Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vervangen uitlaat T4 KWB

vragen over de T4
Plaats reactie
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

vervangen uitlaat T4 KWB

Bericht door EdwinBk »

Wie weet een goede oplossing om mijn complete uitlaat te vervangen ?
Mijn achter demper is er afgevallen en in het midden stuk zitten ook al enkele gaatjes. Moet ik dan alles vervangen ?
Moet ik nu kiezen voor een RVS uitvoering of is een normale uitvoering ook oké ?
Wat gebeurd er met de katalysator als ik voor de RVS uitvoering kies ? Wat is nu een katvanger ?
Mijn busje staat nu aan de kant maar heb hem snel nodig.
Wat zijn de prijzen voor een complete uitlaat staal en van RVS.
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant

T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vervangen uitlaat T4 KWB

Bericht door Roger B. (11)61 »

EdwinBk schreef:Wie weet een goede oplossing om mijn complete uitlaat te vervangen ?
Mijn achter demper is er afgevallen en in het midden stuk zitten ook al enkele gaatjes. Moet ik dan alles vervangen ?
als de hele uitlaat slecht is zou ik wel alles ineens vervangen ja.

je kunt kijken of downpipe en katalysator nog goed zijn en eventueel vanaf de kat naar achter vervangen.
EdwinBk schreef:Moet ik nu kiezen voor een RVS uitvoering of is een normale uitvoering ook oké ?
in principe is een gewone uitlaat prima hoor, maar een RSV klinkt wat sportiever en gaat als het goed is langer mee zegt men
EdwinBk schreef:Wat gebeurd er met de katalysator als ik voor de RVS uitvoering kies ?
ligt aan jouw wensen, en de staat van de kat. is de kat goed, dan kun je vanaf de kat naar achter RVS monteren
je kunt ook de kat en eventueel de downpipe in RVS mee vervangen, of tevens de kat laten vervallen
EdwinBk schreef:Wat is nu een katvanger ?
Een katvervanger is een buis die op de plek van de kat past, dus zonder de verdikking en kat-inhoud..
EdwinBk schreef: Mijn busje staat nu aan de kant maar heb hem snel nodig.
Wat zijn de prijzen voor een complete uitlaat staal en van RVS.
vanaf de kat op ebay staal, een euro of 150-250 gok ik........bij de dealer 900 ofzo (die van de dealer gaat waarschijnlijk wel 8a12 jaar en zo'n 300.000 km mee)
RVS vanaf turbo met katvervanger en gemonteerd.....EPS 1100-1300 euro bij skytune pakweg 700-800 en zonder montage in engeland bij bluebird oid ongeveer 600 euro
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: vervangen uitlaat T4 KWB

Bericht door SCOTT »

ik heb nog een nieuwe katalysator liggen, weetjewel 100euro
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Re: vervangen uitlaat T4 KWB

Bericht door EdwinBk »

Roger B. (11)61 schreef:
EdwinBk schreef:Wie weet een goede oplossing om mijn complete uitlaat te vervangen ?
Mijn achter demper is er afgevallen en in het midden stuk zitten ook al enkele gaatjes. Moet ik dan alles vervangen ?
als de hele uitlaat slecht is zou ik wel alles ineens vervangen ja.

je kunt kijken of downpipe en katalysator nog goed zijn en eventueel vanaf de kat naar achter vervangen.
EdwinBk schreef:Moet ik nu kiezen voor een RVS uitvoering of is een normale uitvoering ook oké ?
in principe is een gewone uitlaat prima hoor, maar een RSV klinkt wat sportiever en gaat als het goed is langer mee zegt men
EdwinBk schreef:Wat gebeurd er met de katalysator als ik voor de RVS uitvoering kies ?
ligt aan jouw wensen, en de staat van de kat. is de kat goed, dan kun je vanaf de kat naar achter RVS monteren
je kunt ook de kat en eventueel de downpipe in RVS mee vervangen, of tevens de kat laten vervallen
EdwinBk schreef:Wat is nu een katvanger ?
Een katvervanger is een buis die op de plek van de kat past, dus zonder de verdikking en kat-inhoud..
EdwinBk schreef: Mijn busje staat nu aan de kant maar heb hem snel nodig.
Wat zijn de prijzen voor een complete uitlaat staal en van RVS.
vanaf de kat op ebay staal, een euro of 150-250 gok ik........bij de dealer 900 ofzo (die van de dealer gaat waarschijnlijk wel 8a12 jaar en zo'n 300.000 km mee)
RVS vanaf turbo met katvervanger en gemonteerd.....EPS 1100-1300 euro bij skytune pakweg 700-800 en zonder montage in engeland bij bluebird oid ongeveer 600 euro
Dank je Roger, voor de uitvoerige uitleg. :yes
Kan ik zomaar de kat laten vervallen ? En de keuring dan ?


