Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Draaiplateau en Hollandia Schuifdak vraag.

vragen over de T4
Plaats reactie
Wild pigeon
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2013, 14:45
Locatie: Utrecht

Draaiplateau en Hollandia Schuifdak vraag.

Bericht door Wild pigeon »

Hi Allemaal,

Zojuist heb ik een berichtje achtergelaten in het voorstel forum, en nu gelijk mijn eerste vraag :)
Ik heb de search gebruikt maar vond helaas nog geen duidelijk antwoord.

Draaiplateau
Ik wil graag mijn bijrijderstoel (T4, 2.5TDI uit 1998) voorzien van een draaiplateu, nu heb ik o.a. deze duitse site gevonden: http://www.freizeitwelt.de/Sitze_und_Dr ... 01515.html maar die verkoopt zoveel verschillende versies....
Wie kan mij vertellen welke ik moet hebben voor deze stoel:

Afbeelding


Hollandia schuifdak
In mijn busje zit een mooi electrisch Vermeulen Hollandia schuifdak.
Sinds gisteren begint deze echter flink te lekken, ik heb hem al goed schoongemaakt maar dat was helaas niet voldoende.
Heeft iemand tips voor een bedrijf in de regio Utrecht die kan helpen (nieuwe rubbers?) met een dergelijk probleem?
Afbeelding

dank dank! :yes
Gebruikersavatar
Bertel388
Berichten: 127
Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:11
Locatie: Kop van Overijssel

Re: Draaiplateau en Hollandia Schuifdak vraag.

Bericht door Bertel388 »

Vermeulen Hollandia bestaat al jaren niet meer. Deze zijn ooit overgenomen door Webasto.

Je kunt voor inbouw/reparatie terecht in Roosendaal of Kampen. In beide vestigingen zijn inbouwstations gevestigd. Als het alleen om afdichten gaat, zijn de kosten denk ik nog wel te overzien. Wat het dichtste bij is voor jou weet ik niet, ik vermoed Roosendaal?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Draaiplateau en Hollandia Schuifdak vraag.

Bericht door Harry 341 »

Hollandia bestaat nog steeds maar is nu onderdeel van webasto....inbouwers zitten door heel nederland....
http://www.ace-auto.eu/open-dak-inbouwen" onclick="window.open(this.href);return false;

En..waar lekt het dak?
Langs het glas of via de rand?
In dat geval is de kit "op"...en is de enige remedie uitbouwen en opnieuw kitten met bijv. sikaflex.
Laatst gewijzigd door Harry 341 op 23 mei 2013, 09:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33910
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Draaiplateau en Hollandia Schuifdak vraag.

Bericht door Multivan Generation »

Wild pigeon schreef: In mijn busje zit een mooi electrisch Vermeulen Hollandia schuifdak.
Sinds gisteren begint deze echter flink te lekken, ik heb hem al goed schoongemaakt maar dat was helaas niet voldoende.
Hoi,
Ik ben eens met iemand mee geweest die hetzelfde probleem had.
We zijn toen in Roosendaal geweest.

De tip die de monteur daar gaf:
heel goed schoonmaken met groene dreft afwasmiddel en een oude tandenborstel (neem een hoge concentratie dreft).
Laat dit drogen en wrijf de nu soepeler geworden rubbers in met talkpoeder.

Probleem was hierna opgelost :knipoog

Misschien werkt het voor jou ook?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Draaiplateau en Hollandia Schuifdak vraag.

Bericht door matje86 »

http://www.ebay.de/itm/VW-Bus-T4-Drehko ... 5d3f0b7176" onclick="window.open(this.href);return false;

gem prijs 160 euro ecl verzenden , je kan ook potijk in almelo ff bellen die kunnen het voor ongeveer dezelfde prijs (220 euro) leveren
of http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

vaste prijs hoef je niet te bieden :lach http://www.ebay.de/itm/VW-Bus-T4-Drehko ... 5d341f3d66" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door matje86 op 23 mei 2013, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Draaiplateau en Hollandia Schuifdak vraag.

Bericht door Harry 341 »

Nog even...voel ook even of er geen steentjes of blaadjes/takjes onder het rubber zitten...zo ja dan een botte schroevendraaier met op het uiteinde een oude doek onder het rubber doorhalen...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Wild pigeon
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2013, 14:45
Locatie: Utrecht

Re: Draaiplateau en Hollandia Schuifdak vraag.

Bericht door Wild pigeon »

Snelle reacties hier, ik ben nog iets langzamer :lach

Ik zal nogmaals mijn dakje poetsen met Dreft en talkpoeder, ben benieuwd!
Op dit moment heb ik hem iig maar tijdelijk met Ducktape afgeplakt. dit helpt, dus ik denk dat het toch echt bij het raam lekt en niet tussen het rubber en dak. (de ducktape zit op het rubber & niet er overheen)


Begrijp ik het goed dat ik voor het draaiplateau opzoek moet naar ééntje voor een Caravelle stoel? (sorry voor de domme vraag :muur )
Voorheen heb ik altijd een T3 gereden, dus de T4 is voor mij nog redelijk nieuw :ie
Op dit moment een bod uitgebracht op Ebay, kijken hoe dat loopt en anders toch hier in NL ééntje halen.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Draaiplateau en Hollandia Schuifdak vraag.

Bericht door matje86 »

Wild pigeon schreef: Begrijp ik het goed dat ik voor het draaiplateau opzoek moet naar ééntje voor een Caravelle stoel? (sorry voor de domme vraag :muur )

Op dit moment een bod uitgebracht op Ebay, kijken hoe dat loopt en anders toch hier in NL ééntje halen.
je hebt er een nodig voor stoel na 96 (de stof is niet van belang :knipoog jij hebt de caravelle bs stof)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Wild pigeon
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2013, 14:45
Locatie: Utrecht

Re: Draaiplateau en Hollandia Schuifdak vraag.

Bericht door Wild pigeon »

Gezien de non-stop regen heb ik de ducktape nog even op mijn dak laten zitten...
Maar inmiddels wel een draaiplateau besteld.

160,- incl. verzendkosten bij: http://drehkonsole.com ze verkopen ook via ebay, alleen via hun eigen website is het iets goedkoper :ikrij
Plaats reactie