Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Grote beurt, das schrikken, advies gevraagd

vragen over de T4
Plaats reactie
Adrie
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2007, 10:17

Grote beurt, das schrikken, advies gevraagd

Bericht door Adrie »

Hallo allemaal,
Vandaag mijn T4, 102PK, 2002 LWB verder standaard uitgevoerd, weggebracht voor een grote beurt.
Krijg ik vervolgens een aantal APK afkeurpunten. :ie

De kat is kapot, althans de pijpen lekken, hier kan toch een katvervanger op met downpijp ? Wie weet waar dit in RVS het beste te doen is in omgeving Den Haag ?
Van de spoorstangkogel links is het hoesje kapot. Is APK afkeur ?! En remedie is alleen de complete kogel incl hoes vervangen ?
En wat al eerder geweest is, ook bij mij is de temperatuursensor kapot en daardoor blijft dat voorgloeilampje af en toe branden.

Niet iets om blij van te worden. Nu rijd ik de laatste tijd erg weinig, ga tegenwoordig op de fiets naar mijn werk. Maar mijn T4 wil ik nog niet kwijt. Nu is de roetmeting ook niet goed. Zij hebben er al een reiniger ingegooid. Nog een reden voor een katvervanger zeker ??
Op mijn kentekenbewijs kan ik niets vinden van een kat. Waar zou dit dan precies moeten staan ? Dus het lijkt mij dat het mag (wat ook de garage bevestigde).

Graag advies, bedankt :yes

Groet Adrie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Grote beurt, das schrikken, advies gevraagd

Bericht door Roger B. (11)61 »

Adrie schreef:Hallo allemaal,
Vandaag mijn T4, 102PK, 2002 LWB verder standaard uitgevoerd, weggebracht voor een grote beurt.
Krijg ik vervolgens een aantal APK afkeurpunten. :ie

De kat is kapot, althans de pijpen lekken, hier kan toch een katvervanger op met downpijp ? Wie weet waar dit in RVS het beste te doen is in omgeving Den Haag ? geen idee, katvervanger mag alleen als de kat niet op kenteken vermeld is.. er zijn ook reparatiebuizen te koop om aan de oude kat te lassen eventueel. oa op ebay vind je die wel
Van de spoorstangkogel links is het hoesje kapot. Is APK afkeur ?!JA kapotte hoesjes van kogels en aandrijfassen zijn APK-afkeur En remedie is alleen de complete kogel incl hoes vervangen ?soms zijn er ook losse hoesjes leverbaar, maar als er vuil en of vocht bij de kogel gekomen is is ie toch in no-time kapot, inderdaad beter compleet vervangen (tientjeswwerk)
En wat al eerder geweest is, ook bij mij is de temperatuursensor kapot en daardoor blijft dat voorgloeilampje af en toe branden. en dat is APK afkeur?????????????????? sensor is niet het geld en vervangen ook niet zo veel werk

Niet iets om blij van te worden. Nu rijd ik de laatste tijd erg weinig, ga tegenwoordig op de fiets naar mijn werk. Maar mijn T4 wil ik nog niet kwijt. Nu is de roetmeting ook niet goed. Zij hebben er al een reiniger ingegooid. Nog een reden voor een katvervanger zeker ?? Niet per definitie, een kat is geen oorzaak van roetvorming, wel kan het zijn dat in de kat opgehoopt roet er bij de roettest uit komt. Wat vaak een reden van roeten is is dat het inspuittijdstip niet goed staat, dan verbrand ie zijn diesel niet lekker en roet ie.. Dus dat eerst checken en afstellen, dan een paar keer vooraf en vlak voor de roetmeting auto heel goed warm rijden en als ie goed warm is flink blazen (laat hem rustig maar eens af en toe de 4500rpm zien en rijd een stuk een 1 of 2 versnellingen te laag waardoor ie zo rond de 4000 RPM draait. (sowieso niet verkeerd als ie af en toe goed moet werken om het uitlaatsysteem schoon te houden) Dieselreiniger geloof ik niet in dat je een te hoge K-waarde daar flink mee laat dalen

Op mijn kentekenbewijs kan ik niets vinden van een kat. Waar zou dit dan precies moeten staan ? Dus het lijkt mij dat het mag (wat ook de garage bevestigde). staat een of andere milieucode op en voor bepaalde coderingen betekent dat dat er een kat onder zit

Graag advies, bedankt :yes bij deze :lach

Groet Adrie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Adrie
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2007, 10:17

Re: Grote beurt, das schrikken, advies gevraagd

Bericht door Adrie »

Hallo Roger,
Bedankt voor je reactie, weer wat wijzer geworden.
Reperaties vallen dus mee, behalve de kat(vervanger). Nu heb ik zelf twee linkerhanden, wat knutselen betreft, dus zoek ik toch een oplossing van een bedrijf in de buurt die deze eronder kan zetten. Dus als iemand wat weet ........ Alvast bedankt.
Ook mijn garage zou trouwens intern gaan informeren, toch fijn als ze mee denken met de klant.
Groet Adrie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Grote beurt, das schrikken, advies gevraagd

Bericht door Roger B. (11)61 »

behalve het wissen van een eventueel opgeslagen storing zat er niets bij wat elke garage niet zou moeten kunnen repareren...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie