Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart53
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mar 2007, 21:06
Locatie: Soest

Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door Bart53 »

:T4politie PROBLEEM IS OPGELOST, MEN HAD EEN AANTAL SLANGETJES VERKEERD OM AANGESLOTEN :boos :ie :bonk

Wie kan mijn :T44EVER -2,5TDI weer op zijn oude niveau brengen.
Ik heb nu al zo'n 18 maanden het probleem, dat mijn T4 vermogen verliest als ik tegen de 120km/h kom, inhalen wordt een crime, dit euvel is onstaan nadat in oktober 2008 mijn spanrol van de distributieriem los ging :boos , met alle gevolgen vandien.
Ik heb de auto laten doormeten bij een VW-dealer in Amersfoort, er werden 2 storingen gemeld, welke ???
Er werd verteld, dat het misschien de vaccumslangen konden zijn, de wastegate enz.enz.
Nu kan ik de auto naar de garage brengen, maar dat kan in de papieren :groteogen lopen, daar men proefondervindelijk moet gaan uitzoeken waar het euvel zit.
Nu ben ik zelf niet zo handig :nuts , vandaar mijn verzoek, of er iemand in de buurt van Soest is, die dit voor mij kan oplossen :werkaanT4 .Ik weet het, voor niets gaat de zon op, dus daar komen we wel uit.
Ik wacht de reactie(s) :mail wel af?!
Laatst gewijzigd door Bart53 op 29 jun 2011, 15:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door Roger B. (11)61 »

primair timing van nokkenas en brandstofpomp controlleren (opnieuw afstellen)
als dat goed is verder kijken (aangezien het na een distributieprobleem ontstaan is)

rijdend een log maken om de LMM te bekijken en dan gelijk ook turbo en N75 waarden bekijken

dat zijn de primaire dingen die je moet doen, niet lukraak op de gok onderdelen vervangen, dat heet proberen, niet diagnose stellen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door dennisvt4 »

zoals roger al zegt een log maken, kan ik eventueel wel helpen maar weet niet of mijn usb kabel ook bij de nieuwere (canbus) ook werkt; welk bouwjaar is je bus
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Bart53
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mar 2007, 21:06
Locatie: Soest

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door Bart53 »

dennisvt4 schreef:zoals roger al zegt een log maken, kan ik eventueel wel helpen maar weet niet of mijn usb kabel ook bij de nieuwere (canbus) ook werkt; welk bouwjaar is je bus
De bus is van 1997.
jarno 01

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door jarno 01 »

Hallo,

Ik heb kort geleden zoiets dergelijks gehad, mijn bus ging willekeurig rond de 120 km per uur in de noodloop.
Na wat speur werk van de garage bleek de N75 kapot te zijn ,rijd nu weer als een zonnetje.(TDI 102pk 1998)

Vriendelijke groet,

jarno van der Linden
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door René »

Kan wel helpen, weet niet of je bereidt bent om naar Heerhugowaard te komen, dan kunnen we samen eens kijken.'

Rene
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Voor een t4 heb je geen canbus OBD II interface nodig, die werken met K-bus op de OBD II stekker (OOK de T4's met canbus)

meen dat de T5 ook nog K-bus OBD had, kan later toch CAN geworden zijn (na de facelift bijvoorbeeld)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door dennisvt4 »

zoals ik van roger begrijp zal het dus ook bij nieuwere werken, is bij jou niet van toepassing omdat ie van 97 is,

zoals gezegd ik wil best wel helpen om een log te maken zodat die op de site gezet kan worden en beoordeeld kan worden.
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Bart53
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mar 2007, 21:06
Locatie: Soest

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door Bart53 »

dennisvt4 schreef:zoals ik van roger begrijp zal het dus ook bij nieuwere werken, is bij jou niet van toepassing omdat ie van 97 is,

zoals gezegd ik wil best wel helpen om een log te maken zodat die op de site gezet kan worden en beoordeeld kan worden.
Hallo Dennisvt4,

graag zelfs, stuur even PM-tje met je telefoonnummer en woonplaats, dan kunnen we wat afspreken.
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 feb 2010, 09:17

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door cobes »

ook die van mij gaf problemen na het vervangen van de riem, bleek dat ze vergeten waren om er een slangetje terug te plaatsen , dat gedaan hebbend had ik mijn vermogen weer terug.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door dennisvt4 »

je hebt :mail
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Bart53
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mar 2007, 21:06
Locatie: Soest

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door Bart53 »

dennisvt4 schreef:je hebt :mail
Je hebt :mail
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door hendrikus »

ik heb gister ff de bus uit laten lezen door iemand van de TDI-club en daar bleek al snel dat de LMM helemaal af was. De bus liep zelfs beter zonder de oude Lmm aangesloten.

Ff bij de dorpsgarage een nieuwe LMM gehaald en de bus gaat weer als een speer :jumpklap
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Bart53
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mar 2007, 21:06
Locatie: Soest

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door Bart53 »

:T44EVER PROBLEEM IS OPGELOST!!

Blijkt dat ze in oktober 2008 bij het repareren van de distributieriem, spanrol was losgekomen ( :nouwatkostdat €2460) de vacuumslangen verkeerd om hebben aangesloten. :muur
De magneetklep is nu ook vervangen en nu loopt hij tenminste zoals een TDI behoort te lopen :sjaal :happy .
Kosten waren ook binnen de perken, met nieuw slot voorportier bij elkaar €212, dit is dus uiteraard niet bij een VW-dealer gebeurd!!
Bart53 schreef:Wie kan mijn :T44EVER -2,5TDI weer op zijn oude niveau brengen.
Ik heb nu al zo'n 18 maanden het probleem, dat mijn T4 vermogen verliest als ik tegen de 120km/h kom, inhalen wordt een crime, dit euvel is onstaan nadat in oktober 2008 mijn spanrol van de distributieriem los ging :boos , met alle gevolgen vandien.
Ik heb de auto laten doormeten bij een VW-dealer in Amersfoort, er werden 2 storingen gemeld, welke ???
Er werd verteld, dat het misschien de vaccumslangen konden zijn, de wastegate enz.enz.
Nu kan ik de auto naar de garage brengen, maar dat kan in de papieren :groteogen lopen, daar men proefondervindelijk moet gaan uitzoeken waar het euvel zit.
Nu ben ik zelf niet zo handig :nuts , vandaar mijn verzoek, of er iemand in de buurt van Soest is, die dit voor mij kan oplossen :werkaanT4 .Ik weet het, voor niets gaat de zon op, dus daar komen we wel uit.
Ik wacht de reactie(s) :mail wel af?!
Gebruikersavatar
Bart53
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mar 2007, 21:06
Locatie: Soest

Re: Wie kan mij helpen: trager wordende T4-2,5TDI (Soest)

Bericht door Bart53 »

Doe is een gok :gekte
jan2009 schreef:Zo niet gek dat na dik een jaar je probleem is opgelost :nuts


Je gaat nu zeker wel een andere garage opzoeken ? :knipoog
Plaats reactie