Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

haalbaar of niet?

vragen over de T4
Plaats reactie
joris
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2011, 18:40

haalbaar of niet?

Bericht door joris »

Hoi!
Na twee jaar met mijn busje rondgereden te hebben, zijn er al aardig wat lelijke roest plekken tevoorschijn gekomen (typische dingen: raamrand, wielkasten, dak, chassis). Voorlopig lijken het nog maar klein plekken te zijn, maar roest gaat snel...
Nu hou ik niet van het halve werk, dus wil ik hem helemaal strippen, alles er uit, schuren en stralen waar nodig, andere kleur er over. Als alles er dan toch onderuit is, maar meteen de rest ook onderhanden nemen (ACV injecteurs erin, onderdrukpomp getik, intercooler plaatsen, roest op de mechaniek aanpakken...) eventueel een vleugje camper hier en daar toevoegen...
Zijn er mensen die al iets gelijkaardig ondernomen hebben? In de buurt van Beringen/ Diest zou ideaal zijn!
Ik zou wel een goede beschermengel kunnen gebruiken ;)
Het gaat over een 2.5 ajt van 2000 lwb. We vinden ons busje super leuk, maar ik laat het niet graag wegroesten.
Zelf ben ik geen echte auto technicus, maar wil er heel graag alles over leren en zelf kunnen, ik heb er wel een aanleg voor zal ik zeggen :)
Graag jullie mening en ervaring met het compleet uit mekaar halen van een T4 :bonk
Voorlopig heb ik dus nog geen werkplaats met brug ed., gaat me er gewoon om of het te doen is, en of er hier in de buurt weetjewellers zitten met wat know how.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: haalbaar of niet?

Bericht door pluuke »

Ach, alles wat door mensenhanden in elkaar is gezet, kan ook weer uit elkaar zeg ik altijd...
Ik zou niet weten waarom het uit elkaar halen van een T4 moeilijker is dan bv een Golf ?
Ok, de onderdelen zijn vaak wat groter en zwaarder, maar met af en toe een handje kom je een heel eind.
Ervaring lijkt me belangrijker, je geeft aan geen autotechnicus te zijn, nou is dat niet perse een vereiste (is wel makkelijker)....
Vaak wordt dat gecompenseerd door ondernemingszin en enthousiasme, daar ontbreekt het hier niet aan denk-ik :toppie

Ik zou zelf eerst zorgen dat je sleutelwerk klaar is en daarna aan de cosmetische klus beginnen.
Als alles goed werkt kun je na het spuiten ook meteen allees weer in elkaar zetten en hoef je niet meer te sleutelen aan het verse spuitwerk.
Van tevoren werkt wat relaxter zeg maar.

(Even tussen 2 haakjes : in deze "T4 Projecten" worden normaal gesproken projecten geplaatst die ook daadwerkelijk in volle gang zijn...
jij ben nog aan het overwegen / informatie aan het inwinnen en daarom was plaatsen in de "VW T4" beter geweest :toppie )
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: haalbaar of niet?

Bericht door Henk-1 »

Topic ff verhuist naar T4 forum
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: haalbaar of niet?

Bericht door bartt4 »

Ik zeg doen :toppie al woon ik niet echt in je regio met beetje profecionele hulp maak je er een top bussie van
RUBBEREXPRESS
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: haalbaar of niet?

Bericht door danieltje »

Het is zeker haalbaar! Ik ben er nu ook mee bezig compleet te restaureren en ik moet zeggen dat het een easy job is, waar wel heeeeel veeeeel uur in gaat zitten... :nuts Enige job die je misschien zelf niet direct kan is de voorruit verwijderen en daar de eventuele roest aanpakken. Ik durf deze iig niet zelf te demonteren. Bang dat deze knapt, had namelijk gezien in een ander topic dat deze gelijmd zit. :jump
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: haalbaar of niet?

Bericht door Multivan Generation »

@ Joris,
een landgenoot van u is bezig met hetzelfde :knipoog

http://www.belgian-t4-club.be/phpBB2/vi ... php?t=2520
Contacteer hem anders eens :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
joris
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2011, 18:40

Re: haalbaar of niet?

Bericht door joris »

Bedankt voor de reacties!
Kan ik weer wat verder gaan plannen en informeren :) Ik kijk er al naar uit hoe vet em gaat zijn als hij 'af' is :driveT4
Als ik er aan begin, zal het hier te volgen zijn :knipoog
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: haalbaar of niet?

Bericht door bartt4 »

Multivan Generation schreef:@ Joris,
een landgenoot van u is bezig met hetzelfde :knipoog

http://www.belgian-t4-club.be/phpBB2/vi ... php?t=2520
Contacteer hem anders eens :knipoog
Stijn inderdaad, waarom zien we die eigenslijk niet meer hier op het forum. ben wel benieuwd naar de vorderingen
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie