Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ventilatiegaatjes.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Ventilatiegaatjes.

Bericht door Mickel Moen »

Even een kort vraagje, waarop ik het antwoord meen te weten, maar niet met zekerheid.

In de binnenplaten achteraan bij een dubbele cabine, zitten onderaan allemaal ventilatiegaatjes (tenminste bij die van mij), dat is toch om de lucht weg te laten stromen, als je de achterklep dicht doet?
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
koffie anan
Berichten: 239
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:32
Locatie: Roosendaal

Re: Ventilatiegaatjes.

Bericht door koffie anan »

Even een kort antwoord klopt
:zwaai
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Ventilatiegaatjes.

Bericht door Mickel Moen »

Ok,
Bedankt.
:zwaai
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Ventilatiegaatjes.

Bericht door vaniac »

Deze ventilatiegaten zijn niet specifiek bedoeld om het sluiten van de achterklep mogelijk te maken, maar vooral om er voor te zorgen dat de via het verwarmings-, ventilatie- en aircosysteem aangezogen lucht ook weer afgevoerd wordt, zonder dat er overdruk in de cabine ontstaat. Daartoe hebben bestelauto's met scheidingswand en/of dubbele cabine ontluchtingsopeningen in de tussenwand. Deze mogen om bovengenoemde redenen niet afgesloten worden bij het bekleden van de tussenwand!!!
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Ventilatiegaatjes.

Bericht door Mickel Moen »

vaniac schreef: Daartoe hebben bestelauto's met scheidingswand en/of dubbele cabine ontluchtingsopeningen in de tussenwand. Deze mogen om bovengenoemde redenen niet afgesloten worden bij het bekleden van de tussenwand!!!
Bij mijn bus zaten er in de tussenwand (Omos) alleen openingen voor de gordels. Toen de tussenwand er nog in zat had hij ook een kwaaltje. Je moest de klep echt krachtig dicht slaan, anders ging het lampje van de klep in je dashboard branden. Toen de tussenwand eruit was, heb ik daar nooit meer last van gehad.

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Ventilatiegaatjes.

Bericht door henrib »

Mickel Moen schreef:
vaniac schreef: Daartoe hebben bestelauto's met scheidingswand en/of dubbele cabine ontluchtingsopeningen in de tussenwand. Deze mogen om bovengenoemde redenen niet afgesloten worden bij het bekleden van de tussenwand!!!
Bij mijn bus zaten er in de tussenwand (Omos) alleen openingen voor de gordels. Toen de tussenwand er nog in zat had hij ook een kwaaltje. Je moest de klep echt krachtig dicht slaan, anders ging het lampje van de klep in je dashboard branden. Toen de tussenwand eruit was, heb ik daar nooit meer last van gehad.

Afbeelding
en daarvoor hebben ze dan de electrische sluithulp uitgevonden :klappen :klappen :klappen
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Ventilatiegaatjes.

Bericht door Mickel Moen »

henrib schreef:
en daarvoor hebben ze dan de electrische sluithulp uitgevonden :klappen :klappen :klappen
....... dat is, of wat doet dat?
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

Re: Ventilatiegaatjes.

Bericht door Daan D »

Hallo Maikel,

Elektrische sluithulp is het hulpje die de klep dichttrekt op het allerlaatste. Als je de klep dan in het slot gooit, maar net niet krachtig genoeg zorgt hij ervoor dat hij de klep naar binnen trekt en op de juiste positie laat komen. Geen idee of alle types dit hebben maar handig is het zeker! groetjes Daan!
Plaats reactie