Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gaspendaal

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
california bussie
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:30

gaspendaal

Bericht door california bussie »

Goedenmiddag
even een kleine vraag !! ik heb een california bus (ingevoerd) al weer een paar jaar in mijn beheer en wel tot volle tevredenheid ,Natuurlijk zijn er altijd wel dingen voor verbetering vatbaarzijn :wjw ,maar alles op zijn tijd .Eerst mijn roestprobleem opgelost (zie mijn verhaal roestig probleem ) en nu omdat ik vermogen verlies had ,de bus laten uitlezen door renee .en wat resulteerde in een nieuwe lmm (pierburg met het nr 7.18221.51.0) die dus geplaatst ,en een slecht gedeelt van een vacuum slang vernieuwd. wat resuteerde in een goede verbetering .Maar nu kom ik tot de ontdekking dat het gaspedaal erg laag ligt ,.
Maar ik kan zelf geen gaskabel vinden ,Is dit gaspedaal dan electronisch?? Er is een kleine speling in het pendaal ,bij het indrukken .Toerental komt bij stilstand van de bus en volledig ingedrukt pendaal tot 4000 toeren
Motor loopt mooi rond en rookt niet en geen tot weinig olie verbruik 220155 km :T44EVER
motor is acv tdi bouwjaar 1996
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: gaspendaal

Bericht door Lammert »

Hallo, :driveT4 ik heb ook een '96 er ACV gehad. Had ik problemen met mijn gaspedaal, bleek er een terug roep actie geweest te zijn, waarbij het servo motortje of hoe je hem ook noemt, niet goed bediend werd. Dat is toen kostenloos gerepareerd. Kun je nagaan of jou bus ook deze reparatie gehad heeft.
Ik doe maar een gooi. :werkaanT4
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
california bussie
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:30

Re: gaspendaal

Bericht door california bussie »

bedankt voor je re ,maar ik kan niet nagaan of datgene gebeurt is ,,zal proberen dat te achterhalen !! zal moeilijk worden in duitsland
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: gaspendaal

Bericht door DNS »

Weet niet hoe goed je duits is, maar misschien heb je hier iets aan:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G79_(Gaspedalstellung)

Is elektrisch bij de TDI, maar als je niet de max. uitslag haalt zou ik eerst de bevestigingspunten even nakijken.
Misschien een wat metaalmoeheid op gewoon wat verzakt.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
julien
Berichten: 270
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:58
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: gaspendaal

Bericht door julien »

Is idd elektronisch en bij mijn 97'er bij volgas 4800 toeren.
je kunt met vagcom uit lezen of je pedaal wel tot 100 % komt bij volgas.
Anders kan je nog originele dop onder gaspedaal eruithalen en vervangen voor bout en net zo ver indraaien tot je wel aan 100% komt.

Gr Julien
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW

:T44EVER
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: gaspendaal

Bericht door heartbeat »

Je kan evt de rekeningen inzien die men in duitseland gedaan heeft, als dit bij een VW dealer gebeurt is natuurlijk,
bij de dealer in ELSA kunnen ze dit zien met je chassis nummer

grt rob

lukt het niet mail mij je chassis nummer dan zal ik kijkken wat ik voor je kan doen
Rob & Lize
Plaats reactie