Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

audio vraagje

vragen over de T4
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

audio vraagje

Bericht door surfingerik »

mischien een beetje voorbarig, want mijn boxen zijn nog steeds niet aangesloten. Maar goed een beetje vooruit denken hoort ook bij de fun.
Ik wil eigelijk straks een autoradio waarop ik mijn ipod kan aansluiten. Als je veel muziek heb zijn cd's niet echt handig en je hebt alles bij je.
mijn vraag is of je niet te veel kwaliteit verliest, ik zou niet weten waarom maar kan het me voorstellen.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: audio vraagje

Bericht door koekie520 »

Dat hangt af van de bitrate van je MP3's. Met een goede installatie in een woonkamer hoor je kwaliteitsverlies onder de 96kb/s, in een bus misschien iets minder. Ik heb gekozen voor een DVD speler in de autoradio, dan moet ik ook niet zo snel een plaatje wisselen. Op vakantie nemen we dan een draagbaar TVtje mee.
greetz
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: audio vraagje

Bericht door Donald4Motion »

het is maar net wat je eisen zijn.
Persoonlijk vind ik een bitrate onder de 192 al slecht worden en dat hangt nog af met wat voor progamma je ze omgezet.
FLAC files zijn daar in tegen al stukken beter, maar weinig kan tegen origineel.
Maar daar heeft ieder zijn meningen over. De een vind het niet erg als alles over de zeik klinkt en de ander is weer echt een zeikerd.
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: audio vraagje

Bericht door surfingerik »

Ok het is me duidelijk denk ik, de kwaliteit wordt bepaald door de kwaliteit van je mp3s. De verbinding van Ipod naar de stereo heeft daar geen invloed op toch?
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: audio vraagje

Bericht door Donald4Motion »

surfingerik schreef:Ok het is me duidelijk denk ik, de kwaliteit wordt bepaald door de kwaliteit van je mp3s. De verbinding van Ipod naar de stereo heeft daar geen invloed op toch?
niet echt, tenzij je echt hi-end apparatuur in je wagen hebt
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: audio vraagje

Bericht door surfingerik »

Donald4Motion schreef:
surfingerik schreef:Ok het is me duidelijk denk ik, de kwaliteit wordt bepaald door de kwaliteit van je mp3s. De verbinding van Ipod naar de stereo heeft daar geen invloed op toch?
niet echt, tenzij je echt hi-end apparatuur in je wagen hebt
nee was het maar zo ;) , aan de andere kant zijn mijn a musikale oortjes dat ook niet helemaal waard :bifun
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: audio vraagje

Bericht door Harry62 »

Neem een radio met een USB aansluiting!

Ieder gezinslid een eigen USB stick of een stick met Sinterklaas liederen een stick met Kerst, ga zo maar door.
De sticks kosten niet veel en en zijn makkelijk. Je ipod kan dan ook op de USB poort als je wil.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: audio vraagje

Bericht door spyke »

de mijne werkt ook via de usb aansluiting :toppie
thuis gebruik ik al heel geen cd´s meer.(liggen op zolder)
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: audio vraagje

Bericht door Multivan Generation »

@ Erik,
ik weet niet wat je nu hebt,
maar misschien kan dit iets zijn?

http://www.t4zone.info/Autoradio_d%27or ... erface_USB
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: audio vraagje

Bericht door surfingerik »

peter, bedankt voor de link. Het ziet er goed uit, alleen heb ik niet zo goed opgelet op school met de franse les. Dus eigelijk heb ik niet zo;n goed idee waar ik naar kijk.
Ik had wel al op marktplaats wat radio's gevonden die een usb aansluiting hebben. Financieel gezien is het denk ik wel handig om 2de hands wat moois te vinden.
Ik heb er namelijk geen haast mee dus ik kan een beetje kieskeurig zijn :)
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: audio vraagje

Bericht door Multivan Generation »

Mocht je nu reeds een Pioneer hebben,
dan kun je daar op de IP-bus een module hangen.
Die modules zijn er voor bluetooth maar ook voor USB.
Ik heb er zelf ook eentje, en daar hangt inderdaad een USB-stick met muziek aan.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: audio vraagje

Bericht door rick_k »

Ik luister alleen maar radio over de originele Pioneer luidsprekertjes die er al inzaten en ik speel vaak MP3 bestanden. De kwaliteit hoeft niet slechter te zijn dan die van een CD. Het is maar hoe je het wilt hebben en hoe je het download.

Nu helpen een paar fatsoenlijke luidsprekers natuurlijk ook wel mee aan een beter geluid. De originele luidsprekers hebben nauwelijks bas.

mvg Rick
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: audio vraagje

Bericht door surfingerik »

Nou vanaf nu zitten er vrij redelijke boxen in. Eindelijk doen ze het! het is wel een wereld van verschil hoor.
Maar ik heb een vrij oude cd speler (volgens mij van xplosid) er in zitten, moet nog eens kijken naar de mogelijkheden. volgens mij kan ik er niet zo'n module ophangen.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
ronald_TDI
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 feb 2010, 13:24

Re: audio vraagje

Bericht door ronald_TDI »

nog even ter aanvulling:
een mp3speler/ipod heeft meestal een wat lager uitgangsvermogen, dit omdat je natuurlijk via je dopjes luistert. Als je via die uitgang naar een audioversterker gaat (thuis of in de auto) zul je het volume wat moeten opschroeven. Gevolg is wat meer vervorming, vandaar dat er kleine voorversterkertjes te koop zijn die het signaal van een ipod aanpassen voor aansluiting op een versterker. Doorgaans is het wel te doen hoor, zeker als je mp3's 192kb of 256kb zijn (of hoger!). Op een redelijke installatie is een 320kb mp3 moeilijk te onderscheiden van een audiocd.
Verder is de regel dat simpel en degelijk beter klinkt dan ingewikkeld supermegabass spul met veel flikkerende lampjes.
Ik ben zelf meer thuis in huiskamer geluid, het is wat moeilijker om te weten te komen wat je zou moeten kopen voor in de auto, ik bedoel vooral om te weten te komen wat echt goed klinkt.

veel luisterplezier!
ronald
GijsB
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2010, 12:13
Locatie: Zwolle

Re: audio vraagje

Bericht door GijsB »

Hoi,

heb laatst zelf een kenwood radio gekocht bij de mediamarkt voor 70 euro.. (mooi goedkoop!)

zit usb, aux, sub uitgang etc op dus voor je ipod ook geen probleem.. en je hebt natuurlijk dan garantie...

tot nu toe ben ik er zeer content mee! mooi goedkope oplossing!

trouwens ook nog voor 50 euro alpine speakers gekocht voor in t dashboard. daar zit een bevestigingssysteem bij die past. (met klemmetjes ipv schroeven) en als je dan n verloopkabeltje koopt hoef je ook niet te knippen etc.
in de toekomst alleen nog ff n actieve sub kopen voor de lage tonen die zijn alleen ietsje duurder maar past wel onder je stoel:)
Volkswagen Transporter T4 1999 2.5 tdi 102PK DC Lang
Plaats reactie