Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Pompverstuiver of commonrail

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Pompverstuiver of commonrail

Bericht door erik 924 »

Heeft de nieuwe moter T5 ook een pompverstuiver of is dit nu Commonrail?
In het fimpje van de nieuwe automaat hoorde ik veel motergeluid en tevens vond ik dat er veel toeren werden gemaakt. Heb zelf 174 pk zonder automaat maar overschakelen bij 2000 toeren is geen probleem. In het fimpje wordt de 5000 aangetipt? Met een koppel van ook 400 nm zou dat niet nodig zijn. :ie :alarm :gif
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Pompverstuiver of commonrail

Bericht door painter »

Vanzelfsprekend een Commonrail, en wat betreft het geluid wat je hoort, ik neem aan dat VW er van uit gaat, dat deze motor minder geluid produceert, waardoor er weer extra bezuinigd kan worden op geluidsisolatie (althans, dat denkt Lampie).
Tevens is de standaard airco ook verdwenen in de Comfort DC, evenals de betere ruitenwissers / 2e warmtewisselaar.
Evenals de 110 euro extra die in de afleverkosten zijn verwerkt, wanneer je een DC neemt ( keuringskosten :groteogen ).
Daarentegen zijn wel de bumpers in de Comfort uitvoering meegespoten, en is glaslookpanelen standaard zonder meerprijs.
Plus / Min kom je dus op min 40 euro uit.
Ik neem aan dat de kostprijs van de aico hoger is, dan wanneer men gelijk de bumpers even meesopt.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Pompverstuiver of commonrail

Bericht door rick_k »

Een commonrail wil ook nog aardig nagelen bij pittig gasgeven. Onze Renault Trafic is ook een 2.5 DCi common rail en als je optrek en hem aan het werk zet, dan wil ie best geluid maken. Rij je gewoon in de 6 met 1400 toeren 80 dan hoor je weinig. Of als je een andere snelheid constant aanhoud, dan is ie vrij stil.

mvg Rick
Plaats reactie