Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

olieniveausensor vervangen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieter 762
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
Locatie: N. Brabant

olieniveausensor vervangen

Bericht door pieter 762 »

ik vermoed een defect olie niveau sensor omdat ik een melding krijg in display dat ik mijn oliepeil moet checken. Het niveau is echter precies goed.

Moet bij dit karweitje alle olie eraf en vervangen worden ? Zou wel zonde zijn want is recent vervangen (en volgens rekening garage is 7,4 liter longlife d'r in gegaan) en toch best prijzig.
Iemand enig idee ?

gr. Pieter
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: olieniveausensor vervangen

Bericht door Lars Johansson »

wederom een wat ouder topic, maar exact mijn probleem en vraag

na aankoop van T5 128kw uit 2004 naar huis gereden, hup, olielampje aan (oranje), dus verder naar huis gereden met een vervelend gevoel, het rijdt niet lekker als zulke lampjes gaan branden... enfin, flinke beurt in garage laten geven, oliefiler, literje of 7 nieuwe olie erin, en even later weer olielampje oranje olielampje aan

gister even getest, dagteller op nul en na, 98km, 99km en 100km jahoor olstand prufen.. stilgezet, motorkap open, en lampje weer uit.. na 100 km weer exact hetzelfde. garage heeft sensor doorgemeten, die geeft geen foutmelding maar kan deze evengoed stuk zijn?

nu is er bij ook net 7 liter nieuwe olie ingegaan, ik neem aan dat je die kan opvangen en weer opnieuw gebruiken? misshien nog eens door een filterje laten lopen?
Plaats reactie