Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanschaf T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Kasper
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2012, 20:04

Aanschaf T4

Bericht door Kasper »

Hallo,

Allereerst maar even kort voorstellen, ik ben Kasper, beetje autogek, altijd geweest. Heb in mijn 24 jaar al best een paar autos versleten. Ik heb op het moment een Mercedes 500SEL uit 86 en wil daar voor mijn werk (ZZPer) een T4 langs gaan zetten, nadat mijn caddy is platgereden door een vrachtwaggel. :censor

Bouwjaar is voor mij belangrijk ivm met bijtelling. Nu ben ik al een paar maanden op zoek en ben de volgende tegengekomen: http://link.marktplaats.nl/558013570" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er zo op de fotos goed uit en heeft precies de opties die ik wil; TDI, airco, verlengd, dubbele cabine en cruise control (en precies 15 jaar oud).
Heb de garage gebeld waar die in onderhoud is geweest en afgelopen jaar zijn de aandrijfassen en de rubbers van het schakelmechanisme vervangen.
Alleen bij controleren van de km stand bij de site van autopas komt uit dat die niet klopt (verkoper geeft 360k km op).

Zijn er verder nog zaken waar ik bij deze auto op moet letten? Alle tips en adviezen zijn meer dan welkom! :jumpklap
En wat zou deze ongeveer waard zijn? Verkoper vraagt er 4750 voor.

Bij voorbaat bedankt voor de reacties!
Groeten, Kasper
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: Aanschaf T4

Bericht door robstof »

hoi Kasper,
is altijd moeilijk, hij zier er net zo uit als de mijne, maar dan langer, bumperbalk van de trekhaak is meestal verrot, mooi onderhandelings punt, verstuivers is een puntje, als het een acv motor is dan kan je nog wel 100.000 km met de koppeling doen, die van ons is nog niet vervangen, rubbers andrijfassen is normaal, bij deze km stand, het is altijd moeilijk om de prijs te bepalen, laatst een topik over kopeling vervangen, er werd toen gesproken over €2500 bij een garage, als dat er aan zit tekomen wat is dan de bus waard? je moet zeker bereid zijn zelf er aan tesleutelen, bv wat is de stand van zaken omtrent de distibutieriem en de waterpomp, zit er roest bij de bumperbalk aan de voorkant, waar die aan de lengtebalken vast zit, en laat hem zeker uitlezen met vag-com, het is voor mij de fijnste auto die ooit heb gehad, ook voor mijn werk ijzer sterk en hij heeft me nooit laten staan.
hoop dat je er wat aan heb.

rob.
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: Aanschaf T4

Bericht door robstof »

na nog even naar marktplaats te hebben gekeken, is dat een olie kannetje achter in, of rezerve brandstof?
als uitlezen met vag-com niet wil lukken de radio los koppelen.
we horen nog van je,
rob
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Kasper
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2012, 20:04

Re: Aanschaf T4

Bericht door Kasper »

Hoi Rob, bedankt voor je reactie.
Zelf sleutelen komt sowieso goed, scheelt gewoon te veel geld en is nog leuk ook. :knipoog
Met vag-com uitlezen kan ik zelf niet, maar ik zal het bij een garage proberen. Wat is het doel van het loskoppelen van de radio?
Kannetje achterin lijkt me olie, maar zegt denk ik niet zo veel, ik heb in al mijn autos altijd een flesje olie achterin gehad voor de zekerheid.

Groeten, Kasper
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Aanschaf T4

Bericht door dennisvt4 »

onderhoud is gewoon wat prijzig, koppeling bij mij ook al vervangen maar al voor de 3 ton, koste geen 2500 , moet al gauw voor de helft kunnen

weet niet of je 2 tons aanhangers wil/moet gaan trekken maar de verlengde (oudere) tdi`s mogen vaan maar +/- 1800 kg

onderhoud zoals genoemd aan verstuivers enzo tikt ook aardig aan 500 ben je zo kwijt voor 5 verstuivers,

je moet gewoon goed kijken en wat geluk hebben
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Kasper
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2012, 20:04

Re: Aanschaf T4

Bericht door Kasper »

Zware aanhangers trekken zal niet vaak gebeuren, moet nog ooit mn E achter B halen, maar iig voorlopig nog niet.

