Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bestek voor trekhaak loopt zo ver uiteen????

vragen over de T5
Plaats reactie
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

bestek voor trekhaak loopt zo ver uiteen????

Bericht door fapa »

hey hey,

al sinds twee jaar trotse eigenaar van mijn VW California 2,5TDI 174PS in een fantastisch SAMOA rood :love (geïmporteerd zelf van duitsland, mooi koopje ;-) ) :love

ik ben aan het kijken voor een trekhaak erop te plaatsen , en daar zijn ze bij VW allesbehalve transparant, ik krijg het volgende als informatie, als voorbeeldje geef ik twee officiele VW dealers op en een derde gewone firma niets met VW te maken.

1, dealer 1
totale prijs plaatsen vaste trekhaak : 450€/btw incl daarvoor heb ik : kabelset/trekhaak/arbeidsuren

2, dealer 2
totale prijs plaatsen vaste trekhaak : 805 € btw incl daarvoor heb ik : kabelset/trekhaak/arbeidsuren :ie

3, externe dealer : net als bij dealer 1

dus ik vraag achter meer uitleg bij dealer 2 (die mijn garage is) waarom hij zo duur is, hij zegt dat zij een digitale kabelset aanleveren? Ze beweren dat de prijs die dealer 1 mij opgeeft (die een officiele distributeur voor onze regio trouwens is) veel problemen zal geven , dat het met een kabelset is die niet digitaal is , en dat dit zal zorgen dat mijn computer constant zal foutmeldingen doorgeven mbt mijn achterlichten? begrijpe wie begrijpe kan ? waarom zouden ze mij zo'n oplossing voorstellen. MAar de ervaring leert me dat de Belgische dealers niet zoveel kennis hebben van de california, en hier is dat anders ;-)

Wat ik heb onthouden uit vorige gesprekken met dealers : er zijn twee type kabelsets afh van welk bouwjaar van de california (de mijne april 2008) en mijn type zou zogezegd de goedkopere versie nog moeten ondersteunen maar als ik dat vertel horen ze donderen in keulen, nu ik ben hier ook niet zeker van, dus...

hebben jullie enig idee? waarom de prijsverschillen , verhaal van kabelset? problemen van foutmeldingen in geval geen digitaal kabelsetje etc..

groetjes
Patrice :ikrij


en als de bijlage lukt dan zet ik er een fototje van mijn wagen bij ;-)
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: bestek voor trekhaak loopt zo ver uiteen????

Bericht door Danny »

ik betaalde enkele jaren terug iets van een 300€ bij carloma wommelgem, geen idee van dat kabelgeleuter...
aftakken is toch aftakken en aangeleerd aan de BC is toch aangeleerd, als dat allemaal oke is dan weet ik niet waarom je zonder problemen zou kunnen vertrekken maar later problemen zou krijgen... vergroeit dat ding dan of wat??
Voor 805 mag 't best een afneembare zijn lijkt me :knipoog
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: bestek voor trekhaak loopt zo ver uiteen????

Bericht door fapa »

inderdaad,

zo denk ik er ook over,
tprobleem is enkel dat ze beweren dat ik elecktronica problemen ga krijgen, en dat ze dan heel moeilijk gaan doen als ik in de toekomst ook maar het minste van problemen ga hebben, maar naar mijn buikgevoel is het een commercieel praatje maar ik wil zekerheid !

groetjes
Patrice
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: bestek voor trekhaak loopt zo ver uiteen????

Bericht door Pascal-141 »

Laat u geen oor aannaaien bij de VW dealer ...
Een vaste trekhaak kost rond de 180eur , en een kabelset specifiek voor de T5 kost rond de 45eur .
Da's een groot verschil met +800eur bij de VW dealer ...

Ik heb de trekhaak zelf geplaatst op mijn T5 , er is niks moeilijk aan , je hebt er geen speciaal gereedschap voor nodig , en de kabelset die ik erbij had is een gewone , niks"digitaal" . Die speciale kabelsets zijn volgens mij alleen voor de T5GP , de nieuwe versie dus .
Kabelsetje is gewoon inpluggen in de bestaande stekkers van het achterlicht . Er moet daar ook niks voor geprogrammeerd (ingeleerd) worden of zo . Gewoon aansluiten en rijden .
Ik heb ook achteruitrijsensoren , ook daar heb ik geen problemen mee ivm de trekhaak.
Afbeelding

:knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: bestek voor trekhaak loopt zo ver uiteen????

Bericht door fapa »

hmm mijn buikgevoel zei al zoiets, blij dat dit hier bevetigd word !

groetjes
Patrice
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: bestek voor trekhaak loopt zo ver uiteen????

Bericht door rinus »

heb onder de mijne een haak laten zetten en daar kwam een kabelset speciaal voor het canbus systeem.
Maar dan is wel een gp versie en een afneembare haak.
Kosten 700 euro plus montage.

mvg rinus :driveT5
And on the 7th day created god the VW
Plaats reactie