Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

GT-autoalarm

vragen over de T4
Plaats reactie
Hvromans
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 dec 2012, 13:35

GT-autoalarm

Bericht door Hvromans »

Naar alle tevredenheid heb ik nu een klein half jaar een T4 California bj 2000. Ik zit nog steeds in de verkennende fase, het forum heeft me inmiddels al veel wijzer gemaakt. Hopelijk lukt dat ook mbt de werking van het alarm. Ik denk intussen te weten dat het om het merk GT gaat vanwege de vorm van de handbediening (foto 1). Linksonder in de cabine vlak tegen het koppelingspedaal zit een zwart kastje waarvan ik vermoed dat dit het zenuwcentrum is (foto 2). Er zit een aan/uitschakelaar op (foto 3) en op het dashboard knippert een rood ledlampje (foto 4) sinds ik het alarm uitgeprobeerd heb. Voorheen brandde dit lampje niet, nadat ik enkele keren het alarm af heb laten gaan (sirene en knipperlichten) knippert het in een vaste volgorde van 1x en vervolgens 3x achtereen enzovoorts. Mijn vraag is hoe is de precieze procedure van in- en uitschakelen en hoe kan ik het systeem resetten dan wel het ledlampje uitschakelen. Op de afstandsbediening zitten twee knoppen, waarvoor is de kleinste? En wat is de functie van de aan/uitschakelaar, wat gaat Ein en Aus.
Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe het werkt zodat ik het alarm ook daadwerkelijk kan gebruiken. In deze tijd van veelvuldige diefstal van VW-bussen lijkt dat geen overbodige luxe meer. Met vriendelijke groet, Henk.
P.s. Het lukt me niet om een foto bij te voegen: het bestand is te groot. Hoe pak ik dat weer aan?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: GT-autoalarm

Bericht door Multivan Generation »

bijlagen mogen maximaal 250 Kb groot zijn.
Je kunt ze verkleinen met bijvoorbeeld paint(windows pc),
en dan het formaat wijzigen door op formaat wijzigen en hellen te drukken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: GT-autoalarm

Bericht door René »

Mogelijk dat je een type nr op de regelunit kunt achterhalen. Dat kun je in google ingeven en hoogst waarschijnlijk gaat er een mooi documentje voor je open waar al jouw vragen in beantwoord worden.
Misschien niet het antwoord wat je verwacht, maar wel een mogelijke oplossing.

Grtzzz Rene
Hvromans
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 dec 2012, 13:35

Re: GT-autoalarm

Bericht door Hvromans »

Hvromans schreef:Naar alle tevredenheid heb ik nu een klein half jaar een T4 California bj 2000. Ik zit nog steeds in de verkennende fase, het forum heeft me inmiddels al veel wijzer gemaakt. Hopelijk lukt dat ook mbt de werking van het alarm. Ik denk intussen te weten dat het om het merk GT gaat vanwege de vorm van de handbediening (foto 1). Linksonder in de cabine vlak tegen het koppelingspedaal zit een zwart kastje waarvan ik vermoed dat dit het zenuwcentrum is (foto 2). Er zit een aan/uitschakelaar op (foto 3) en op het dashboard knippert een rood ledlampje (foto 4) sinds ik het alarm uitgeprobeerd heb. Voorheen brandde dit lampje niet, nadat ik enkele keren het alarm af heb laten gaan (sirene en knipperlichten) knippert het in een vaste volgorde van 1x en vervolgens 3x achtereen enzovoorts. Mijn vraag is hoe is de precieze procedure van in- en uitschakelen en hoe kan ik het systeem resetten dan wel het ledlampje uitschakelen. Op de afstandsbediening zitten twee knoppen, waarvoor is de kleinste? En wat is de functie van de aan/uitschakelaar, wat gaat Ein en Aus.
Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe het werkt zodat ik het alarm ook daadwerkelijk kan gebruiken. In deze tijd van veelvuldige diefstal van VW-bussen lijkt dat geen overbodige luxe meer. Met vriendelijke groet, Henk.
P.s. Het lukt me niet om een foto bij te voegen: het bestand is te groot. Hoe pak ik dat weer aan?
Met de tip van Multivan Generation nu de bijbehorende foto's. Overigens het programma Easy Resize Classic waar Matje 86 naar verwijst is niet (meer) gratis maar kost 7 euro.
afstandsbediening.jpg
afstandsbediening.jpg (25.02 KiB) 1767 keer bekeken
Bijlagen
schakelaar.jpg
black box.jpg
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: GT-autoalarm

Bericht door kikker »

Me vorige auto(VW Bora) had die afstandbediening ook zonder alarm en daar was dat kleine knopje voor open te maken en de grote om hem op slot te doen.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: GT-autoalarm

Bericht door vw_camper »

Gratis Image Resizer die perfect werkt.
Je klikt eenvoudig meerdere files aan in de verkenner en dan rechter muis Resize Pictures.

http://imageresizer.codeplex.com/
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: GT-autoalarm

Bericht door vw_camper »

Gratis Image Resizer die perfect werkt.
Je klikt eenvoudig meerdere files aan in de verkenner en dan rechter muis "Resize Pictures".

http://imageresizer.codeplex.com/
Groeten, Bert
Hvromans
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 dec 2012, 13:35

Re: GT-autoalarm

Bericht door Hvromans »

vw_camper schreef:Gratis Image Resizer die perfect werkt.
Je klikt eenvoudig meerdere files aan in de verkenner en dan rechter muis "Resize Pictures".

http://imageresizer.codeplex.com/
Bert bedankt voor de tip. Werkt inderdaad erg makkelijk en is nog gratis ook.
Jammer dat ik nog geen handleiding heb hoe het alarm te gebruiken is. Dus als iemand op het forum mij nog verder kan helpen hiermee, erg graag!
Groeten, Henk.
Plaats reactie