Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kabel doorgebeten....

vragen over de T4
Plaats reactie
T4-Ries
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:45
Locatie: Laren (gld)

Kabel doorgebeten....

Bericht door T4-Ries »

Hoi allemaal, ik ben nieuw op het forum, maar volg het sinds ik in maart een blauwe 2,5 TDI, T4 uit 2003 heb aangeschaft. (88pk versie)
Biddinghuizen ben ik ook heen geweest wat erg leuk was.

Het volgende heb ik al wel gehad met de bus...kabel doorgebeten door een steenmarter. Hierdoor viel de toerenteller uit, de cruise control werkte niet meer en de benzinemeter ging van links naar rechts wanneer ik een bocht pakte. Ik heb het beestje al zien lopen en ben ook niet de enige in de straat die door het beestje is bezocht.......heeft iemand nog tips om deze beestjes te weren???
Verder slipt de koppeling wel eens door wat natuurlijk al bekend is.

Ik probeer de site elke dag wel een keer te bekijken, dus tot horens dan maar.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

marter

Bericht door j.d.hukema »

Ga eens naar http://www.conrad.nl en dan naar de auto afdeling daar bieden ze marter verjagers aan .

dick
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

marter

Bericht door The Indian*701* »

Heb ik ook gehad en het beestje liep vrolijk iedere avond langs en in me bussie.
Liet zelfs botten en andere gebeente onder de moterkap liggen.

Uiteindelijk heb ik er WC blokjes in gelegd....iK HEB HEM NIET MEER GEZIEN....

Echter de vorige week merkte ik dat hij toch weer langs is geweest ( schuimrbber verder afgeknaagd....
Gelukkig verder geen slangen of wat anders ( ff afkloppen op het hout)...

Tja WC blokjes??? helpt het of nieh? je moet het gewoon prberen.
Bij Conrad hebben ze idd zo'n pieptoestelletje voor onder de kap.....

Ik heb er zelf geen ervaringen mee dus daar ik niets over zeggen.

Suc6 en sterkte
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

er doen diverse verhalen de ronde over het weren van marters.

naast de toestelletjes die bij conrad en diverse automaterialen handels verkrijgbaar zijn, zijn er nog huis-tuin-en-keuken-middeltjes die weleens de revue passeren:

-wc- blokjes in de motorruimte hangen (moet natuurlijk wel zo nu en dan vervangen omdat de geur sterk genoeg moet zijn)

-gebruike koffiefilter (met de koffie er nog in) ook regelmatig vernieuwen uiteraard

-lapje met urine geur van natuurlijke vijand van marter ook hier weer, het is een geur die dus ververst moet worden.

Ik heb zelf nooit schade gehad door een marter (niet meer dan isolatie matjes en slechts licht aangeknaagd rubber) en heb deze oplossingen nooit geprobeerd. Ik weet dus ook niet of het werkt.

Bougiekabels (bij benzine autos) en siliconenhoudende isolatie van electrische kabels van flexibele electrabuis schijnt deze kabels ook afdoende te kunnen beschermen. (hoe je de rest (slangen etc)moet beschermen weet ik dan ook niet.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie