Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag spoed(spoed is er vanaf;-)

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Vraag spoed(spoed is er vanaf;-)

Bericht door Rimu »

Hallo kan deze of dit type nummer in mijn bus worden ingebouwd en op mijn Eberspacher D3W Z (is al omgebouwd naar standkachel) aangesloten worden

http://cgi.ebay.de/EBERSPACHER-MODUHLUH ... 500wt_1156" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kom er niet helemaal uit of dit gaat werken.
Een andere inbouw of alternatief is ook welkom.

Groet Rinke
Laatst gewijzigd door Rimu op 16 jan 2011, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Vraag spoed

Bericht door Oskar 725 »

Ja Rinke dat werkt, alleen is dit er een met groene verlichting en moet je er even een aansluit schema bij vinden. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vraag spoed

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij wel, ik had zo'n klokje in mijn T4 met omgebouwde zuheizer.

zo'n zelfde klokje bestaat ook met het middelste knopje rood, dan kun je er ook storingen mee uitlezen, dat kan met deze niet.


verlichting kleur wordt bepaald door het siliconen kousje dat over het lampje zit als ik me niet vergis
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Vraag spoed

Bericht door Oskar 725 »

De kleur wordt gedeeltelijk door het siliconen hoesje bepaalt, maar met een rood hoesje wordt de kleur van het display erg lelijk. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraag spoed

Bericht door Multivan Generation »

sommige mensen kunnen wel van een beetje rode sfeerverlichting genieten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Vraag spoed

Bericht door bartt4 »

RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Vraag

Bericht door Rimu »

Maar kan ik die met het rode knopje ook aansluiten ook als ik geen canbus aansluiting heb op mijn standkachel kom op ebay verschillende type nummers tegen(welke kan ik allemaal monteren?).
1 van de redenen is dat er gezaagd is in mijn dashboard en dat ik drie blinde knoppen naast mijn achterruit/spiegel verwarming niet terug kan plaatsen en heb ik deze nodig om de schakelklok te monteren?
nr.25 1482 89 00 15 Huisje voor inbouw schakelklok
nr. 25 1482 70 01 00 Montageset voor inbouw schakelklok (huis+kader+wig) deze komen bij Eberca vandaan.

Spoed is er ondertussen van af had iets te weinig geboden, maar vond het zelf genoeg :bonk

Groet Rinke
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vraag spoed(spoed is er vanaf;-)

Bericht door Roger B. (11)61 »

een eberspächer heeft geen canbus maar een datalijn in de soort van de k-line, voor zover ik weet hebben alle hydronic eberspächers deze draad, of ie in de kabelboom van 'vw zit weet ik niet, maar als je een ombouwset hebt zit ie er volgens mij wel in
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Vraag

Bericht door sgsdebruijn »

Rimu schreef:nr. 25 1482 70 01 00 Montageset voor inbouw schakelklok (huis+kader+wig) deze komen bij Eberca vandaan.
Spoed is er ondertussen van af had iets te weinig geboden, maar vond het zelf genoeg :bonk
Groet Rinke
Eberca (in Numansdorp) is bij mij vlakbij, dus als ik je ergens mee kan helpen moet je het maar zeggen.
hebben ook een servicecenter genaamt TCC
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Vraag spoed(spoed is er vanaf;-)

Bericht door Rimu »

Ik kan van iemand een werkende timer overnemen, maar diegene weet ook verder niets over aansluiten, als ie het niet doet dan mag ie weer retour :toppie
Deze dus :-)
Deze dus :-)
22 1000 30 37 00
22 1000 30 37 00
12 en 24 volt
12 en 24 volt
Ga ik deze werkend krijgen? als ik dit type nummer :google dan krijg ik deze pagina,
http://www.espar.com/tech_manuals/Contr ... l%20JE.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
1) Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten voor mij is dit :bonk acacadabra :bonk en mijn schoonvader is wel handig, maar als iemand weet hoe en wat scheelt dat een hoop gepuzzel.
2) Waar hebben jullie je timer ingebouwd wat is de mooiste plek en hoe gemonteerd (graag :geflitst , foto's dus :knipoog ) ik wil het liefst de drie blindknoppen rechts naast mijn achterruit/spiegelverwarmingsknop opofferen omdat deze blindknoppen geen "vlees" meer hebben om vast te klikken, maar die drie knoppen bij elkaar zijn te ruim om de timer er in te doen (valt er ruim doorheen) :muur mogelijk is een frontplaatje eroverheen iets ?

Groet Rinke
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraag spoed(spoed is er vanaf;-)

Bericht door Multivan Generation »

Die timer,
hoort in het vakje, boven de asbak en naast de sigaretten aansteker.
Maar het staat je natuurlijk vrij om iedere andere plaats te kiezen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Vraag spoed(spoed is er vanaf;-)

Bericht door Oskar 725 »

Hallo Rinke,
voor dit klokje heb ik een aansluit schema en passende stekker. :kijkt :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: Vraag spoed(spoed is er vanaf;-)

Bericht door PJJ-65535 »

Hoi Oskar,

Zou je dat aansluitschema willen plaatsen a.j.b. Ik heb ook zo'n klokje, en wilde er een x-tje een parallel-schakelaar op zetten, maar kon niets vinden over de aansluiting.

Met dank,

Pieter
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Vraag spoed(spoed is er vanaf;-)

Bericht door Rimu »

Oskar 725 schreef:Hallo Rinke,
voor dit klokje heb ik een aansluit schema en passende stekker. :kijkt :toppie
Graag wil ik een copy van je aansluitschema maar mischien is het voor de andere :wjw ers zoals Pieter inderdaad handig als het online word gezet.

groet rinke
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Vraag spoed(spoed is er vanaf;-)

Bericht door Oskar 725 »

Ik geef het op! :huilen
heb het schema als PDF bestand maar krijg het niet geplaatst :boos als ik het verklein wordt het onleesbaar :muur
dus wie het wil hebben stuurt me maar een :mail met zijn email adres en ik stuur het wel toe, als er dan iemand is die het wel leesbaar op weetjewel weet te krijgen gaat zijn gang maar :nuts :bonk :muur
Groet, Oskar.
Plaats reactie