Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw auto importeren vanuit Duitsland

vragen over de T5
Plaats reactie
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Nieuw auto importeren vanuit Duitsland

Bericht door Satnoot »

Er zit schot in de vraag: Hulp bij het samenstellen van een Highline, waarvoor mijn dank.

Maar nu het volgende: Ik ben ondernemer BTW plichtig en wil een nieuwe auto kopen in Duitsland, het wordt dus een Marge wagen met grijs kenteken.
Hoe moet ik handelen en wat levert het op! :winter
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Nieuw auto importeren vanuit Duitsland

Bericht door raymondo »

waarschijnlijk scheelt het weining tot niks.... nederland heeft bpm.. en die vervalt op grijs kenteken... duitsland kent dit niet... en ook dubbele cabine niet.... dus als je daar een auto koopt is het of gesloten wagen of personen auto.... en dan betaal je de duitse belasting.... is niet zo hoog als bpm.... wil je dan dubbele cabine. dan moet je de auto in nedeland laten ombouwen..

btw hoef je niet af te dragen in duitsland als je de juiste papierwinkel heb... heb je dit niet moet je in duitsland btw betalen en via het duitse belasting kantoor weer terug vorderen.. ook word je auto dan invidiueel ingevoerd in Nederland dus als je eventueel wil leasen zijn de lease maatschappijen minder happig...

Heb zelf nieuwe dacia's pick ups uit roemenie ingevoerd....en dit was alleen omdat ze daar overjarig waren en 1200 euro per stuk korting kregen en in Nederland toen der tijd niet geleverd werden... als ik het nu zou moeten doen kocht ik ze in Nederland..... Prijsverschil op grijs kenteken auto is Nihil...

het enige wat misschien intressant kan zijn is een duitse demo auto of misschien een voorraad auto met hoge korting....
Plaats reactie