Goed,
ik ben er uit..
De zekeringen waren al gechecked en goed bevonden.
De stelmotoren werkten immers
Koplampen zijn er uit gehaald en er zijn 2 opties om grootlicht te schakelen.
De eerste is vanuit de aansluitstekker de grootlicht + rechtstreeks op de stelmotor en de min voor de stelmotor vanaf massa halen. Op de testbank werkte dat.
De 2de optie (zit in de BMW voorschakelunits) is om vanaf de aansluitstekker naar de voorschakelunit te gaan en die unit het grootlicht laten regelen. Ook dat werkte naar behoren.. Rara..
Nogmaals spanningen gemeten op de kabelboom stekker.
Massa = 0 V
Op stadslicht (in mijn geval dagrijlampen) 11,7 Volt, zodat de Led's lekker lang meegaan.
Dimlicht = 12,7 V
Grootlicht = 12,7 Volt (alles met uitgeschakelde motor gemeten).
Lijkt dus goed te zijn.
Als grootlicht aangeschakeld werd, dan viel de spanning bij het dimlicht weg..
En toen kwam ik mijn assortimentsdoos met kleine onderdelen tegen en zag daarin het bruggetje liggen,
wat ik gebruikte toen ik nog met originele angeleyes koplampen reed.
Verhip, kon me niet meer herinneren dat ik het er uit had gehaald, maar ik had er destijds een paar.
Voor de zekerheid toch maar even in de auto gekeken onder relaisplaats 10,
en daar zat dus geen bruggetje meer
Probleem was dus al gisterenavond heel laat gevonden ..
Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan
Dank jullie voor het meedenken..
Aanvulling:
op de binnenste posities zit bij mij dagrij verlichting
Op de buitenste posities zit Bi-xenon, waarbij het dimlicht xenon is,
en het grootlicht door middel van een stelmotortje een plaatje naar voren laat klappen,
waardoor al het licht doorgelaten wordt.
Normaal(bij dimlicht) komt ongeveer 50% van het licht tegen dat plaatje aan..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...