Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wastgate

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1965t4gek
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2011, 16:44

wastgate

Bericht door 1965t4gek »

Hallo ik ben marco en heb een vraag en wie weet dat of er iets over.

Ik heb een grote intercoolen voor mijn radiateur geplaatst en ik wil de turbo druk iets opvoeren.
ik heb een t4 van 1999 een 1900 td .
hoeveel slagen kan ik het stafje in draaien zonder schade aan de motor te krijgen.

gr marco
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: wastgate

Bericht door Wim T4 935 »

:wjw
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: wastgate

Bericht door rick_k »

Ook hier geld:
Meten is weten.

Maw: hang er een meter aan... Meer dan 1.3 bar heeft toch geen zin, je pomp zijn opbrengst is dan toch te laag, dus krijg je er niet meer vermogen van.

En ik pleit er nog steeds voor, als je niet weet wat je doet, blijf er dan alsjeblieft vanaf...
Stukmaken gaat sneller dan repareren. Diesels tunen steekt krapper dan benzinemotoren tunen.

mvg Rick
ajm
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2011, 21:34

Re: wastgate

Bericht door ajm »

rick_k schreef:Ook hier geld:
Meten is weten.
Diesels tunen steekt krapper dan benzinemotoren tunen.

mvg Rick
Zeker nog nooit de zuigers uit een benzine motor gebrand :knipoog

Meer lucht door een diesel die al met een overschot werkt zet geen zode aan de dijk als de brandstofpomp niet aangepast wordt, wat integenstelling met een bezinemotor niet automatiche gaat (benzine regeling in de ecu en brandstof druk vangen vaak een 0,3 tot soms 0,6 bar op met bijbehoorende vermogenswinst)

Met de originele turbodruk kan ie ook nog harder, tot net over de roetgrens :jump
Plaats reactie