Een vriend van me heeft zojuist mijn busje opgehaald en gaat proberen de uitlaat te lassen.( dit is maar een tijdelijke oplossing)
Dan heb ik even de tijd om een juiste beslissing te nemen welke keuze ik moet maken.
Ik vind dat er wel veel verschil zit in de prijzen !!
Maar goed als ik voor RVS ga ben ik er wel voor de levenduur van mijn busje vanaf.
Zijn EPS en skytune de enigste leveranciers van de RVS uitvoeringen ?
Ik hoop anders dat er ook een ergens zit in de buurt van Drunen.
Ik hoop dat ik even de tijd heb om het allemaal uit te zoeken.
Mocht er iemand meer info hebben dan hoor ik dat graag. :zwaai
Alvast bedankt.
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant

T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vervangen uitlaat T4 KWB

Bericht door Roger B. (11)61 »

of je last van de vervangen kat krijgt bij de APK is deels afhankelijk van de (her)keurmeester en deels van wat er op jouw kenteken te vinden is over het wel of niet aanwezig zijn van een kat.

er rijden er hier zat rond zonder en elke T4 moet jaarlijks door de APK
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vervangen uitlaat T4 KWB

Bericht door Multivan Generation »

een beetje pijpfitter kan een uitlaat toch zelf maken Edwin? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Re: vervangen uitlaat T4 KWB

Bericht door EdwinBk »

Multivan Generation schreef:een beetje pijpfitter kan een uitlaat toch zelf maken Edwin? :knipoog
Ik heb zojuist mijn busje retour gekregen.
De uitlaat is voorlopig dicht gelast. Nu heb ik even de tijd om verder te kijken.
De monteur zei dat de kat in zeer goede staat was, alleen hierna was de uitlaat zeer slecht.
Dus na de kat kan alles weer van rvs worden. Nu nog het juiste adres zoeken.
Gelukkig heb ik nu een paar maanden te tijd om te sparen voordat de uitlaat er weer onderuit valt.

Je mist je busje al gauw zeg !! Zeker als je geen vervangend vervoer hebt.

Dank allen voor de info en alle goede adviezen.
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant

T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: vervangen uitlaat T4 KWB

Bericht door Ron---63--- »

Gewoon die kat ervoor weg halen, vind je tubo echt lekkerder.....
Genoemde bedrijven zijn goed voor RVS, er zit er nog 1 in Kampen (geen ervaring mee) http://www.pmperformance.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vraagje aan Roger, die mannen in Engeland http://www.bluebird-type2.co.uk/VW%20t4 ... ystems.htm" onclick="window.open(this.href);return false; heb jij, of weet jij, dat er goede ervaringen zijn met deze sets qua passing en kwaliteit? Scheelt natuurlijk aardig wat euri...

Vond nóg een engelse..http://www.totallyt4.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vervangen uitlaat T4 KWB

Bericht door Roger B. (11)61 »

maak er een algemente vraag van, ben ook niet alwetend :nuts

ik begreep dat het dezelfde uitlaten zijn die EPS monteerd, maar geen eigen ervaringen.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
bieze
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2009, 20:44
Locatie: tussen emmelle en oemelegoem

Re: vervangen uitlaat T4 KWB

Bericht door bieze »

EdwinBk schreef:Wie weet een goede oplossing om mijn complete uitlaat te vervangen ?
....
Kijk eens bij onderdelen T4 te koop op dit forum: RVS uitlaat 550 euri's
Plaats reactie