Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorgloeilampje knippert

vragen over de T5
Plaats reactie
turboton
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:04
Locatie: Nijverdal

Voorgloeilampje knippert

Bericht door turboton »

Vandaag ging onder het rijden het voorgloeilampje knipperen. Ik reed 120, moest stoppen voor een stoplicht en was ineens het vermogen kwijt toen ik weer optrok. Ik zag dat het voorgloeilampje knipperde en ben verderop gestopt, motor uitgezet, weer gestart en vervolgens was het lampje uit. Nu rijdt de auto weer normaal. Het betreft een 180 pk DSG. Wie weet wat dit kan zijn? Alvast bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Voorgloeilampje knippert

Bericht door robertTREBOR »

kan heel veel zijn o.a. verstopt roetfilter.
maar de enige en juiste wijze van aanpak is : de fout uitlaten lezen via de OBD stekker door de dealer.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
turboton
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:04
Locatie: Nijverdal

Re: Voorgloeilampje knippert

Bericht door turboton »

Ik heb een afspraak gemaakt bij de dealer en laat hem woensdag uitlezen. De auto is nog nieuw en heeft nog geen 7000 km gelopen dus een verstopt roetfilter lijkt me vreemd maar je weet het maar nooit. In ieder geval bedankt voor de reactie.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Voorgloeilampje knippert

Bericht door robertTREBOR »

Leuk als je nog even laat weten wat het geweest is :-)
Wel snel hoor na 7000 km al in de noodloop
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorgloeilampje knippert

Bericht door ronald tdi »

ja laat even weten wat het is/was.
En je hebt garantie dus laat ze goed, en dan ook goed alles nakijken.

Uit de lees ervaring wil dat nog wel eens verschillen bij de stealers :nuts
turboton
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:04
Locatie: Nijverdal

Re: Voorgloeilampje knippert

Bericht door turboton »

Er schijnt een probleem te zijn met de 180 pk motoren want er zijn er 5 hier in de regio en landelijk veel meer. Bij uitlezen geeft deze aan dat de laaddruk is overschreden terwijl dat niet zo is. Toen ik naar de dealer reed viel bij 130 km op de snelweg zo ineens de trekkracht weg. Ik merkte dat de snelheid omlaag ging en gaf gas bij, maar de auto reageerde niet en zakte tot 110 km. Dit was wel mooi want zo konden ze hem direct uitlezen bij de dealer. Men heeft de auto gereset zodat ik voorlopig weer verder kan rijden, maar het probleem is nog niet opgelost omdat men bij VW nog niet weet hoe dit moet worden opgelost. Het is in ieder geval bekend en als ze een oplossing hebben krijg ik bericht of anders als er weer problemen zijn, terug naar de dealer. Ik wacht maar af hoe het verder verloopt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik prima ben geholpen en ook gratis een vervangende auto heb meegekregen.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Voorgloeilampje knippert

Bericht door Leo45 »

Bij de auto van mijn werkgever zat er een haarscheurtje in het aluminium bij de aanzuiging van de turbo. Als de motor koud is gebeurt er niets dan rijdt tie prima maar als die warm wordt gaat het mis. Geen turbo en dus geen vermogen, e.e.a vervangen en klaar was ik.
het oliedruklampje brandde toen ook als het fout ging.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Voorgloeilampje knippert

Bericht door jacobsentertainment476 »

Sorry ik wil niet negatief inhaken, maar VW bouwt weer een auto, het heeft een kinderziekte maar men weet niet hoe het op te lossen. En met andere woorden rij maar fijn door als er een oplossing is fixen we dat. En erger nog rijdt U maar fijn door en blijf in ons vertrouwen ??

Persoonlijk had ik de auto er niet eerder vandaan gehaald dan dat die klaar was. Of was de VW stal uitgereden met een nieuwe, je koopt toch geen auto met 180pk om er vervolgens in de noodloop 110km/h mee te kunnen rijden ? je hebt het niet over een zak suiker die nat geworden is toch.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie