Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Houdt soms even in, voornamelijk in 2e versnelling

vragen over de T5
Plaats reactie
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Houdt soms even in, voornamelijk in 2e versnelling

Bericht door Lars Johansson »

Hallo,

Na een hoop problemen en reparaties (oa cilinderkop) rijden we weer als een zonnetje met de 174pk multivan uit 2004. Wat me echter wel opviel dat soms, meestal na opschakelen vanuit stilstand, het heel even duurt voordat er koppel/vermogen is. Ik schakel van 1 naar 2, en bij het indrukken van het gaspedaal duurt het heel even, en dan komt de kracht pas. Het gaat om een halve seconde ofzo, maar het is toch vreemd wanneer je je pedaal intrapt en er even weinig tot niets gebeurt

Het is niet altijd, maar vraag me af waar het aan ligt. Is het de turbo? Of misschien iets te lage toeren? Heb het bij mijn vorige t5, 130pk, ook weleens gehad. Zojuist weer met de multivan, dus ben toch even benieuwd wat het kan zijn, en of iemand anders dit wellicht herkent. Ik had dit overigens ook een keer voordat de reparaties was uitgevoerd, dus daar is het niet door ontstaan lijkt me

alvast dank
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Houdt soms even in, voornamelijk in 2e versnelling

Bericht door olle griese »

Ik heb het ook met m,n T5 en dat duurt soms zelfs wel langer dan een ½ seconde, en alleen in de 2e versnelling.
Het turbogat noemen ze het ook wel geloof ik.
Pompend gas geven zodra je het verneemt zorgt er bij mij voor dat hij sneller weer oppakt.
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: Houdt soms even in, voornamelijk in 2e versnelling

Bericht door Lars Johansson »

Aah, ok, ik dacht al zoiets, het "turbo-gat", weer wat geleerd ;) Bedankt voor de info!
Plaats reactie