Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

oliedruk lampje knipperd

vragen over de T4
Plaats reactie
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

oliedruk lampje knipperd

Bericht door pa2jbv »

Hoi allen,
Allereerst gelukkig nieuwjaar.
oudejaarsdag ben ik bus gaan wassen in de wasstraat, tevens 1 ltr motorolie gekocht 15w40 geschikt voor turbo.
1/2 ltr bijgevuld. Thuis gestopt na 3 uren motor gestart toen het oliedruk lampje begon te knipperen , een aantal
keren, rustig wat gas gegeven knipperen was afgelopen. weggereden begon het lampje weer te knipperen. Na een aantal keren
was ook dat afgelopen. Volgende dag jawel eerst geknipper. Bus rijdt prima geen geratel of andere gekke geluiden.
Thuis gekomen de rekening van de vorige onderhoudsbeurt ingekeken zit er 10w40 in in plaats van 15w40 in kan dat
zoveel uitmaken. Mijn bus is een 1.9 td van 1998.
Groeten jan
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: oliedruk lampje knipperd

Bericht door Pascal-141 »

Aan de olie kan het niet liggen dat dat lampje gaat knipperen , zoveel verschil maakt het niet (15w40 tegenover 10w40) .
Maar het is toch niet aan te raden om verschillende types olie te gaan mengen . De 1.9TD is daar minder gevoelig voor , maar sommige motor draaien gewoon in de soep bij verkeerde olie :knipoog

Het knipperende lampje kan wel meerdere oorzaken hebben , waaronder : slecht oliedrukcontact , printplaat achter tellers slecht contact , slechte massaverbinding ,enz ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Re: oliedruk lampje knipperd

Bericht door pa2jbv »

dankjewel voor een reactie. Momenteel is het knipperen afgelopen.
Dus ik vergeet het maar als het toch iets ernstigs is merken we vanzelf.
Aan het eind van 2013 wil ik de bus verkopen, van 1998 1.9 td kampeerauto op kenteken wat kan zoiets opbrengen.
groet jan
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Re: oliedruk lampje knipperd

Bericht door pa2jbv »

Lampje begon na verloop van een week toch weer te knipperen. Nieuwe olie erin was niet de oplossing. Twee nieuwe sensors nu lijkt het goed.
groet jan
Plaats reactie