Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zitplaatsen tijdens het rijden

vragen over de T4
Plaats reactie
peterklaassen
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 mei 2010, 10:46
Locatie: Schagen tel.06-22574211
Contacteer:

zitplaatsen tijdens het rijden

Bericht door peterklaassen »

Ik heb nu al heel wat sites en info door genomen.
Volgens een ombouwer was het onmogelijk om in onze T4 KWB DC met nu 5 zitplaatsen op kenteken, deze zitplaatsen te behouden na omzetten op camperkenteken.
Dat zouden er maximaal 3 worden (1 stoel en een bank voorin).
Volgens mij kan ik echter een 3 zits zit/slaapbankunit op rails (Multivan) plaatsen, die ik voor het rijden naar voren kan schuiven, totdat de rug van die bank 1,30 van de voorstoelen zit en je daarmee een beveiligde zitplaats voor tijdens het rijden creëert.
Kan iemand dat bevestigen?
--
groet, Peter
Blauwe T4 2,5 TDI DC type 70X02A 102 pk bj 2001 model 2002
per feb 2011 door FSL omgebouwd tot camper met 5 zitplaatsen op kenteken.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zitplaatsen tijdens het rijden

Bericht door Multivan Generation »

jep dat kan,
heb ik zelf ook
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Re: zitplaatsen tijdens het rijden

Bericht door anita-sushi »

Gordelplicht achterin is ook nog leeftijdsafhankelijk. (of het veilig is is iets anders)
Hier kun je veel vinden>> http://www.camperleven.nl/index.php?doc ... sen_camper" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij hebben op het kenteken 6 zitplaatsen vanwege de gordels, maar omdat onze bus oud genoeg is, mogen die 2 extra plaatsen wel gebruikt worden...
Maar PeterK, volgens mij hebben de meesten een soort van uitschuifslaapbank. Tijdens het rijden gewoon zitplaatsen, die voor het camperen als bed gebruikt wordt. (Dus max 3 zitplaatsen na ombouw lijkt mij onzin!!)

Wat ik wel vreemd vindt, is dat er volgens de richtlijnen geen gordels aangebracht zouden kunnen worden in de lengterichting. Wij hebben dat wel, gewoon goed in de carrosserie vast geschroefd.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: zitplaatsen tijdens het rijden

Bericht door Roger B. (11)61 »

er is een verschil tussen wat er technisch mogelijk is en wat er daarna ook als wettelijk toegestaan gezien wordt.

er was ook iets met
wv1 en WV2 chassisnummers enzo.

en zelf aangebrachte bevestigingspunten voor gordels worden meestal niet als voldoende gezien
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: zitplaatsen tijdens het rijden

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik volg het niet meer............... een WV1 kenteken kon toch nooit naar personenauto omgekeurd worden of zoiets??
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: zitplaatsen tijdens het rijden

Bericht door matje86 »

maar wel naar camper, die heeft nl geen 9 zitplaatsen
normaal 3 voorin en de slaapbank met gordels(lees reimo a 2000 euro) is dus ook 3
een multivan slaapbank zal voorzien moeten worden van heupgordels aan gezien je geen goedkeuring krijgt voor 3 punters
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: zitplaatsen tijdens het rijden

Bericht door matje86 »

Jan een multivan slaapbank heeft 1 middenheupgordel en 2 aan de bus bevestigde 3 punters ( en daar krijg je dus GEEN goedkeuring voor)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie