Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Brandstofpomp ( Dieselpomp ) lekt bij de gashendel

vragen over de T4
Plaats reactie
harald
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2007, 22:30
Locatie: Nuth

Brandstofpomp ( Dieselpomp ) lekt bij de gashendel

Bericht door harald »

Hallo allemaal ,

Ik heb een T4 1.9 D uit 1991 met 269.000 km op de teller , die nu lekt bij het asje bovenop de deksel van de brandstofpomp .

Ik heb de Bosch service gebeld en de vertelden mij de dit zeer veel voorkomt .
Een nieuw asje met een pakkingset kost ongeveer 60 euro .
Mijn vraag is ,
Heeft iemand dit al eens eerder kapot gehad en kun je het er zelf inzetten , als je een beetje handig bent ??en waar moet je op letten ??

Alvast bedank voor jullie reactie

Harald
Gebruikersavatar
T4Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:11
Locatie: bij Zwolle

Bericht door T4Dick »

Hallo Harald,

heb dit ook gehad bij m'n vorige bus, een 1.9TD.

Heb het zelf geplaatst en is een vrij lastig en secuur klusje.
Loshalen is niet zo'n probleem, het in elkaar zetten is wel lastig.
Er zitten een paar veertjes aan gehaakt (die deel uitmaken van het toerenregelsysteem van de pomp) die er bij het terugzetten op de goede plek in moeten zonder te vervormen, ook moet het asje en de hevel dan in de juist stand staan t.o.v. elkaar, dit was erg lastig, had het niet gemerkt!. Is na een hoop proberen wel gelukt.
Hevel net zolang opnieuw gemonteerd totdat de stand klopte. (dus merken voor het loshalen, krasjes op het deksel of met een stift)

Het nieuwe lagerbusje moet met een afdichtende, niet opnieuw te lossen borgmiddel worden vastgezet en in het deksel (vloeistofdicht) worden geperst.
Heb ik zelf in de bankschroef gedaan met locktite groen (deksel heb je dan van de pomp af). Ook duur spul dat locktite.

Ook er voor zorgen dat er geen vuil in de pomp valt, dus eerst goed schoonmaken met ontvetter enz. Is dus vooral een secuur en geduldig klusje dus, voor de betere hobbyist denk ik.

Al met al misschien toch iets voor de srvicedienst?

Groet,

T4Dick.
albert
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:01

Bericht door albert »

Heb ik ook gehad met mijn multivan syncro 93. Vw garage heeft het vernholpen. :ie
Gebruikersavatar
essie
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:25
Locatie: utrecht

Bericht door essie »

ik weet niet waar je woont maar in utrecht/ lageweide zit een bedrijf die lose onderdelen verkoop, ik was heel goed koop uit het was wel in Gulden tijd
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Let wel op dat je dit probleem snel oplost.
De diesel loopt uit je pomp op de dynamo, misschien toeval maar van een aantal uitgebrandde exemplaren begon de brand rechtsvoorin.

Bij mijn vorige T4 liep ook de diesel eruit over de dynamo maar gelukkig had ik het op tijd door.
Voor ongeveer 300,-- guldens is toen de boel gerepareerd door VW maar ja dat was in het gulden tijdperk.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

maak van die f een € en tel er 10% bij;) heb je tegen woordig het nieuwe bedrag :bifun
Plaats reactie