Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

rammel/tril bij doortrekken 3e versnelling + geur

vragen over de T5
Plaats reactie
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

rammel/tril bij doortrekken 3e versnelling + geur

Bericht door Lars Johansson »

Hallo,
Bij het doortrekken, en dit is alleen in de 3e versnelling, komt er rond de 3000 toeren een soort rammeltje uit het dashboard. Het klinkt net alsof er iets op het dashboard ligt wat meetrilt, wat niet het geval is.

In zijn vrij of andere versnellingen hoor ik dit helemaal niet. Kan dit de bak zijn? Of toevallig een bepaalde resonantie?

En vandaag voor de tweede keer een beetje een plastic-achtige lucht geroken, bij het uitstappen. Nu is de bus net uitvoerige gerepareerd (o.a. cliniderkop). Maar zou het de vloeistofverwarmer kunnen zijn?

Het is een Multivan 174pk, 2004. In de deur kan ik geen Webasto sticker ontdekken. maar hebben alles Multivans niet zo'n voorverwarmer? Misschien is het de geur van nieuwe onderdelen, of een sticker ofzo, maar het ruikt eerder een beetje naar plastic.

Alvast dank
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: rammel/tril bij doortrekken 3e versnelling + geur

Bericht door emil »

dan zal de monteur wel een kliederkop zijn (verklaart de lucht)
rammelen kan het tikken zijn van de schakelkabels zijn ,heeft de mijne ook last van ,vooral met koud weer
je kunt het geluid dan beinvloeden door de pook in de versnelling beetje naar links of rechts te drukken
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: rammel/tril bij doortrekken 3e versnelling + geur

Bericht door Lars Johansson »

ja, dat klopt inderdaad, als je de pook beweegt kun je het geluid beinvloeden
Maar, de hamvraag, kan dit kwaad, of wat is het eigenlijk? Zijn het kabels, of is het de bak? Het is in ieder geval heel duidelijk alleen bij de 3e versnelling

Wat betreft de geur, ben er redelijk achter, dat moet eigenlijk wel de webasto voorverwarmer zijn. Hoewel hiervoor geen sticker in de deur zit is deze voorverwarmer gezien door mijn garage
Plaats reactie