Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan bank voor 5persoons camper?

vragen over de T5
Plaats reactie
Eric S
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 aug 2011, 11:45

Multivan bank voor 5persoons camper?

Bericht door Eric S »

Hallo,

Momenteel ben ik bezig om mijn t5 om te bouwen tot camper. Achterin komt de keuken, dus onder de klep koken. Voorin 2 stoelen en daarachter wil ik graag een bank voor 3 personen, zodat ik altijd met 5 personen mag rijden. Nu vraag ik me af of ik zelf een multivan bank mag inbouwen en zo de 5 personen op het kenteken kan krijgen? Kun je uberhaupt de multivan bank gebruiken zonder de rails in te bouwen?

Iemand ervaring hiermee?

Grt,

Eric
Lisboa

Re: Multivan bank voor 5persoons camper?

Bericht door Lisboa »

Eric S schreef:Hallo,

Momenteel ben ik bezig om mijn t5 om te bouwen tot camper. Achterin komt de keuken, dus onder de klep koken. Voorin 2 stoelen en daarachter wil ik graag een bank voor 3 personen, zodat ik altijd met 5 personen mag rijden. Nu vraag ik me af of ik zelf een multivan bank mag inbouwen en zo de 5 personen op het kenteken kan krijgen? Kun je uberhaupt de multivan bank gebruiken zonder de rails in te bouwen?

Iemand ervaring hiermee?

Grt,

Eric
Of het mag is mij niet bekend maar het idee om de keuken achterin te plaatsen en onder de klep te koken heb ik ook al eens laten doorschemeren. Ik kook nogal fanatiek en zo houdt je het binnen schoon en fris en kun je staand koken.
Door de volle breedte te gebruiken creëer je een fatsoenlijk bed zodat je niet zo krap bij elkaar ligt.

Veel succes met klussen!

Mvg,

Luuk
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 359
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: Multivan bank voor 5persoons camper?

Bericht door starfire »

Je moet vanaf de binnenkant kunnen koken.

belastingdienst:
"een vast keukenblok met een werkblad van ten minste 60 cm hoog, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer. Het geheel is bestemd voor gebruik in de binnenruimte.
een vast ingebouwd kooktoestel bestemd voor gebruik in de binnenruimte

Let op!
Alle faciliteiten moet u op een normale wijze in de binnenruimte kunnen bereiken."

Je mag natuurlijk wel vanonder de klep koken, maar de keuken MOET dus ook van binnenuit bereikbaar en bedienbaar zijn.

Voor de volledigheid: http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... 359_136269
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Eric S
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 aug 2011, 11:45

Re: Multivan bank voor 5persoons camper?

Bericht door Eric S »

Bedankt voor de reacties, het keukenprobleem is even niet van belang. Mijn vraag is echt of ik op een of andere manier de mulitivan bank mag of kan inbouwen. Uiteraard met behoud van de zitplaatsen.

Grt.
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

Re: Multivan bank voor 5persoons camper?

Bericht door Daan D »

Hallo Eric,

Ik heb mijn originele 3 persoons achterbank in de bus gehad tijdens de camperkeuring, en tijdens de keuring werdt er erg goed gecontroleerd hoe de bank bevestigd was. Ik maak gewoon gebruik van de originele bevestigingspunten. Ik denk als je zelf bevestigingspunten gaat maken denk ik dat het erg moeilijk wordt om hem door de keuring te krijgen, of bedoeld je dit niet? Veel succes!

Gr. Daan.
Plaats reactie