Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koppeling

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Koppeling

Bericht door Jos M »

Bij mijn T4 uit 1999 (TDI 65/88) is het druklager, koppelingplaat en hulpcilinder vervangen, Ik kan niet op een normale manier weg rijden, hij stoot bij het wegrijden en ook het overschakelen gaat niet soepel, de monteur vond het niet uitzonderlijk en geeft de km stand (380000) en misschien de slechte schokbrekers de schuld. Het lijkt mij toch echt in de koppeling te zitten. Voor de reparatie geen enkel probleem, alleen bij stilstand en draaiende motor hoorde je een geluid dat weg was als je de koppeling in trapte, vandaar vervanging van het druklager en toen bleek ook dat de koppelingsplaten waren versleten deze ook vervangen
Misschien hier iemand een idee?
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33890
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koppeling

Bericht door Multivan Generation »

ik gok er op dat het gaffeltje wat je vaste druklager bedient, is losgeschoten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: Koppeling

Bericht door Jos M »

waar zit dit ergens Peter, dan kan ik het in de vraagbaak opzoeken en weet ik waar je over praat
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33890
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koppeling

Bericht door Multivan Generation »

zie de bijlage.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: Koppeling

Bericht door Jos M »

Naar gaffeltje nog niet gekeen, moet de boel eerst uit elkaar, hebben nu de koppelings cilinder vervangen, koppeling gaat nu een stukje zwaarder maar probleem nog niet helemaal opgelost, wel iets beter maar dat kan ook komen omdat ze de inspuitings tijd iets anders hebben gezet. Soms ontkoppeld hij redelijk en de andere keer is het hopeloos, het ergste is als ik de koppeling laat opkomen, als ik tijdens het rijden de koppeling intrap zonder te schakelen voel je ook bonken, de ene keer erger dan de andere keer en soms niet.
Nog ideeen
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: Koppeling

Bericht door Jos M »

Nog even een update, een paar weken terug het spul er weer onder uit geweest en massa vlieg wiel vervangen en probleem opgelost, garage had al vaker koppeling vervangen bij T4 zonder vervanging vliegwiel en dat gaf geen probleem, deze keer dus wel.
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Plaats reactie