Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

roest

vragen over de T4
Plaats reactie
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

roest

Bericht door Pieter E »

Ha weetjewellers,

Na wat andere kwalen lijk ik nu toch ook echt aan de beurt te zijn: gisteren tijdens het autowassen ontdekte ik onder het raam van de dubbele cabine (aan de plaatkant, dus niet in de schuifdeur) bobbels in de lak en ook het rubber bolde iets op. Roest dus, en dat zat er ruim een maand geleden bij de laatste wasbeurt nog niet :(.

Maar eens kijken wat de kosten/mogelijkheden zijn voor de fix, want het gaat om een 9 jaar oude 2.5 TDI. Ik zag op het forum al veel vergelijkbare gevallen, heeft het zin om PON te bellen? Ik zag dat er officieel 10 jaar garantie is op roest van binnenuit, maar ik ben niet de eerste eigenaar. Ook is de ruit er in de anderhalf jaar dat ik de bus had, niet uit geweest dus dit komt echt van binnenuit.

Iemand tips of een telefoonnummer bij PON waar ik eventueel kans zou maken? Of hebben jullie een goede tip voor een goede maar goedkope reparatie, want ik weet niet of ik het nog waard vind de boel grondig te laten behandelen...

Alvast bedankt,

Pieter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: roest

Bericht door Multivan Generation »

Ik geef je geen kans als je een claim in dient.
Ik had het na 5,5 jaar bij de deurscharnieren.
Afgewezen omdat ze hanteren dat bij roest van binnenuit, er een gat in moet zitten.

Zoek even op het forum voor soortgelijke gevallen,
met zoekwoorden: roest, garantie etc..

Ergerlijk is het overigens wel, zo´n opstelling.. :muur
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: roest

Bericht door Pieter E »

Ha Multivan,

Jep, inmiddels heb ik van mijn garage en PON hetzelfde te horen gekregen. :muur

Nu morgen maar langs de garage en kijken wat de goedkoopste/beste oplossing is om dit proberen te verhelpen... Hoop niet dat dit een heel dure grap is :gif
frits k

Re: roest

Bericht door frits k »

Toch nog even volhouden hoor,bij mij ook 2 keer afgewezen door Pon heb het via de dealer verhaald.
Dealer heeft de auto aan mij gelevert en dus met mij een overeenkomst,dus ook garantie verplichting.
Met Pon heb ik niets van doen dealer moet dit zelf met Pon oplossen en heb gezegd dat ik er anders een zaak van zou maken.
Na uitgebreid overleg tussen Pon en dealer ,nieuwe motorkap en 2 nieuwe spatborden +de en monteren+spuiten,dit alles onder garantie.
Ik spreek hierbij over roest van binnenuit bij een Golf van 10 jaaroud (11jaar garantie op roest binnenuit)
Zou toch nog eens proberen,al is het lastig als je niet de eerste eigenaar bent.
Misschien even langs de Rechtswinkel
sucsses.
Plaats reactie