Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Trekhaak zelf monetern vw t5 california 2012

vragen over de T5
Plaats reactie
nomade
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 jan 2013, 10:10

Trekhaak zelf monetern vw t5 california 2012

Bericht door nomade »

is het zelf te doen om een trekhaak te monteren, ik heb een nieuwe met alle bouten liggen
en...... ik lees allerhande verhalen over een ingewikkelde kabelboom. Is het niet mogelijk om ''gewoon'' vanaf de achterlichten de voorzieningen af te tappen?
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: Trekhaak zelf monetern vw t5 california 2012

Bericht door JanP »

Als je vanaf de achterlichten aansluit krijg je waarschijnlijk foutmeldingen als je met een aanhanger rijdt (hoger stroomverbruik).
En voor dat hogere stroomverbruik is je bedrading misschien ook te dun? (oververhitting, kortsluiting, brand, uitsluiting van verzekering..)
Verder zijn de meeste kabelsets zo gemaakt dat de mistlamp van de auto wordt uitgeschakeld als er iets achterhangt.
En ongetwijfeld zijn er nog een aantal redenen te vinden om toch voor een kabelset te kiezen.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Trekhaak zelf monetern vw t5 california 2012

Bericht door Oviivo »

Je koppt een (bijna) nieuwe California en je gaat jezelf een paar tientjes besparen op een kabeltje :ie

Ieder zijn ding, maar ik zou daar wat ruimer denken, maar wellicht ben ik dief van eigen portemonnee ... :bonk
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Trekhaak zelf monetern vw t5 california 2012

Bericht door ratlookcalifornia »

misschien een optie die ik zelf ook wel eens gebruik....zelf monteren en alles op de juiste plek brengen en dan het aansluiten (inregelen) overlaten aan de dealer. Scheelt veel tijd (kosten). Succes ( en pica`s zijn welkom ;-) )
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Trekhaak zelf monetern vw t5 california 2012

Bericht door Pascal-141 »

nomade schreef:is het zelf te doen om een trekhaak te monteren, ik heb een nieuwe met alle bouten liggen
en...... ik lees allerhande verhalen over een ingewikkelde kabelboom. Is het niet mogelijk om ''gewoon'' vanaf de achterlichten de voorzieningen af te tappen?
De trekhaak monteren is simpel
Afbeelding

Je moet alleen zien dat je een voertuigspecifieke kabelset erbij hebt , dan is het gewoon plug en play . (dus inderdaad gewoon met stekkertje inpluggen zoals omschreven bij de handleiding in het kabelsetje)

Afbeelding

Zelf gaan draadjes losmaken , verbinden , solderen enz zou ik in de tegenwoordige canbus tijd niet meer gaan doen ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie