Hallo,
Ik heb in de sneeuw een probleem met mijn T4 (1.9 TD) . Het rechter voorwiel slipt door terwijl de linker niets doet. Een klein heuveltje oprijden wil niet. Er zitten nieuwe winterbanden onder en zelfs met sneeuwkettingen lukt het niet zonder wielspin weg te rijden. Als het eenmaal aan de rol is loopt de wagen prima en trekt niet naar links of rechts. De rechter voorband was wel meer versleten dan de linker.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? De wagen heeft nu 210000 km gereden en de schokbrekers zijn voor zover ik weet nog nooit vervangen.
Alvast bedankt voor de reactie,
Ronald
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
slippend voorwiel
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: slippend voorwiel
Mooi dat je je even voorgesteld hebt in het voorstelforum........
als een voorwiel geen grip heeft (of beduidend minder) dan het andere dan staat het wiel met veel grip stil en slipt het wiel met weinig grip door.... differentieelwerking heet dat
![fun :zwaai](./images/smilies/zwaai.gif)
![fun :wjw](./images/smilies/wjw.gif)
zijn je banden nou nieuw of versleten?ronald B schreef:Er zitten nieuwe winterbanden onder ............................. De rechter voorband was wel meer versleten dan de linker.
als een voorwiel geen grip heeft (of beduidend minder) dan het andere dan staat het wiel met veel grip stil en slipt het wiel met weinig grip door.... differentieelwerking heet dat
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: slippend voorwiel
De banden zijn inmiddels gloednieuw (9mm profiel), de wagen staat met alle wielen in de sneeuw, dus geen verschil in ondergrond.
Je zou verwachten dat beide wielen even veel grip hebben.
De oude banden waren verschillend versleten, het wiel wat doorslipt was beduidend meer versleten dan het andere.
Ronald B
Je zou verwachten dat beide wielen even veel grip hebben.
De oude banden waren verschillend versleten, het wiel wat doorslipt was beduidend meer versleten dan het andere.
Ronald B
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: slippend voorwiel
je hebt geen sperdifferentieel dus zal het wiel wat het minste grip heeft gaan spinnen
door het verlies van de dif zal het andere wiel een klein beetje meegenomen worden
dit is volkomen normaal
bij het wegrijden minder het beruchte acceleratie pedaal gebruiken tot dat er grip is
een sper monteren kan ook maar is niet aanbevolen
kost ten eerste flink wat geld
verbruik gaat omhoog
slijtage van de banden
en de rest
mvg ronald
door het verlies van de dif zal het andere wiel een klein beetje meegenomen worden
dit is volkomen normaal
bij het wegrijden minder het beruchte acceleratie pedaal gebruiken tot dat er grip is
een sper monteren kan ook maar is niet aanbevolen
kost ten eerste flink wat geld
verbruik gaat omhoog
slijtage van de banden
en de rest
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: slippend voorwiel
Controleer toch ook maar eens of er geen remklauw een beetje blijft hangen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: slippend voorwiel
Bedankt voor de reacties, de voorrem is het echter niet. Het lijkt erop dat 1 wiel meer vermogen krijgt dan het andere. Is zoiets technisch mogelijk?
Ronald
Ronald
Re: slippend voorwiel
Ja, differetiaal werking noemen we dat.
Meestal is het omdat je stuur een beetje scheef staat of je sporing klopt niet.
mvg Rick
Meestal is het omdat je stuur een beetje scheef staat of je sporing klopt niet.
mvg Rick