Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ebay uitlaat vraagje --> uitlaat is vervangen !

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Ebay uitlaat vraagje --> uitlaat is vervangen !

Bericht door Jurgen VH »

Hey forummers,

Mijne achterste uitlaat pot hangt er wa slapjes bij van gisteren de buis is net aan de pot afgescheurd. En blijkbaar mag ik de achterste pot niet vergangen door een stuk buis met sierstukje op voor de TC in B :knipoog

Weet er soms iemand of die dingen van ebay wa degelijk zijn, deze heb ik gevonden en dacht als da iets is dan kan ik beter heel da spel vervangen want mijne voorste pot is ook ni heel super meer :knipoog
http://www.benl.ebay.be/itm/Komplette-A ... 2572651f67" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benl.ebay.be/itm/Auspuff-VW- ... 43af86c481" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijne is nen KWB 2.5 TDI ACV van '98 btw.

Grtz J
Laatst gewijzigd door Jurgen VH op 27 sep 2012, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bert B
Berichten: 221
Lid geworden op: 30 aug 2010, 00:01
Locatie: Hoekschewaard

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door Bert B »

Heb zelf deze er sinds mei onderliggen, prima passend, alle onderdelen er netjes bij en maakt een degelijke indruk, ziet er niet uit als "ramsj";
http://www.ebay.nl/itm/Schalldampfer-An ... 563fa40289

is wel niet het zelfde type als jij nodig hebt, maar dan heb je een beetje vergelijk
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!

2.4D 1995 lwb dubb. cab.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door Jurgen VH »

Bert B schreef:Heb zelf deze er sinds mei onderliggen, prima passend, alle onderdelen er netjes bij en maakt een degelijke indruk, ziet er niet uit als "ramsj";
http://www.ebay.nl/itm/Schalldampfer-An ... 563fa40289

is wel niet het zelfde type als jij nodig hebt, maar dan heb je een beetje vergelijk
Ok bedankt voor de info Bert, voor mijne zou het dan deze zijn van dezelfde leverancier http://www.ebay.nl/itm/Schalldampfer-An ... 43a9f1b9ac" onclick="window.open(this.href);return false; :knipoog
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door gijsplas »

Op marktplaats staan constant goedkope complete uitlaatsets van (o.a.?) uitlaatsetje.nl
Incl montagemateriaal maar excl verzendkosten voor minder dan €90,00 en met 2 jaar garantie

Iemand hier ervaring mee ?

Groetjes
Gijs
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33911
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door Multivan Generation »

Moet er in België geen nummer of codering in de uitlaat staan?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door frank884 »

Heb er nu 3 jaar een midden en einddemper onder zitten van E bay 123 euro samen incl verzending en montage rubbers
en ik denk dat die het nog wel gemakkelijk 2 jaar volhoudt misschien nog wel langer???
(heeft 2 winters met flink zout al voor de kiezen gehad)

Heb wel niet de allergoedkoopste gekocht ken het merk niet maar er staat een hele grote P
op de dempers
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door Jurgen VH »

Multivan Generation schreef:Moet er in België geen nummer of codering in de uitlaat staan?
Ik dacht dat E-keur voldoende was Peter :knipoog
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door Jurgen VH »

frank884 schreef:Heb er nu 3 jaar een midden en einddemper onder zitten van E bay 123 euro samen incl verzending en montage rubbers
en ik denk dat die het nog wel gemakkelijk 2 jaar volhoudt misschien nog wel langer???
(heeft 2 winters met flink zout al voor de kiezen gehad)

Heb wel niet de allergoedkoopste gekocht ken het merk niet maar er staat een hele grote P
op de dempers
Ik veronderstel dat het die link gaat zijn van Bert de 2de post, deze komt ongeveer met jouw prijs overeen Frank.

Alvast bedankt voor de reacties, het systeem dat ik voor ogen had is mijn 2de link met 2,5j garantie veronderstel ik dat hij het langer dan 3j zal volhouden en dan vind ik +/-100€ incl verzendingskosten een koopje :knipoog

Ik heb dacht ik 2j geleden voor mijn golf 3 TD 70 of 90€ weet het niet goed meer betaald voor enkel een achterste pot bij een lokale onderdelen shop (dus ook geen origineel maar wel degelijk materiaal).

