Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wegwerken roest
Wegwerken roest
Hallo allemaal,
Mijn T4 campertje is technisch en qua interieur prima in order, maar vertoont op de gebruikelijke plaatsen (randen wielkasten, onderrand voorruit) roest en lichte lakschade van bijvoorbeeld steenslag en op achterdeur door aanstoten met fiets tijdens op het rek hijsen. Omdat hij verder nog makkelijk een aantal jaar mee kan wil ik daar graag iets aan laten doen. Iemand nog tips waar dat netjes en betaalbaar kan? (woon in Amsterdam)
Mijn T4 campertje is technisch en qua interieur prima in order, maar vertoont op de gebruikelijke plaatsen (randen wielkasten, onderrand voorruit) roest en lichte lakschade van bijvoorbeeld steenslag en op achterdeur door aanstoten met fiets tijdens op het rek hijsen. Omdat hij verder nog makkelijk een aantal jaar mee kan wil ik daar graag iets aan laten doen. Iemand nog tips waar dat netjes en betaalbaar kan? (woon in Amsterdam)
T4 California coach 1.9TD b.j. 1997
Re: Wegwerken roest
Kaal maken en insmeren met lijnolie, deze laten drogen en later er lak overheen. In de scheepsbouw deden ze dat vroeger ook.
- Multivan Generation
- Berichten: 34355
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Wegwerken roest
Hallo Helly,
Volgens mij had Harry een adres:
iets met Heining's hobbyhal of zo iets dacht ik..
Volgens mij had Harry een adres:
iets met Heining's hobbyhal of zo iets dacht ik..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Wegwerken roest
Ja,leuk als je de T4 in de gracht wil gebruiken..mooi is anders..of Hamerite...ook zoiets "moois"...TAGV schreef:Kaal maken en insmeren met lijnolie, deze laten drogen en later er lak overheen. In de scheepsbouw deden ze dat vroeger ook.
Doehetzelf garage heininghobbyhal....net buiten Amsterdam...aan de Heining..mooie ruimte om aan je bus te werken..en deskundig advies van de mannen daar..alle materialen bij de hand en voor zeer leuke prijzen..
Mocht je er eens heen willen...ik ben er regelmatig...mail me maar
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Wegwerken roest
U weet waarschijnlijk niet wat de eigenschap van lijnolie is.Harry 341 schreef:Ja,leuk als je de T4 in de gracht wil gebruiken..mooi is anders..of Hamerite...ook zoiets "moois"...TAGV schreef:Kaal maken en insmeren met lijnolie, deze laten drogen en later er lak overheen. In de scheepsbouw deden ze dat vroeger ook.
Re: Wegwerken roest
Jawel hoor..maar ik denk dat u een boot met een auto vergelijkt...en wellicht wat jaartjes achter loopt...(niet rot bedoelt hoor) 

Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Wegwerken roest
Lijnolie word ook regelmatig in de pleziervaart gebruikt maar dan onder de naam Owatrol.
Om als verf veredeling te gebruiken is mijn mening positief.
Als roest afsluiting ben ik een stuk minder tevreden
Om als verf veredeling te gebruiken is mijn mening positief.
Als roest afsluiting ben ik een stuk minder tevreden
Re: Wegwerken roest
op de scheepvaart gebruikt, roef en tankdeksels, elk half jaar bij werken (de scheepsjongen was er niet blij mee)
nou is dat met 8 mm plaatwerk wel te doen maar of het voor autoplaatwerk geschikt is?

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Wegwerken roest
Lijnolie werkt op zich prima in een aantal gevallen...
echter......................
het lost de rubbers /plastic van onder andere draden en aansluiting op. (niet van alle plastics.... maar van een aantal soorten)
Uit ervaring: ooit binnenzijde achterklep van mijn VM Dogde ingespoten met lijnolie, 2 jaar later sluiting, je zoekt je scheel en vond de rubbertjes van de kentekenplaat zijn "opgelost als snot" door de lijnolie.
echter......................
het lost de rubbers /plastic van onder andere draden en aansluiting op. (niet van alle plastics.... maar van een aantal soorten)
Uit ervaring: ooit binnenzijde achterklep van mijn VM Dogde ingespoten met lijnolie, 2 jaar later sluiting, je zoekt je scheel en vond de rubbertjes van de kentekenplaat zijn "opgelost als snot" door de lijnolie.

Life's no monkey business.........
Re: Wegwerken roest
Misschien is de lijnolie wel goed te gebruiken om sommige plekjes (de winter door te helpen)
en dan in mei juni als het weer een beetje warmer is het op de juiste manier definitief aan te pakken.
en dan in mei juni als het weer een beetje warmer is het op de juiste manier definitief aan te pakken.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Wegwerken roest
Volgens mij staat dat ook in mijn 1e bericht!frank884 schreef:Misschien is de lijnolie wel goed te gebruiken om sommige plekjes (de winter door te helpen)
en dan in mei juni als het weer een beetje warmer is het op de juiste manier definitief aan te pakken.