Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motor hapert en verliest vermogen

vragen over de T4
Plaats reactie
dimitri van der heiden
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2007, 10:27
Locatie: Delft

motor hapert en verliest vermogen

Bericht door dimitri van der heiden »

Beste weetjewellers,

Sinds gisteren wil mijn t4 1.9td uit 1993 gaan haperen tijdens het rijden en verliest vermogen, op dashboard gaat ook eea branden. OPeens komt het opzetten, maar kan ook zo weer verdwijnen. Kan dat aan een relais liggen, links onder bij het stuur? Of zijn het mogelijke mechanische oorzaken zoals bv. turbo of sproeiers (ivm de kou).

Brandstofpomp, brandstoffilter en dynamo zijn 1 jaar oud, dus daar zoek ik het niet in.....

Ik ga donderdag naar ABC in Schiedam, maar misschien zijn de experts hier sneller.

Alvast bedankt (totnutoe heb ik altijd topadviezen gekregen op het forum)

Groeten Dimitri uit Delft
Ruudje DK
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:26

Re: motor hapert en verliest vermogen

Bericht door Ruudje DK »

Hallo,

Er bestaan van die busjes die je bij de diesel moet doen om motor en brandstofcircuit te reinigen.
Ik zou een nieuwe dieselfilter halen en een busje (0,5l) motorreiniger in de nieuwe filter doen. Gaat er niet volledig in, rest doe je in de brandstoftank. Is niet veel werk en is geen grote kost.
Ik heb vroeger ook gehad dat de motor inhield als ik op de autostrade aan het rijden was.
Als de filter vol met vuil zit krijgt hij niet genoeg diesel. Als je dat product er bij doet en hij heeft het nog kan je het brandstofcircuit uitsluiten.

Rudi
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: motor hapert en verliest vermogen

Bericht door Coen220 »

het lijkt wel of je twee storingen tegelijk hebt,
ik zou even onder de motorkap alles controleren olie ,water, vacuumslangetjes en donderdag rustig naar ABC rijden.

Hoop dat het een beetje meevalt voor je.
Sucses en groeten
Coen 220
Ps
laat hier nog even horen wat het geweest is, daar kan een ander weer van leren .
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: motor hapert en verliest vermogen

Bericht door Coen220 »

Hoi Dimitri
hoe is het met je busje afgelopen in de garage ?
We zijn benieuwd.
groetjes
Coen :driveT4
dimitri van der heiden
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2007, 10:27
Locatie: Delft

Re: motor hapert en verliest vermogen

Bericht door dimitri van der heiden »

De oplossing.

Oliepeil was te laag en de brandstofleidingen waren een beetje dichtgekoekt. Vooral bij lagere temperaturen lastig.

Olie bij vullen, een 2 busjes injectoren reiniger in de tank en na 10 minuten ging het beter en beter en nog beter.

Als bijvangst ging mijn standkachel ook weer blijven branden. Alleen moet ik daar eens een goede accu bij zetten, want de spanning is te laag

Les is:
Olie goed op peil houden en periodiek het brandstofsysteem even reinigen met de nodige busjes injectoren/brandstofleidingreiniger.

Bedankt voor de tips en ik zal minder zondigen in 2011 en wat vaker hier op de site zijn....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33890
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: motor hapert en verliest vermogen

Bericht door Multivan Generation »

mocht je het voorhanden hebben:
Kerosine er een beetje bijgooien werkt ook goed,
of een litertje benzine op een volle tank.

Maar bovenstaande (benzine) liever niet bij een TDI.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie