Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

licht t4

vragen over de T4
leokouter76
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 nov 2008, 20:19

licht t4

Bericht door leokouter76 »

stadslichten doen het niet meer ,hoe kan ik dit oplossen
bvd Leo
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: licht t4

Bericht door dennisvt4 »

misschien iets te simpel gedacht maar lampjes vervangen / zekeringen controleren kijken of er wel 12 volt bij de lapjes komt
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: licht t4

Bericht door Roger B. (11)61 »

leokouter76 schreef:stadslichten doen het niet meer ,hoe kan ik dit oplossen
bvd Leo

alleen voor?, alleen achter?, alleen links? alleen recht?s, kentekenverlichting wel ok? dashboardverlichting ook uit?

een beetje extra info en liefst ook welke T4 je hebt (bouwjaar en motortype en uitvoering)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
leokouter76
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 nov 2008, 20:19

Re: licht t4

Bericht door leokouter76 »

bouwjaar 2001 2.5 tdi
Is alleen voor beide kanten
dashboardverlichting werkt wel
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: licht t4

Bericht door rick_k »

Alleen voor of ook achter?

mvg Rick
leokouter76
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 nov 2008, 20:19

Re: licht t4

Bericht door leokouter76 »

Alleen VOOR
leokouter76
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 nov 2008, 20:19

Re: licht t4

Bericht door leokouter76 »

en kenteken verlichting werkt ook
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: licht t4

Bericht door rick_k »

Nieuwe lampjes?

mvg Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: licht t4

Bericht door Roger B. (11)61 »

stadslichten zijn links/rechts gescheiden in twee zekeringsgroepen als voorkant beide kanten niet brandt maar achteren en kenteken en dashboard wel dan zijn de zekeringen allebei in orde.

ik denk dat je gewoon twee lampjes moet vervangen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
leokouter76
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 nov 2008, 20:19

Re: licht t4

Bericht door leokouter76 »

lampen zij ook in oke
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: licht t4

Bericht door Roger B. (11)61 »

als je niet de moeite neemt om duidelijk en in leesbaar Nederlands te antwoorden geef ik het op. Zoek het dan zelf maar uit.

het spijt me, maar hier :
leokouter76 schreef:lampen zij ook in oke
kan ik weinig van maken. Succes met zoeken....

we doen ons de moeite om mogelijkheden te opperen en uit te leggen hoe het systeem geschakeld is, maar vanachter onze pc (of mac) kunnen we niet zien wat er werkelijk bij jouw T4 aan de hand is, dan zul je toch meer dan 5 woorden moeten gebruiken die wel samen een zin vormen om dat bij ons over te brengen.

geef je nog één tip: METEN IS WETEN
Laatst gewijzigd door Roger B. (11)61 op 19 mei 2010, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: licht t4

Bericht door Rotor »

Het wil ook wel eens zijn dat de fitting geoxideerd is, dus even meten in de fitting of er wel spanning op staat.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: licht t4

Bericht door Johan191 »

Roger B. (11)61 schreef:als je niet de moeite neemt om duidelijk en in leesbaar Nederlands te antwoorden geef ik het op. Zoek het dan zelf maar uit.

het spijt me, maar hier :
leokouter76 schreef:lampen zij ook in oke
kan ik weinig van maken. Succes met zoeken....

we doen ons de moeite om mogelijkheden te opperen en uit te leggen hoe het systeem geschakeld is, maar vanachter onze pc (of mac) kunnen we niet zien wat er werkelijk bij jouw T4 aan de hand is, dan zul je toch meer dan 5 woorden moeten gebruiken die wel samen een zin vormen om dat bij ons over te brengen.
Sorry hoor, op deze reactie wil ik even reageren. Helaas heb ik 2 jaar geleden de zelfde typekunsten vertoond. Denken en schrijven liep niet helemaal goed samen. Je denkt wat je wilt tikken en er kwam wat anders te staan. Dat had een reden. (ik ben toen bijna een jaar uit de running geweest, en mijn baas zat al een manier te bedenken om mij te dumpen)
Ik wil niet gelijk zeggen dat het bij Leokouter hetzelfde geval is, maar ik herken de schrijfwijze wel. Even snel wat tikken kon ik ook wel vergeten in die tijd.
Pas dus wel op hoe je op iemand zijn woordenschat gaat reageren. Volgens mij is er heel goed uit te halen dat de persoon eigenlijk wil schrijven
Lampen zijn ook oké !! Om hem dan meteen af te blaffen vind ik te ver gaan en hoort ook niet.
Weetjewel is niet alleen voor een paar vaste gasten, maar voor iederéén. Dat niet iederéén in staat is om goed lopende Nederlandse zinnen te maken is slechts een bijzaak en niet van belang !! iederéén mag hier zijn vragen stellen in de hoop een antwoord te krijgen. Er zitten altijd mensen tussen die het wel begrijpen. :zwaai


Leokouter,
Even naar de Action een multimeter halen (kost bijna niets) en je meet zo even door of er wel spanning op de contacten zit van je fitting.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: licht t4

Bericht door Roger B. (11)61 »

sorry Johan, je hebt gelijk, lag er ook aan dat ik al de hele dag barstende hoofdpijn heb, dan ben je wat prikkelbaarder, zeker als de dingen waar je verder mee bezig ben niet willen door mensen en instanties die niet WILLEN meewerken.... Maar dat mag geen excuus zijn iemand af te blaffen, dat is waar.

Dus, ook rechtstreeks aan Leo, mijn excuses voor botte reactie hierboven.

maar niet alleen Leo, en niet alleen hier, maar gewoon overal op elk forum wordt niet slecht, maar abominabel getikt.

neem even tijd om te lezen voordat je post, of anders corrigeer nadat je gepost hebt. dan kun je een heleboel fouten wegnemen.

Verder lijken mensen niet te begrijpen dat ze meer moeten vertellen, hoe meer info je geeft bij je vraag, hoe beter een ander kan inschatten waar het probleem zit.
Laatst gewijzigd door Roger B. (11)61 op 19 mei 2010, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: licht t4

Bericht door Johan191 »

Roger B. (11)61 schreef:
Verder lijken mensen niet te begrijpen dat ze meer moeten vertellen, hoe meer info je geeft bij je vraag, hoe beter een ander kan inschatten waar het probleem zit.
Met dat laatste ben ik het weer volledig met je eens. Hoe meer info hoe beter je een mogelijke oplossing kunt aandragen. :zwaai
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Plaats reactie