Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 Multivan inschrijven

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick.c
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:49
Locatie: Antwerpen

t4 Multivan inschrijven

Bericht door nick.c »

Ik ben van plan om er nog een t4 bij te nemen deze keer een multivan dus
heeft er iemand een gedacht van wat dat deze tijd kost om deze in belgie in te schrijven?
Betreft een t4 2.4 van 1992

alvast bedankt
Nick
1.9td
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: t4 Multivan inschrijven

Bericht door thomas b »

Hallo Nick,

Voor mij is de vraagstelling niet geheel duidelijk. Bedoel je de kosten voor het inschrijven van het voertuig bij het d.I.v. (keuring) of de jaarlijkse voertuigenbelasting (tax de circulation); de voertuigenbelasting hangt af van de kw's van de motor. Indien je een 2.4 d (zonder turbo) hebt dan vallen deze kosten reuze mee, aangezien je dan maar 57 kw hebt (= 78 paardekrachten). ik rij zelf een 2.4 verlengde caravelle, dus als je het precies wil weten kan ik even voor jou in mijn boekhouding duiken, maar ik meen uit mijn hoofd.....365 euro op jaarbasis.
daar kijken de Nederlanders van op, of niet soms??

voor de keuring moet je ongeveer 50 euro uitrekken, indien de auto gekeurd is voor de verkoop (= een administratieve keuring voor het op naam zetten van het voertuig, de auto is dan namelijk reeds goedgekeurd.)

groet,

Thomas B.( ook uit belgique)
één, twee, drie (T) vier's
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 Multivan inschrijven

Bericht door Multivan Generation »

Stel je vraag eens op het belgian T4-club forum,
daar weten ze het denk ik, beter als hier.
Of je moet het rechtstreeks aan pascal-141 even vragen.. :knipoog

Doe er je voordeel mee..

Groeten Peter
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: t4 Multivan inschrijven

Bericht door matje86 »

hier is het :wjw http://www.belgian-t4-club.be/newfora/u ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
nick.c
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:49
Locatie: Antwerpen

Re: t4 Multivan inschrijven

Bericht door nick.c »

thomas b schreef:Hallo Nick,

Voor mij is de vraagstelling niet geheel duidelijk. Bedoel je de kosten voor het inschrijven van het voertuig bij het d.I.v. (keuring) of de jaarlijkse voertuigenbelasting (tax de circulation); de voertuigenbelasting hangt af van de kw's van de motor. Indien je een 2.4 d (zonder turbo) hebt dan vallen deze kosten reuze mee, aangezien je dan maar 57 kw hebt (= 78 paardekrachten). ik rij zelf een 2.4 verlengde caravelle, dus als je het precies wil weten kan ik even voor jou in mijn boekhouding duiken, maar ik meen uit mijn hoofd.....365 euro op jaarbasis.
daar kijken de Nederlanders van op, of niet soms??

voor de keuring moet je ongeveer 50 euro uitrekken, indien de auto gekeurd is voor de verkoop (= een administratieve keuring voor het op naam zetten van het voertuig, de auto is dan namelijk reeds goedgekeurd.)

groet,

Thomas B.( ook uit belgique)
Dit moet al weer even geleden zijn heb hem gekocht kan je het opzoeken op de chassisnummer
en de biv word tegenwoordig op de co berekend dit komt uit op
biv 389€
en jaarlijks 549€
1.9td
Gebruikersavatar
benmeynen
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 nov 2013, 10:31
Locatie: Grimbergen, BE

Re: t4 Multivan inschrijven

Bericht door benmeynen »

hallo,

Ik heb vorige maand (december 2013) mijn multivan 2.4D uit '95 ingeschreven (in België),
heb daarvoor 532 EUR verkeersbelasting betaald, nog eens een 50,00 EUR gemeentebelasting en 250,00 euro inverkeersstelling wat dus uitkwam op een 832,00 EUR.

mvg

Ben
2014 T5 GP 2.0 TDI 140 pk in ombouw
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: t4 Multivan inschrijven

Bericht door thomas b »

wil je precies weten wat het je jaarlijks kost om een minibus/ personenwagen te rijden, dan bekijk deze site/ http://financien.belgium.be/nl/binaries" onclick="window.open(this.href);return false; ... -44048.pdf

je zult zien dat het allemaal meevalt: daarbij: indien men 600 euro moet betalen aan taxen, dan is dat maandelijks 50 euro.
omgereken is dat 1,65 euro per dag.... daarvoor kun je wel over 114.552km aan verharde wegen in belgie rijden. per kilometer verhardeweg per dag is dat dan 0.0000144 euro. daarvoor staan stoplichten , verkeersborden, onderhoud, vangrails, bruggen, spoorwegovergangen etc.

Ik rij een lwb t4 uit '96 met 9 zitplaatsen in belgie, en ik heb er geen moeite mee om de wegenbelasting te moeten betalen...voor niks gaat de zon op.

Groetjes,

Thomas B
één, twee, drie (T) vier's
Plaats reactie