Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

reflectoren multivan

vragen over de T5
Plaats reactie
borka
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 nov 2007, 16:17

reflectoren multivan

Bericht door borka »

Hallo, Ik heb een multivan bj. oktober 2007. staat nu bij de dealer voor een grote beurt, en apk.
dus nog geen 4jaar oud en net 100000 km op de teller. krijg net te horen van de dealer , dat de reflectoren zijn ingebrand en komt zo niet door de apk .kosten exl. demonteren en monteren €210 ,= per stuk .mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft of ook meegemaakt heeft ?
zoja hoe heeft de dealer dat afgehandeld ? graag een reactie!!!
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: reflectoren multivan

Bericht door Henk-1 »

Gewoon 2 extra losse rode reflectoren monteren op de achterkant.
Desnoods even voor nood.
Dan is die weer goedgekeurd :jump

Ik zou absoluut geen 210 euro per stuk er voor gaan betalen :nuts :groteogen
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: reflectoren multivan

Bericht door harry t5 191 »

Ik denk dat er koplamp reflectoren bedoeld word.
Deze zou ik kopen van het merk Depo,deze kosten per twee 150 euro.
Volgens mij gemonteerd voor 200 euro!
Doe er je voordeel mee!

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: reflectoren multivan

Bericht door WouterW »

Borka, heb je er soms xenonpitten inzitten..? De standaard Bosch multivan koplampunits H7/H1 zijn geen goeie combi. Spreek uit ervaring helaas. Of de Depo's een betere reflector hebben ..?
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: reflectoren multivan

Bericht door emil »

heb ook depo
zijn meestal wel goed
alleen bij extreeme regen (en 140 op de autobahn) dan kan er wel eens
een beetje vocht in komen in een van de twee
maar voor de prijs zijn ze best goed ,die depo's
borka
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 nov 2007, 16:17

Re: reflectoren multivan

Bericht door borka »

Hallo, het gaat inderdaad over de koplamp reflectoren , maar kan dat ? in nog geen 4 jaar en met die kilometerstand. en ik heb er niets aan veranderd , gewoon alles orgineel. en dat voor zo een dure auto. Ik heb het wel over een multivan comfortline 174 pk , en daarom wil ik graag weten of iemand dit ook al meegemaakt heeft en of de dealer daarin tegemoetgekomen is qua prijs? maar in ieder geval bedankt voor jullie reactie.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: reflectoren multivan

Bericht door heemskerk »

Of je koopt een setje imitatie angel eyes. Geen last van inbranden door een lens ipv reflector. €210,- op Marktplaats (setprijs). Kwaliteit kan niet slechter zijn als ik zo de reacties lees over Depo en Bosch. Ik heb zelf de originele Multivan koplampen af fabriek. Nu bij 104.000km ook ingebrande reflectoren, APK ging nog wel goed. Ga denk ik ook maar voor zo'n lens koplamp (2x)....

Over het lichtbeeld heb ik nog geen reacties gelezen. Iemand ervaring mee? Is prijstechnisch in ieder geval een goed alternatief voor de ABT sets met xenon die tweedehand altijd nog een €1250,- moeten opleveren...
O ja: met E keur!

Geen connecties.
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: reflectoren multivan

Bericht door WouterW »

@emil: Hebben die depo's een goed lichtbeeld, en dan bedoel ik: dim- tov grootlicht. Bij de originele van Bosch staan de grootlichtreflectoren te hoog tov de dimlichtreflectoren. Vind het 's avonds en 's nachts niet interessant genoeg wat er zich allemaal in de boomtoppen afspeelt.. Dit is er niet uit te stellen aangezien de handmatige zijdelingse- en hoogteverstelling (met de witte imbuswieltjes) voor de hele unit geldt. Heb al veel uitgeprobeerd maar blijf me er aan storen (en ja de lampjes zitten er op de goeie manier in :nuts ) De originele H4-units van de t5 hebben dit niet.

@Borka: Je kunt een poging wagen bij de firma waar je je multivan vandaan hebt, maar zoals je zelf al oppert, de wagen is 4 jaar oud. Doorzoek het forum maar eens: het inbranden van je reflectoren is niet een op zichzelfstaand gegeven. Heb het idee dat álle originele h7/h1 units in meer of mindere mate aan de beurt komen wbt problemen met de dimlichtreflector. Heb je trouwens de automatische dimlichtfunctie erop, dwz met lichtschakelaar op 0 brandt je dimlicht bij contact aan? Dit werkt nl. ook levensduurverkortend.(uitschakelen zie:http://www.weetjewel.com/t5_tip_en%20_trucs2.htm) Feit blijft dat ze daar ook eigenlijk tegen bestand zouden moeten zijn

@heemskerk: Inderaad ook een goeie optie, die projectielampen. En ja, ben ook benieuwd naar ervaringen hiermee. Wieowie?
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: reflectoren multivan

Bericht door emil »

ach best redelijk
ik had liever gezien dat je grootlicht apart van dim af had kunnen stellen
ik heb de indruk dat grootlicht wel iets hoger (verder) kan
ik heb dimlicht al vrij hoog staan dus daar ligt het ook niet aan
hier is ook al geproken over de angel eyes ,misschien kun je die wel apart afstellen??
en ik vind ze wel mooi ,ze lijken wel op de multivan koplampen maar met de angel eyes
is het toch net iets anders
maar heb je wel dim en grootlicht tegelijk branden ????
de "echte " multivan schijnt dat wel te hebben
en dan heb je wel fatsoenlijk licht
Plaats reactie