Grtz J
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door frank884 »

Dat is idd niet een erg hoge prijs de 1e pijp had ik er niet bij die moet je wel aan de Kat lassen
al dan niet leeggemaakt
verder zou ik de originele klemmen die er nu op de uitlaat zitten (die zijn veel breder) die zou ik gebruiken
en niet de bijgeleverde draadeinden.

al zou die het 3 jaar volhouden?? wat ide altijd doet,.... dan is dat 3 tientjes/jaar
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door Jurgen VH »

frank884 schreef:Dat is idd niet een erg hoge prijs de 1e pijp had ik er niet bij die moet je wel aan de Kat lassen
al dan niet leeggemaakt
verder zou ik de originele klemmen die er nu op de uitlaat zitten (die zijn veel breder) die zou ik gebruiken
en niet de bijgeleverde draadeinden.

al zou die het 3 jaar volhouden?? wat ide altijd doet,.... dan is dat 3 tientjes/jaar
Ivm het montage matriaal zou ik idd kijken wat het beste is en desnoods degelijke klemmetjes in de lokale shop halen.
Ik weet eigenlijk niet of de cat leeg is maar éénmaal ik toch :werkaanT4 dan check ik het even en indien hij nog niet leeg is klop/boor ik hem wel effe leeg want in apenland B mag een catvervanger natuurlijk niet :muur :muur :toppie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door frank884 »

de originele klemmen dat is dik materiaal die houden het best nog wel een tijdje vol
alleen de bouten dat is zws flex erin, en een paar nieuwe bouten
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door Jurgen VH »

frank884 schreef:de originele klemmen dat is dik materiaal die houden het best nog wel een tijdje vol
alleen de bouten dat is zws flex erin, en een paar nieuwe bouten
Thx for the info Frank :zwaai
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door Jurgen VH »

Ik heb de uitlaat van mijn 2de linkje gekocht (zie 1ste post) en gisteren is het aangekomen, nu nog de tijd vinden om het ding er onder te hangen :nuts
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door Jurgen VH »

Het is gelukt, ik heb het geluk gehad dat mijn schoonouders gisteren namiddag op de kleine konde letten en heb de uitlaat geplaatst. Al een geluk dat ik de volledige uitlaat genomen had en niet enkel de achterste pot want de hele uitlaat was rot wat ik al een beetje dacht omdat de middelste pot al aant vervellen was toen ik naar het probleem van de achterste pot keek :knipoog achterste buis was afgebroken net voor de achterste pot, middelste pot was aant vervellen, slip on gedeelte van voorste buis naar de middelste pot was al zo rot dat toen ik de buizen uit mekaar wou schuiven dit niet uit mekaar schoof maar uit mekaar brak :ie

Mijn bevindingen van deze verkoper http://www.benl.ebay.be/itm/Auspuff-VW- ... 43af86c481" onclick="window.open(this.href);return false; alles is tip top in orde :knipoog alles is (snel) geleverd en was zoals op de foto afgebeeld met alle montage materiaal erbij. Het enige wat je zelf nog moest bij kopen waren nieuwe vijzen en moeren voor de ophang beugels en een verbredingsstuk, hiermee bedoel ik van de cat naar de nieuwe buis, de buis van de cat was iets te smal om op de nieuwe buis van de uitlaat te zetten dus stukje gekocht in de lokale autoshop en dit op de buis van de cat geplaatst zodat deze dikker werd en paste op het slip on gedeelte van de nieuwe buis :knipoog hiervoor moest je wel de buis die na de cat komt afslijpen en dan de nieuwe slip on met bijgeleverde beugel bevestigen en NIET lassen zoals dit blijkbaar in de meeste gevallen is.
Verder paste alles perfect al diende je de slip on stukken wel ietsje open te plooien zodat het gemakkelijker in mekaar zou passen :lach en zeker als je dit doet zonder put of brug, ik heb alles op de grond gedaan nu heb ik het geluk dat mijne wss heel zware veren heeft en deze dus met zijn kont de lucht in steekt (wordt nog veranderd in de toekomst zou graag een setje VW met licht grijze markering er onder hebben :knipoog )

Mijn cat was nog niet leeg maar zag er wel nog top uit van binnen maar na 2 minuutjes werk is hij nu wel leeg :yes

Hopelijk ben ik nu een paar jaar safe op uitlaat gebied :driveT4
Henny M
Berichten: 262
Lid geworden op: 02 sep 2010, 22:13
Locatie: Veldhoven (NBr.)

Re: Ebay uitlaat vraagje.

Bericht door Henny M »

Hallo Jurgen,
Waarom moet de "Kat"leeg?
gr, Henny
Plaats reactie