Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen remmen meer

vragen over de T5
Plaats reactie
libbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2010, 13:01

Geen remmen meer

Bericht door libbe »

Heb een T5 130 pk automaat lange uitvoering met dubbele cabine.

Gisteravond reed ik weg van huis en geen problemen in de straat :ikrij . Toen ik af moest remmen voor het kruispunt lukte het echter niet om het rempendaal in te drukken :ie . ik kreeg hem niet meer dan +/- 1 cm ingedrukt. dus remde ik ook niet en moest ik een andere weg kiezen dus met 60 -70 km/h de berm in en met de handrem rennen.

even bijkomen en de motor mar eens uit en weer aan maar het pendaal bleef hard en wilde niet naar beneden.

ze zeggen bij de garage dat de vacuum slang kapot is :werkaanT4 . dit lijkt mij nogal ernstig want hij is nog maar 3 jaar oud en nog geen 80000 km op de teller.

ooit iemand eerder hier van gehoord ???

ben het vertrouwen in mijn bus aardig kwijt

groet

Libbe
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Geen remmen meer

Bericht door Donald4Motion »

Hoi Libbe, welkom hier :wjw

Er is al eens iemand geweest met zoiets, maar kon ook een T4 geweest zijn.
Probeer eens met de zoek knop of je misschien iets vindt

zoals viewtopic.php?f=2&t=23350&p=137347&hili ... en#p137347" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Geen remmen meer

Bericht door Harry4motion »

Dat is inderdaad niet bevoordelijk voor het vertrouwen in je bus zeg!
Gelukkig is het goed afgelopen, stel je voor dat je echt een noodstop moet maken en je remmen doen het niet.
Het is wel zo dat je in de bus echt haast geen remmen hebt als je motor niet draait.
Ik ben een keer afgesleept en er waren daar een hoop rotondes, maar dan trap je zo hard als je kan op de rem en er gebeurt echt haast niets! Als inderdaad je bekrachtiging niet werkte door de geknapte vacuum slang zul je het zelfde hebben ervaren, alleen wist ik het van te voren en gebeurde het bij jou onverwachts.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Geen remmen meer

Bericht door johnny van de voorde »

Vacuumslang of vacuumpomp defect of slang los vermoedelijk.
Gebeurt bij de besten. Collega had het ooit met een Opel personenwagen (in de jaren 80). Hij kon stoppen (in de "poep" van zijn voorligger !)
Heeft gelijk zijn auto van de hand gedaan omdat zijn echtgenote er nooit meer zou inkomen. (zij zat erbij toen )

John.
Plaats reactie