Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 rammelt bij stationair
T5 rammelt bij stationair
Goedenavond, ik ben de trotse eigenaar van een T5 2.5. Hij heeft 220.000 km gelopen. de motor loopt als een zonnetje alleen bij stationair zit er een lelijke rammel in. Als ik dan het stuur helemaal naar het eind draai en daar vasthoud dan is het minder of zelfs weg. Ook als ik de koppeling intrap lijkt het minder te zijn.
Wie heeft er tips over wat dat kan zijn? Alvast bedankt! Grt, André
Wie heeft er tips over wat dat kan zijn? Alvast bedankt! Grt, André
Laatst gewijzigd door AndrevdB op 06 sep 2013, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: T5 rammelt bij stationair
Je geeft het antwoord zelf al
Ik heb hetzelfde ook gehad, ook die ratel bij stationair en verschil in geluid wanneer je aan het stuur draaide.
Suc6 Edje

Ik heb hetzelfde ook gehad, ook die ratel bij stationair en verschil in geluid wanneer je aan het stuur draaide.
Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: T5 rammelt bij stationair
Oké, en hoe heb je dat uiteindelijk verholpen dan?edjeraketje schreef:Je geeft het antwoord zelf al![]()
Ik heb hetzelfde ook gehad, ook die ratel bij stationair en verschil in geluid wanneer je aan het stuur draaide.
Suc6 Edje
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: T5 rammelt bij stationair
1 nieuwe pomp erop en het was weer in orde.
Ik had er nog 1 liggen dus ik kan je niet vertellen wat ze normaal kosten.
Front in service stand zetten en dan heb je voldoende ruimte om te sleutelen maar ik pak meestal de bumper en koelerpakket ervoor weg.
Gr Edje
Ik had er nog 1 liggen dus ik kan je niet vertellen wat ze normaal kosten.
Front in service stand zetten en dan heb je voldoende ruimte om te sleutelen maar ik pak meestal de bumper en koelerpakket ervoor weg.
Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: T5 rammelt bij stationair
Oké, dank voor je reactie. Ga ik dat proberen.
Re: T5 rammelt bij stationair
Toch nog even een vraag; Heeft die pomp ook te maken met de koppeling? Want als ik de koppeling half intrap is het geluid ook bijna weg, in 't ieder geval veel minder. Het is een niet zomaar een irritant geluidje maar een harde ratel.
Re: T5 rammelt bij stationair
Kan het te maken hebben met het 2 massa vliegwiel? Deze hoorde ik vandaag ook. Zelf nooit van gehoord. Maar omdat de ratel én reageert op de koppeling én op de stuurpomp?
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: T5 rammelt bij stationair
Wanneer het je 2delig massavliegwiel zou zijn dan zou je bij oa bij het weg rijden ook een klapperend gevoel kunnen/moeten hebben. Ik had idd ook dat wanneer ik de koppeling indrukte dat het geluid anders werd. T
Blijft natuurlijk lastig om " op afstand" een diagnose te stellen adhv waarneming/ verwoordingen van de persoon aan de andere kant van het scherm
Gr Edje
Blijft natuurlijk lastig om " op afstand" een diagnose te stellen adhv waarneming/ verwoordingen van de persoon aan de andere kant van het scherm

Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 sep 2013, 15:27
Re: T5 rammelt bij stationair
edjeraketje schreef:1 nieuwe pomp erop en het was weer in orde.
Ik had er nog 1 liggen dus ik kan je niet vertellen wat ze normaal kosten.
Front in service stand zetten en dan heb je voldoende ruimte om te sleutelen maar ik pak meestal de bumper en koelerpakket ervoor weg.
Gr Edje
ik heb het ook! welke pomp bedoel je dan?
edit de stuurpomp?
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: T5 rammelt bij stationair
Ja idd de stuurpomp.touareg-holland schreef:edjeraketje schreef:1 nieuwe pomp erop en het was weer in orde.
Ik had er nog 1 liggen dus ik kan je niet vertellen wat ze normaal kosten.
Front in service stand zetten en dan heb je voldoende ruimte om te sleutelen maar ik pak meestal de bumper en koelerpakket ervoor weg.
Gr Edje
ik heb het ook! welke pomp bedoel je dan?
edit de stuurpomp?
Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: T5 rammelt bij stationair
Inmiddels de pomp en het 2 massavliegwiel vervangen. Hij rammelt wel minder maar de rammel zit er nog steeds. Als je het stuur draait dan wordt het minder. Als hij koud is rammelt hij niet en loopt ie prachtig. Kan het aan de olie liggen? Te dun?
Grt, André
Grt, André
Re: T5 rammelt bij stationair
Ja zou kunnen ,
Geen koelwater verbruik toevallig?
Of slecht starten smorgens?
Anders tussen tandwiel afstellen
Geen koelwater verbruik toevallig?
Of slecht starten smorgens?
Anders tussen tandwiel afstellen
T5 2.5tdi dsg dq500 multivan highline lwb
Hp-drivetech airride /accuair e-level
H&r stabi set
22" rial daytona
Porsche bigbrake 380x38mm
335pk 687nm
Hp-drivetech airride /accuair e-level
H&r stabi set
22" rial daytona
Porsche bigbrake 380x38mm
335pk 687nm
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 aug 2021, 16:52
Re: T5 rammelt bij stationair
André,
Heb je uiteindelijk de oplossing nog gevonden?
Mijn T5 heeft exact hetzelfde probleem.
Het vervangen van de stuurpomp bracht helaas geen oplossing...
Heb je uiteindelijk de oplossing nog gevonden?
Mijn T5 heeft exact hetzelfde probleem.
Het vervangen van de stuurpomp bracht helaas geen oplossing...