Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

EGR

vragen over de T5
Plaats reactie
Putman
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:00
Locatie: Rietmolen

EGR

Bericht door Putman »

wHallo ik heb een vraag sinds kort heb ik een t5 van 2007 een automaat 131 pk nu kan ik van alles vinden op dit forum over het afsluiten van de egr alleen kan ik niet duidelijk vinden of dit nu wel of niet kan op een t5 van 2007?? Wie kan mij hierover antwoord geven? Dan is er hetvolgende als ik hem kan afsluiten waar moet ik dan zijn er zitten 2 ongeveer dezelfde aansluitingen waar je het plaatje tussen kunt maken 1 aan de linkerkant van de motor en 1 aan de rechterkant?? De linker zit wat verder terug en kan met sleutel 10 losgemaakt orden die aan de rechterkant moet met torx 50 geopend worden!
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: EGR

Bericht door johnny van de voorde »

Ik heb nooit begrepen waarom men de egr wil dichtmaken ? Het verschil is zeer miniem qua prestaties en weegt naar mijn mening niet op tegen het werk. Voor het milieu is't ook al niet goed !
Toch succes gewenst met je egr !

john
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: EGR

Bericht door WouterW »

Nou Johnny, daar is toch zeker wel een reden voor te noemen:
http://wiki.tdiclub.nl/EGR
@Putman: bouwjaar 2007 zijn zowel AXD (vacuümbediende EGR) als BNZ (electronische EGR). Lopen er 2 vacuumslangetjes naar je EGR-klep (1 voor de EGR-bediening zelf, de andere is voor de smoorklep) dan heb je een AXD, deze zijn zonder problemen met een plaatje- of schroef in de vacuumleiding dicht te maken) De BNZ kun je ca. 85% softwarematig dichtzetten via Vagcom. Afsluiten van de EGR van een BNZ op de AXD-manier geeft foutmeldingen.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Plaats reactie