Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roestige brandstoftank beugels

vragen over de T4
Plaats reactie
renevanh
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2010, 10:40
Locatie: Driebergen

Roestige brandstoftank beugels

Bericht door renevanh »

Ola T4 liefhebbers,

Deze week ben ik de strijd tegen roest begonnen. O.a. de dorpels en wielkassen voor afgeschuurd (slijptol met schuurschijf), in de primer gezet en vanmiddag gelakt. Is erg netjes geworden.
Omdat ik zo nu en dan moest wachten ivm drogen de rest van mijn bus maar eens verder verkend. Motorruimte eens goed onderzocht, zekeringkast opengehaald en eens onder de bus gelegen.

Naast het feit dat ik mijn reservewiel volgens mij nooit los ga krijgen zag ik dat de beugels onder mijn brandstoftank nogal aan de roestige kant waren. Het zou mij niks verbazen als daar voor de APK begin augustus wat aan gedaan moet worden, ik vind het nogal spannend uitzien. Hij zal er niet vandaag of morgen onderuit donderen, maar toch.

Is het vervangen van die beugels een beetje makkelijk zelf te doen? Zo te zien een paar (roestige... uhmmppff) bouten loshalen en weer vastdraaien. Gaat het goed komen als ik de tank bijna leeg rij en er eentje loshaal om te vervangen, of loop ik dan toch het risico dat die tank er onderuit gaat vallen met alle gevolgen van dien en moet ik die tank eerst op een andere manier ondersteunen?
Wat weegt zo'n tank eigenlijk??
Ik heb geen brug, grote krik of bokjes, het zal dan op m'n rug in het gras liggen worden. Nou lukt dat qua ruimte wel, zolang ik maar geen tank op m'n kop krijg :P
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Roestige brandstoftank beugels

Bericht door René »

Beugels kun je inderdaad vervangen op de door jouw beschreven manier. let op, 1 bout houdt twee beugels vast, daar moet je ff om denken. Desnoods ff tank opvangen. Deze zal iets naar beneden schuiven.

René
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Roestige brandstoftank beugels

Bericht door frank884 »

Ik heb die tank er een keer onderuit gehad, als je hem zga leeg rijdt/pompt dan is die niet zwaar meer, (kunstof)
maar of je dat lukt zonder bokjes of een brug of put??
er is dan nogal weinig ruimte om te werken als die zo op de wielen staat.

we hebben destijds de tank opgevangen met een palletwagen met daar iets op
dat kan bijv een paar winterwielen zijn of net wat je hebt liggen
als de beugels los zijn zitten er aan de bovenkant ik dacht 2 kunstof leidingen en een kabel
bovenop de tank zit een grote draaidop waarmee je die kunt openen.

ik zou toch kijken om ergens bokjes te lenen of iig wat hoogte te krijgen om te werken
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie