim T4 935.
greetz mayr
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: radiocode

Bericht door Roger B. (11)61 »

is je auto af fabriek voorzien van een radio (dus een VW radio die er bij de nieuw-aflevering al in zat) dan kan het zijn dat de dealer die de auto verkocht de code weet....

Anders kun je met de auto naar de dealer (ik denk alleen met de T4's met canbus (dus pakweg 2000 en jonger)) en daar de radio laten activeren via de testkast.

VW verstrekt tegenwoordig geen verloren codes meer maar hangt de auto aan de kast en die haalt via internet in wolfsburg ofzo de code op en geeft de radio vrij, de code wordt daarbij niet zichtbaar voor gebruiker en/of dealer, dus volgende keer mag je weer naar de dealer en (naar ik gehoord heb) iets van 35 euri dokken.....................

Is het geen "fabrieksradio" dan heb je niets aan de dealer (tenzij die hem ingebouwd heeft en snugger genoeg was de code in de administratie te noteren) dan moet je contact opnemen met de importeur van het merk radio, die zullen een aankoopbewijs willen zien alvorens ze de code verstrekken (bij Grundig kostte dat in 2001 iets van 50 gulden, zo'n code opvragen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: radiocode

Bericht door Multivan Generation »

staat de code niet toevallig ergens in een boekje geschreven?

Soms staat het op de radio zelf nog wel eens geschreven door een snugger persoon.

Misschien heb je geluk?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: radiocode

Bericht door pluuke »

Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
mayr
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007, 00:34
Locatie: enschede

Re: radiocode

Bericht door mayr »

Mijn bus is van 1993. Er zit een originele VW radio cd navigatie in. boekje zat er niet bij. dus er zit niets anders op dan de VW dealer te raadplegen. Mijn garageman heeft al gebeld. ongeveer 160,00 euro, dat is erg veel. prijs opgave van Vortkamp in Gronau. Veel VW rijders uit de regio zijn daar in onderhoud. Ga eerst toch maar in Nederland nog eens vragen met 30,00 euro in mijn achterhoofd. Bedankt voor de info tot zover, mayr
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: radiocode

Bericht door pluuke »

mayr schreef:er zit niets anders op dan de VW dealer te raadplegen
???
Waarom probeer je het niet bij de zaak waar ik je de link van doorstuurde ?
Één belletje, geef het type van de radio door (dat zal er toch wel ergens opstaan) en je weet het.
Ben overigens wel benieuwd hoe een originele VW radio met navigatie uit '93 eruit ziet ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: radiocode

Bericht door Harry62 »

Stuur mij per mail eens het merk, type nummer en radionummer.
In principe alle cijfers en letters die er op staan en een combinatie vormen.

Ik heb zelf een aantal programma's en ook nog wat connecties die hem zouden kunnen berekenen.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
mayr
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007, 00:34
Locatie: enschede

Re: radiocode

Bericht door mayr »

Ga morgen kijken naar de nummers, was naar een familiefeest 400 km zonder radio! tis nu al te laat. Ik ben niet zo'n held met foto's op internet zetten, anders kon je zien hoe het er uit ziet en he... misschien is tie laten ingebouwd en niet uit 1993 ? bye the way t4 multivan Dehler. greetz mayr
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: radiocode

Bericht door pluuke »

Rij zo vaak zonder radio.....5 cilinderroffel + turbofluit = ook muziek :ikrij :toppie

Is het deze ? (MFD G)
Afbeelding
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: radiocode

Bericht door Roger B. (11)61 »

die was er (zeer zeker in de G-versie) nog niet in 1993 toch?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: radiocode

Bericht door pluuke »

Dat dacht ik ook, maar Henrie (mayr) mailde me dat er een VW logo in beeld komt bij het aanzetten.....er zijn natuurlijk nog andere modellen die dit hebben..

Henrie is het enkel- of dubbel din ??
(dat is de hooget van het apparaat, "gewone autoradio is enkeldin, de door mij afgebeelde is dubbeldin (dubbele hoogte).
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: radiocode

Bericht door Multivan Generation »

voor de liefhebbers heb ik nog een handleiding in 2 delen in PDF voor de MFD.. :knipoog

Dus mocht iemand zo iets zoeken... :lach

Dan zet ik hem ter download op mijn site... :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
mayr
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007, 00:34
Locatie: enschede

Re: radiocode

Bericht door mayr »

Ja Ja, zo een is het. alleen de tekst erop is in wit. het probleem is nog niet opgelost. de garageman dacht een oplossing bij Bosan te krijgen, ( iedere dag bellen... ik ben er mee bezig..) maar dat is er een zo als jullie voorspelden een 150,00 euro voorschot, en dan nog de vraag of het lukt. als er geen andere oplossing is dan moet het maar zo. Of dit echt een radio/ navigatie uit 1993 is weet ik niet zeker. ik had gehoopt op een minder dure oplossing, zoals bij een mobiele telefoon, simkaart er uit en een andere erin?
En he, dat rijden zonder radio.. na Deventer is het knap saai 's avonds tot Enschede. Het geluid uit de radio, liefst wat gepraat, houdt de oogjes open. greetz mayr
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: radiocode

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij de dealer proberen, het via internet verhaal gaat niet werken omdat je volgens mij geen diagnose verbinding met de radio hebt in een 93-er, (die radio heeft daar volgens mij echt niet af fabriek in gezeten) dus zullen ze een andere oplossing moetne geven (ben er heilig van overtuigd dat ze de code aan de hand van het serienummer moeten kunnen opvragen bij de fabriek)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
mayr
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007, 00:34
Locatie: enschede

Re: radiocode

Bericht door mayr »

Goeie avond een ieder die mij heeft willen helpen bedankt. De radio-code heb ik gekregen. SERVICE van Volkswagen. Ben in Duitsland naar de garage geweest, zij hebben het voor elkaar gekregen en mij de code op een briefje gegeven! Ja een oud model maar ik ben blij dat ie het weer doet! greetz mayr
Plaats reactie