Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achterruit wisser stopt niet meer

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

achterruit wisser stopt niet meer

Bericht door Jurjen »

Allereerst een prima 2011 toegewenst.

Vanaf gisteravond wil de rechter achterruit wisser niet meer stoppen, hij blijft wisseren. Contact uit en aan helpt niet, bus heeft vandaag even stilgestaan maar bij het starten begint ie weer.

T5 2010, achterdeuren.

Maandag maar even terug voor een garantie reparatie. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Wisser dr af halen of beter om ergens een stekkertje los te trekken?
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: achterruit wisser stopt niet meer

Bericht door heemskerk »

Jurjen schreef:Allereerst een prima 2011 toegewenst.

Vanaf gisteravond wil de rechter achterruit wisser niet meer stoppen, hij blijft wisseren. Contact uit en aan helpt niet, bus heeft vandaag even stilgestaan maar bij het starten begint ie weer.

T5 2010, achterdeuren.

Maandag maar even terug voor een garantie reparatie. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Wisser dr af halen of beter om ergens een stekkertje los te trekken?
Ik weet niet of het effect heeft maar misschien even De plus van de accu loskoppelen om zodoende de comfortmodule te resetten? 't Proberen waard.
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: achterruit wisser stopt niet meer

Bericht door Han G »

Hoop ik wel dat je de code hebt van de radio..... :muur
is uitlezen niet makkelijker?
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: achterruit wisser stopt niet meer

Bericht door heemskerk »

Han G schreef:Hoop ik wel dat je de code hebt van de radio..... :muur
is uitlezen niet makkelijker?
Tuurlijk is uitlezen de eerste maatregel. Hij vraagt echter om een tijdelijke oplossing totdat.... :knipoog :knipoog

''Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Wisser dr af halen of beter om ergens een stekkertje los te trekken?''

Een gezond 2011 toegewenst Han! :toppie
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: achterruit wisser stopt niet meer

Bericht door Jurjen »

Ik bedacht me dat ik mobiliteitsservice het. De heb ik gebeld en die staan zo voor de deur, bedankt voor de tips, ik hou jullie op de hoogte
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: achterruit wisser stopt niet meer

Bericht door Jurjen »

Nou de 24 uur service is langs geweest. Volgens hem zou er ergens in de bedrading kortsluiting zijn ontstaan wat niet zo kon worden verholpen. Motor afgekoppeld - zonder achterruitenwisser rijden lijkt mij geen ernstig probleem - en maandag bellen voor een reparatie afspraak.
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: achterruit wisser stopt niet meer

Bericht door Jurjen »

Nieuwe update, vanmiddag Wittebrug bezocht om het euvel te laten verhelpen.

De storing lijkt nu in het motortje te zitten en vooralsnog - gelukkig - niet in de bedrading... Het motortje stond in backorder bij de fabriek, kan 3 dagen tot 5 weken duren :ie

ik hou jullie op de hoogte, ik blijk inmiddels niet de enige te zijn met dit probleem... vandaar dat de motortjes ook opwaren.. dussss
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: achterruit wisser stopt niet meer, update

Bericht door Jurjen »

Het probleem is verholpen, er zit een nieuwe ruitenwissermotor in en het geheel werkt weer volgens plan!

Natuurlijk niet helemaal zonder strubbelingen met firma Wittebrug... de bekende oeioei factor hadden ze nu ook; bij ontvangst door de planner werd ik met een zuinig gezicht ontvangen;
- oei, de monteur die de klus zou doen is ziek
- oei, het is heel erg druk
- oeiiii, heeft u even tijd?
- oei, als het na een uur nog niet is gelukt krijgt u een vervangende auto mee :muur

Duss ik schuimbekkend mn verhaal halen bij de chef, vorige keer had ik 3 uur op een mislukte asbak-plaats operatie zitten wachten, dat was ik deze keer niet van plan. Deze kwam op het lumineuze idee om even te kijken of ze bij de 'buren' van personenauto's nog iemand hadden die dit wel aan kon. In de wachtruimte heb ik mn laptop geinstalleerd en gesetteld voor een langdurig verblijf... maar eerlijk = eerlijk binnen een half uur had ik mijn sleutel weer was ik klaar :toppie
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: achterruit wisser stopt niet meer

Bericht door raymondo »

mijn bus had 2 weken deze storing ook... duurde uit eindelijk maar 1 avond..... daarna nog niet voor gekomen...... ik ken het van me oude t5 ... dus hield me hart vast toen ook deze bus deze stroing gaf...... hopen dat die ook niet meer terug komt..
TsX
Berichten: 393
Lid geworden op: 10 apr 2010, 21:51
Locatie: Vl.brabant / Limburg. België

Re: achterruit wisser stopt niet meer

Bericht door TsX »

het zou maar erg gesteld zijn moesten ze daar meer dan 1u over doen !
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: achterruit wisser stopt niet meer

Bericht door Jurjen »

TsX schreef:het zou maar erg gesteld zijn moesten ze daar meer dan 1u over doen !
De vorige keer heb ik bij Wittebrug drie uur gewacht om een asbak te laten monteren.. was toen nog niet gelukt, heb de operatie maar afgeblazen en ze uitgelachen... Ik was dus erg happy dat t probleem zo snel was opgelost, ik zat er met mn billen bij mekaar.
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Plaats reactie