De koppeling weet ik hoe ik die moet controleren, maar de verstuivers... zijn daar ook nog trucjes of aandachtspunten voor?

Groeten, Kasper
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: Aanschaf T4

Bericht door robstof »

dat van die verstuivers kan je zien met vag-com niet echt goed maar je moet gewoon luisteren naar de motor als die goed warm is hij moet gewoon lekker lopen, je kan deze punten mee nemen in je onderhandeling, met een auto van deze leeftijd heb je met dit soort dingen te maken, gelukkig heb je de beschikking over een sterk forum, en met wat sleutelen kom je er wel, ik denk dat de acv motor bijna onverslijt baar is.


groeten,

rob
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Aanschaf T4

Bericht door frank884 »

dennisvt4 schreef:onderhoud is gewoon wat prijzig, koppeling bij mij ook al vervangen maar al voor de 3 ton, koste geen 2500 , moet al gauw voor de helft kunnen

weet niet of je 2 tons aanhangers wil/moet gaan trekken maar de verlengde (oudere) tdi`s mogen vaan maar +/- 1800 kg

onderhoud zoals genoemd aan verstuivers enzo tikt ook aardig aan 500 ben je zo kwijt voor 5 verstuivers,

je moet gewoon goed kijken en wat geluk hebben
verstuivers vervangen????
dan moet je toch wel al heel veel op de teller hebben staan
dan denk ik toch aan boven 400 a 500.000km
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Aanschaf T4

Bericht door frank884 »

robstof schreef: ik denk dat de acv motor bijna onverslijt baar is.
groeten,

rob
als je maar op tijd (op de 90.000 of max 6 jaar de riemen op de motor vervangt met mat daar bij hoort
waterpomp enz)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: Aanschaf T4

Bericht door arjantdi »

wat ik zelf heb meegemaakt is een lekke brandstofpomp (jawel.. bij de 2.5 tdi's)
en ik heb er een x aantal bekeken die te koop stonden, en die hadden dit ook.. zelfs met lagere km standen.. is ook iets met leeftijd. jammergenoeg is dit niet tot amper te zien, omdat de bodemafdekplaat ervoor zit. het loont de moeite om goed te kijken, want dat is een dure grap.

verder ben ik altijd bang voor verlaagde auto's met andere wielen enzo.. kocht ik liever een net onderhouden standaard auto
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Aanschaf T4

Bericht door frank884 »

arjantdi schreef: verder ben ik altijd bang voor verlaagde auto's met andere wielen enzo.. kocht ik liever een net onderhouden standaard auto
Dat ben ik helemaal met je eens, :gif die laat ik ook staan!!! want die zijn niet van een oud oma-tje geweest :bifun :bifun
het hoeft niet altijd zo te zijn, maar vaak hebben er ook mannen met zware voeten in gereden
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aanschaf T4

Bericht door Multivan Generation »

Of gewoon liefhebbers net zoals jij en ik.. :zwaai

De meeste verstuivers, zo vertelde mij een gerenommeerd diesel revisie bedrijf zijn na de 200.000 km wel aan revisie toe.
De echt slechte soms al na 80.000 km :ie

Een goed afgestelde verstuiver geeft een betere verneveling en dus een betere ontbranding,
en dus ook zuiniger..

Dieselrevisie bedrijf was Diesel Büchli in Harderwijk..
Gewoon eerlijk advies..

Als je een mooie T4 ziet die je wilt kopen, en vooral binnen je budget valt,
dan zou ik niet te veel aarzelen.
Er is hier een 3/4 jaar geleden iemand geweest die ruim 10 pagina's topic had en nog geen auto had..
Mooie en goede T4's beginnen al schaarser te worden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Aanschaf T4

Bericht door sgsdebruijn »

Multivan Generation schreef:Of gewoon liefhebbers net zoals jij en ik.. :zwaai
Precies
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie